Ei ole mitään mitä haluaisin nähdä tai tehdä
Olen 32, onnellisesti pysyvällä eläkkeellä ja onnellisesti naimisissa. Meillä on myös mahtava koira eikä mitään suuria ongelmia, jos psyykkisiä ei lasketa. Minulla on diagnosoitu rajatilahäiriö F60.31, mutta hiljattain on herännyt kysymys, kärsinkö sittenkin jonkinlaisesta dissosiaatiohäiriöstä. Tällä ei kuitenkaan ole suurtakaan väliä.
Kun kävelen tuolla ulkona koiran kanssa ja aurinko paistaa ja leskenlehdet kukkivat jo, se kaikki saa minut itkemään koska en halua sitä. En halua mitään tästä enää enkä keksi mitä haluaisin, paitsi kuolla. Haluan pois niin kovasti että sykerryn kerälle ja pidätän hengitystäni, mutta tietysti se on hyödytöntä. Ei ole mitään, mitä haluaisin tässä maailmassa.
Ja ainoa mikä saa minut jatkamaan päivästä toiseen on alkoholi. Juon reippaasti yli 100 annosta viikossa. Jos pidän lyhyenkin tauon, ahdistus käy kimppuun kuin susilauma. Vietän kaikki päivät juoden koneella.
Mutta kun minä en halua elää enää! Joka ilta rukoilen etten heräisi enää seuraavana aamuna, mutta kymmenisen epäonnistunutta itsemurhayritystä on saanut minut pelkäämään liikaa. Niinpä toivonkin että alkoholi pian tappaa minut. Olen juonut 14 vuotta.
Minun on vaikea käsittää miten voi näin kovasti haluta pois. En halua tehdä tai nähdä mitään, inhoan ajatusta siitä että mieheni haluaa etelänmatkalle. Mitä minä siellä tekisin paitsi toivoisin kuolemaa, ja teen sen mieluummin kotona.
Joka ikinen herääminen on shokki, joka ikinen sekunti kaipuuta pois, ”some kind of nothingness”, sen paremmin en osaa sitä sanoa, eikä mikään tuota minulle iloa. Miksei voi vain sanoa STOP ja lakata olemasta?