Eilen kaikki menetti merkityksensä. Mitä nyt teen?
Ehkä kerron hiukan itsestäni. Olen 24-vuotias, opiskelen ammattikorkeakoulussa sekä työskentelen osa-aikaisesti myyjänä. Olen ollut muutaman viikon sairauslomalla masennuksen vuoksi. Reilu viikko sitten vaikea elämäni sai ainakin osittain selityksen: kaksisuuntainen mielialahäiriö. Aloitin reilu viikko sitten lääkityksen, jonka tarkoituksena on tasata mielialaa. Lääkkeiden lisäksi käyn kerran viikossa juttelemassa polilla sairaanhoitajalla. Seuraava aika on maanantaina. (Eipä sekään tunnu auttavan. Saan vaan kehuja miten olen miettinyt asiat hyvin läpi päässäni. Miksei ne sitten muutu paremmaksi, jos hienosti tiedostan asioita itse.)
Olen yksin päivät kotona, kun avomieheni on ainakin 8 h töissä ja muilla menoillaan. Yksin oleminen on hankalaa. Olen yrittäny vastahakoisesti ottaa yhteyttä kavereihin (ei huvittaisi oikeasti yhtään nähdä ketään), mutta jo kaksi kaveria perui tapaamiset ja yksi ei ole lupailuista huolimatta ottanut yhteyttä. Eilen tänä pahaolo ja kaikki kävi liian vaikeaksi ja join paljon alkoholia, mikä ei tietenkään mieltäni parantanut. Päätin syödä lääkkeitäni sekä oikeastaan kaikkea mahdollista mitä lääkekaapissa oli. Hieman sekaisin ehdin itseni saada, kun mieheni tuli kotiin ja pisti tietenkin stopin koko hommalle. Soitti jonnekin myrkytyskeskukseen ja päivystykseen, mutten ehtiny ottaa vaarallisia määriä niin ei sieltä mitenkään toimittu.
Oloni ei ainakaan parantunut ja tänään millään ei ole enää mitään merkitystä. Mieheni ei lähde minnekään kotoa, kun pelkää jättää minut yksin kotiin. Ei hän kuitenkaan polillekaan soittanut vaikka olisi ollut koko päivä aikaa. 🙄
Mieheni on niin surullinen ja avuton ja minua ei voisi vähemmän kiinnostaa mitä tapahtuu. Lauantaina hänen on viimeistään lähdettävä töihin, eikä voi minua vahtia. Enkä kyllä yhtään tiedä mitä teen, kun yksin jään. Päivystykseenkö mä soitan ja sanon, että ”apua, haluan tappaa itteni.” Haluaisin vaan tän olon pois. Onkohan missään sellaista apua mikä auttaa oikeasti?
😞