Mietin usein miten minä tähän jouduin. Kai se tapahtui huomaamatta kun lekuri määräsi diapamia ahdistukseen ja Tenoxia unettomuuteen. No, tätä on nyt kestänyt viisi vuotta. Jouduin silloin työttömäksi. Yhtäkkiä huomasin etten voi lähteä mihinkään ilman turvallista bentsopurkkia taskussa. Kun lääkkeet alkaa olla loppu, iskee paniikki. Rahaa menee hirveästi yksityisiin lääkäreihin. Olen yrittänyt lopettaa niin monta kertaa. Kerran yritin lopettaa kerralla. En uskaltanut poistua kotoani seitsemään päivään! Kerran oli pakko käydä kaupassa ostamassa vessapaperia. Muistan miten pelotti, maa keinui allani, kävelin jotenkin jäykästi ja mietin koko ajan että kaikki tuijottavat minua. Kaupassa en tahtonut löytää vessapaperihyllyä mutta en uskaltanut kysyä keltään. Onneksi viimein löysin. Kassalla kurkustani ei kuulunut pihahdustakaan ja halusin vain äkkiä pois kodin turvaan.
Olen minä ollut kerran vieroituksessakin. Kestin siellä kaksi viikkoa. Lähdin kun en päässyt osastolta hoitamaan asioitani kotiin eikä ollut ketään kuka olisi sen tehnyt. Julkiselta minulle ei enää määrätä bentsoja. Joten käytän yksityisiä. Se on kallista ja olen ajautunut suuriin rahaongelmiin. Elämäni on yhtä pillerien ympärillä pyörimistä-olen kuin narkkari joka miettii mistä saa seuraavan piikin. En kykene lopettamaan vähitellenkään. Ahdistus kasvaa liian suureksi. Tk:ssa tai mtt:ssä en voi tästä puhua koska veisivät vain minulta toisen lääkkeen jota tarvitsen kipeästi. Olen nimittäin myös tarkkaavuushäiriöinen. Uneen on yritetty määrätä ties mitä lääkkeitä, mikään ei auta. Minulla on myös mielialalääkitys mutta tuntuu ettei sekään auta. Niitäkin on kokeiltu useita eikä mikään ole auttanut. Itsari käy joskus mielessä mutta en uskalla sitäkään tehdä. Olen hyvin hauras ja herkkä ihminen, lapsuuteni oli kova. Hain vastikään työpaikkaa. Mietin että jos sen saisin, miten sielläkään pärjäisin. Pilleripurkki taskussa. Entä jos joku huomaisi? Jos yritän vähentää lääkkeitä, alan änkyttää, masennus ja saamattomuus pahenee entisestään, lihakset jännittyvät niin etten pysty nukkumaan yöllä hetkeäkään. Tämmöinen tarina minulla. Sitä voisi jatkaa loputtomiin…kiitos että sain avautua. Menenkin tästä ottamaan pillerin että pääsen käyntiin.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.