Koskee lukea...
Olen itse hiukan varovainen työterveyden kanssa .... Mieluummin itse menisin muualle. Mutta tietysti hyviäkin työterveyshoitajia on.
Kyllä! On ongelmallista ettei psykiatrista hoitoa oikein muuten saa kuin katastrofin jälkeen - sen takia ei kannata kuitenkaan katastrofia valmistaa.
Onko sinulla mitään mahdollisuutta aloittaa jossain muualla "alusta"?
Miten on? Jaksaisitko ajatella yhden asian jolla voisit kohentaa tilannettasi? Ponnista yksi urakka kerrallaan. Tai yksi pieni asia. Onko sinulla joku harrastus? Sinun pitäisi nyt saada jostain LISÄÄ energiaa ja yleensä sitä saa onnistumalla jossakin.... tykkäätkö leipoa, askarrella, piirtää, kirjoittaa, tee jotakin jonka osaat ja joka ilahduttaa - pelkästään itseäsi. Esim itse tykkään tehdä käsitöitä: aina kun olin todella väsynyt virkkasin yhden "isoäidin neliön" Parin vuoden kuluttua minulla oli kaunis peitto, jonka lahjoitin keräykseen. En koskaan tehnyt suunnitelmaa tai tavoitetta, enkä tehnyt paloja muulloin tai enempää kuin masentuneena ja kaksi korkeintaan yhdellä kertaa. Tuntui hyvältä lahjoittaa kaikenkirjava tuska pois muutaman vuoden jälkeen.
Oma kokemukseni on, että avun hakeminen saattaa viedä loputkin voimat - niin vaikeata sitä on löytää.!
Itse toki sain apua lopulta mutta pettymykset etsiessä ovat hengenvaarallisia.
Yritä jaksaa ja luopua juomisesta, se tuhoaa itsesi.