Ei jaksa, itkettää vaan koko ajan
Tilanne on sellainen, että itkettää koko ajan, monta päivää peräkkäin. Oikeastaan kaikki päivät on sellaisia, että saattaa rueta itkemään mistä tahansa asiasta. Mitään vastoinkäymisiä, pienimpiäkään ei kestä eikä jaksa. Töitä ei ole, eikä niitä jaksa edes hakea. Haluaisin muutta täältä paikkakunnalta pois, koska täällä ei ole mitään, työmahdollisuuksia ei käytönnössä ole, ainakaan omalta alalta. Muutenkin tänne tulo piti olla vain välivaihe edellisen määräaikaisen työn jälkeen, kun täällä oli kumppani. 7 vuotta on oltu yhdessä, mutta viime vuoden keväästä lähtien on ollut vaikeampaa, kun olin niin huonossa kunnossa edllisen työpaikan ja sen työn loppumisen takia. Kumppani muutti ensin omaan asuntoon ja sitten muutti kotipaikkakunnalle ja otti opintovapaata. Nyt kertoo kärsivänsä jostain omista kriiseistä. Hän ei ole millon minkäkin syyn takia halukas näkemään tai tapaamaan, ei vastaa puhelimeen viesteihin jne. Joskus saa kiinni ja lupaa soittaa mutta ei soita kuitenkaan. Lupaa tulla sitten ja sitten sinä ja sinä viikonloppuna mutta ei tule kuitenkaan. Esim. viime viikonloppuna lupasi tulla, ei tullut. Sanoi, että seuraavana viikonloppuna sitten ainakin, mutta ei tule, kun kuulemma ei jaksa tehdä mitään. Ja olisin nyt tarvinnut erityisesti tukea, koska olin luvannut hoitaa yhden harrastusjutun tänä viikonloppuna lauantaina. Itken vain koko ajan, eikä joku diapam auta siihen. Muita lääkkeitä ei syö tällä hetkellä. Söin 11 vuotta yhtäjaksoisesti mas. lääkkeitä, mutta ei niistä ollut apua juurikaan. Ne vain lihottivat minut muodottomaksi ja olin silti masentunut niidenkin aikana. Masennus uusi ja mielialat vaihtelivat ja voin huonosti niidenkin aikana. Kun lopetin ne joku aika sitten lääkärin kanssa keskustellen niin aloin heti sen jälkeen fyysisesti voimaan paremmin. En nuku koko ajan ja on virkeämpi. Saatan syödäkin vähemmän. Mutta en jaksa edelleenkään mitään, esim. hakea töitä. Kuntoutustuelle eivät halua päästää minua. Aika moni asia on sekaisin eikä tunnu jaksavan enää mitään.