Elämä alkaa olla ohi...
6 vuotta masennusta ja fyysisiä terveysongelmia. Päiväosastolla tällä hetkellä, mutta sielläkin vaikea käydä kun ei vaan jaksa, ei pysty. En ole ollut siellä joka päivä ja kun joku hoitajista tulee kysymään missä olin(ei ilkeästi tai kuulustelemalla) niin olen vain valehdellut että olen ollut kuumeessa jne. Ehkä pitäisi pystyä kertomaan totuus etten kykene mihinkään.
Olen lukemassa lähihoitajaksi. Aloitin 2004. Sairaslomalla olen ollut 2 vuotta ja nyt saisin tammikuussa jatkaa koulua, mutta terveysongelmat on siirtyny fyysisiin.
Huhtikuussa polveni kipeytyi pahasti ja magneettikuvissa olin syyskuussa. Tuloksena oli polven nukka. Eli nivelongelmia siis. Kävelyu tuntuu hankalalta ja alkaa olla jo lepokipujakin. Lääkäreiden ja kirurgin kanssa keskustellut näistä kaikista mutta eivät kuitenkaan suostu leikkaamaan. Annettiin vaan Panacodia eli kolmilääkkeitä kipuun ja odotetaan koska muutun ongelmakäyttäjäksi.
Tämän takia kun polvelle ei tehdä mitään on elämäkin pysähdyksissä. En voi käydä koulussa koska en voi suorittaa harjoitteluja kovan kivun takia, töihin menosta ei voi puhuakkaan. Ammatin vaihto varmaan edessä, mutta ongelma on siinä ettei mikään muu ala edes kiinnosta(kokeillut monia). Suunnittelin että luen lähihoitajaksi ja siitä jatkan sitten röntgenhoitsuksi jolla ei samalaista stressiä ja nostelua joten polvi sen kestäisi silloin.
En tiedä mitä tehdä enää. Olo on ollut viime aikoina todella epätoivoinen. Kysymys on kuitenkin tulevaisuudestani. Joka on ollut tammikuusta asti yhtä sekvaa ja hämärän peittoa. Kursseille pitäisi vaan tunkea ja tunkea vaikka ei kiinnosta muu kuin hoitoala. Mitä teen ihmiset? Onko teillä vinkkejä?😭
Joudunko taas hautaamaan yhden unelman? Olen haudannut niitä niin paljon ettei järki enää jaksa. Mä en jaksa. Tuntuu että tukehdun enkä saa henkeä. Paikat tuntuu ahtailta ja kaikki ylitsepääsemättömältä.
Lisäksi saan viettää joulun kokonaan yksin joka tekee TODELLA hyvää. Haluaisin viettää joulun pohjanmaalla perheen luona, mutta etelästä junamatka(meno-paluu)maksaa 120 e!! Ei ole yhtään ylimääräistä juuri ja juuri rahaa ruokaan. Vanhemmat ei pysty millään auttamaan ja kavereilla ei ole koska opiskelevat eli tiukkaa heilläkin. Sossusta kysyin ja eivät suostu auttamaan. Ei heitä kuulemma liikuta. Veronpalutukset menee ulosottoon joten nekin voin hyvästellä.
Hirveetä että sitä ajattelee että tässä voi olla se hetki kun jouluna itsekkin tekee lopun tästä kaikesta tuskasta ja päätyy mullan alle jossa olisi vihdoin rauhallista ja hyvä nukkua ja levätä.
Jaksamisia teille muille!!!🙂👍