Apua uupuneelle
Olen taistellut uupumuksen kanssa noin viisi vuotta. Se alkoi pahasta loppuunpalamisesta ja romahduksesta, ja on sen jälkeen vaihdellut sänkyyn lamaantumisesta parhaimmillaan 75% toimintakykyiseksi. Suurimman osan ajasta on ollut heikoilla, vähäisestä suorituksesta väsyy ja helposti ylikuormittuu niin että menee taas lamaantuneeksi päivien tai jopa viikkojen ajan.
Olen välillä ollut osa-aikatöissä eri työnantajilla, mutta en ole pystynyt tekemään pitkään mitään työtä. Loppuajan olen olluy työttömyyskortistossa. Ihan aluksi silloin 5 vuotta sitten olin kuukauden sairaslomalla ja sain unilääkkeitä että pystyin nukkumaan, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään hoitosuhdetta.
Nyt on alkanut tuntumaan että tarvitsisi jotain apua. Mutta tuntuu hölmöltä mennä hakemaan apua, kun en koe olevani mt-ongelmainen. Olen kyllä ollut välillä allapäin, mutta se on johtunut tästä uupumuksesta. Vai onko uupumus itsessään mt-ongelma?
En edes tiedä mitä apua voisin saada. En usko että mikään pilleri antaisi voimia, enkä koe että tarvitsisin terapiaa tms. Pitkä hermoloma on ainoa josta kokisin hyötyä, mutta sellaista ei taida olla mahdollista saada uupumuksen vuoksi?
Mistä saisin apua?