Tunnistan itseni hyvin tuosta ajatus-mallista, että koska pitäisi olla terve.
Viime vuoden marraskuussa kun rintakivut alkoivat, ajattelin että eihän tämä kauaa kestä. Mutta edelleen sitä kuitenkin jonkin verran on... Tunnen syyllisyyttä siihen...
Itsetuhoisat ajatukseni liittyivät ja liittyvät yhä vahvasti rauhoittavien käyttöön. Jos käytän niitä "liikaa" niin olen aivan kuilun partaalla. Olen huomannut niiden negatiivisen vaikutuksen. Onneksi olen saanut vähennettyä niiden käyttöä. Ainut haitta puoli siinä on, että olen kovin arka ilman lääkkeen vaikutusta ja menen välillä silloin paniikkiin...
Vielä tuosta itsetuhoisuudesta, että olin viime vuonna aivan varma, että kesä 2015 on mun viimeinen... Ja tavallaan tuntui että kuolin silloin syksyllä vaikka tässähän vielä kökötän. Tuntuu vaan siltä, että jotenkin elän nyt puoli valoilla ja se ihana aika on jossain tuolla muistoissa vaan. Tämä on tietenkin vain mielen tuotetta, mutta se tunne on ihan aito: että 26-vuotta elin täysillä ja nyt jotenkin vaan ajelehdin.
En tiedä onko tällaiselle vaivalle mitään diagnoosia. Mutta tuntuu tavallaan että olisin jonkin näköisellä jatko-ajalla. Vaikka toisaalta tiedän että tästäkin voi vielä nousta ja on sitä edistystä tapahtunutkin viime aikoina.
En vaan tiedä onko tämä kärsimykseni omaa syytä, sairauden syytä vai jonkun henkilön syytä? Luultavasti sairauden, mutta aivot silti syyttävät minua valitettavasti...
Olen kuitenkin nyt nousussa. Ehkä se tapahtuu pikku hiljaa, mutta tunnen kuitenkin sen että ehkä mulla sittenkin on vielä toivoa...