Elämä täysin hukassa, väsymys ja viha kaikkeen
Muutaman viime vuoden ajan, alkaen siitä kun rupesin valmistumaan yliopistosta ja tekemään oman alan töitä, on päällimmäinen ajatus ollu jatkuvasti että ”mä en halunnu tällästä elämää”. Yritin elää niin kuin kunnon kansalaisen kuuluu: valmistuin nopeasti, menin töihin ja pätkätyöstä toiseen, ostin asunnon, otin ison pankkilainan, roikun miehessä koska kelpaan sentään jollekin, kaikki pyörii rahan ja työn ympärillä…
Mä en vaan jaksa. Kroppakin alkaa olla jo aika loppu, tolkuton väsymys/uupumus, viikonloput menee suurimmaks osaks nukkuessa öitä ja päikkäreitä, silti väsymys jatkuu, mikään ei kiinnosta, töissä ei jaksa ajatella (mikä on aika ongelma ajatustyötä vaativassa työssä), itkettää, aggressiot nousee pienestäkin vastoinkäymisestä, valitan muille, olen ilkeä ihminen… Väsymys jatkui jopa lähes viikon sairasloman (kiitos pitkän flunssan, hengenahdistuksen ja rytmihäiriöiden..) jälkeen. Ja ikää vasta alle kolmenkymmenen.
Mietin vain miten voi lopettaa tän vastoinkäymisten kierteen, kaikki päätökset mitä teen tuntuu menevän pieleen. Ja kun yrittää korjata edellisen virheen, tekee kahta suuremman erheen ja on nyt saattanut itsensä siihen tilaan josta ei näe enää poispääsyä 😭 Haluaisin nyt vaan irtisanoutua taas tästäkin vuoden pätkätyöstä (jossa jopa 1,5kk sinnitellyt rahan takia), myydä asuntoni jonka juuri isolla lainalla ostin ja jota nyt jo vihaan kun tulee vain kakkaa niskaan taloyhtiön kyttääjämammoilta (ikuisuusaihe koirat…) ja….ja mitä sitten? Ilman työtä, ilman asuntoa, ilman rahaa…. Olisin ainakin vapaa. Mutta ei riitä uskallus. Mitä sanoo pomo, mitä työ”kaverit”, vanhemmat, sisarukset, kaverit, tutut? Ja se tärkein, millä minä sitten muka eläisin?? Onko aikuisten koko loppuelämä oikeasti pelkkää tätä. Oon niin väsyny jo kaikkiin valituksiinkin ja ihan kaikkeen että reagoin usein vihalla, tekis mieli vaan huutaa, kiljua ja kiroilla että painukaa kuuseen kyttäämästä ihmisiä tms. En halua olla loppuelämääni katkera, kiukkunen akka, joka vihaa maailmaa, yhteiskuntaa, ihmisiä ja kaikkea ☹️ Mutta miten lopetan kierteen? Tämä sinnitteleminen päivä kerrallaan aina viikonloppuun asti hermoraunion ja väsymyksen partaalla ei voi jatkua kauaa. Tarina on pitkä ja sekava, monimutkaistuen vielä kaukosuhteeseen karjatilalliseen, tämän vanhempiin ja kaikkeen muuhun ahdistavaan mitä maatilaelämään liittyy, ilman sen suurempia positiivisia tunteita enää siihenkään suuntaan, mutta erotakaan ei uskalla kun sit mulla ei ois enää edes sitä yhtäkään ystävää… Voi kun löytäisin sen huumorintajuisen, vapaan, hulluttelevan tutkimusmatkailijan itsestäni mitä vielä joitakin vuosia sitten olin. Nyt vaan itken yöstä toiseen toivoen ihmettä.