Heippa,
Ihan vahingossa löysin tukinetin ja keskustelut. Pidemmän aikaa ollut jo mielessä, että pitäisi jonnekin mieltään purkaa vaikkei niitä sitten kukaan lukisikaan.
Taustaa minusta. Olen 38v yksinhuoltajaäiti. Lapsen isän kanssa erottiin ennen 2v synttäreitä ja oltu nyt sitten kahdestaan jo n. 13v. Lapsen isä ei ole kuvioissa satunnaisia viestejä lukuunottamatta. Tämä oli aikanaan hänen valintansa. Muutama pidempi seurustelusuhde on tässä matkanvarrella ollut, mutta mitään pysyvää niistä ei ole tullut.
Olen aina ollut hiljainen, sisäänpäin kääntynyt ja kärsinyt heikosta itsetunnosta. Melkein koko aikuisikäni olen lähtökohtaisesti ajatellut kaikista ihmisistä pahinta ja ettei kukaan oikeasti ole kiinnostunut minusta tai ajatuksistani. Muutama kaveri on, mutta ei sellaista oikeaa ystävää.
Kun yksin pyörittää arkea pienen lapsen ja töiden kanssa, niin vuosi vuodelta jaksaminen hiljalleen väheni. Totaalisen burn outin sain nelisen vuotta sitten. Olin ensimmäisellä kerralla saikulla n. puoli vuotta. Ensimmäiset kuukaudet lähinnä vain nukuin, itkin ja söin. Lääkkeillä ja levolla pääsin pikkuhiljaa kuopasta ylöspäin ja saikun loputtua palasin osasairauspäivärahalla töihin. Aloitin terapiassa ja jatkoin lääkkeitä. Töissä tapahtui isoja muutoksia ja vaihdoin osittain työtehtävää. Vuoden verran jaksoin täyspäiväisenä kunnes masennus ja ahdistus veivät taas voiton. Jäin jälleen saikulle. Nyt tilanne ei ollut ihan niin paha kuin ensimmäisellä kerralla, mutta tiedostin että suurin tekijä sairastumisessani oli juurikin työpaikka. Olin jo etsinyt puolivakavissani uutta työpaikkaa pidemmän aikaa ja kun sellainen sattui löytymään, niin irtisanouduin vanhasta työpaikastani.
Uusi työpaikka tuntui aluksi omalta ja hyvältä. Olin pitkästä aikaa jopa innoissani jostakin. Tässä kuukausien vieriessä ja monien venyneiden työpäivien jälkeen olen alkanut ajatella, että ehkä se on tämä ala joka ei olekaan se oikea. Ehkä olisi pitänyt olla työttömänä jonkin aikaa ja kasata itsensä ja kerätä voimia. Tehdä itsestään kokonainen. Alan olemaan taas poikki. Mitään ei huvittaisi tehdä ja kaikki tuntuu turhalta ja harmaalta. Olen alkanut hermostumaan pienistä asioista ja kun ei mitään saa aikaiseksi niin se ruokkii lisää matalaa mielialaa. Tuntuu turhalta siivota kun kuitenkin kohta on taas sotkuista. Tekisi mieli ostaa kertakäyttöastioita ettei tarvitsisi tiskata. Tekisi mieli vain olla ja nukkua. Ja tästähän seuraa sitten huonon äidin/ihmisen/työntekijän syndrooma. Poden huonoa omaatuntoa tekemättömistä hommista ja saamattomuudestani. Mieli tekisi laittaa pihaa ja tehdä pikku fiksauksia kämppään ym. Olisi ihanaa kun olisi siistiä. Vapaapäivät menee siihen kun mietin mistä aloittaisin ja loppujen lopuksi en saa tehtyä juuri mitään.
En tiedä mitä tekisin. On taas sellainen olo, että tekisi mieli mennä yksin jonnekin keskelle ei mitään ja hävitä sinne..