Apua saatavilla - ja paskat
Oon vasta parikymppinen ja oon jo ehtinyt käydä läpi kaikki mahdolliset palvelut, mitä asuinpaikkakuntani tarjoaa mielenterveyspalveluissa. Ei mitään. Ei yhtään mitään apua. Mulle on psykiatrit heitelleet paikasta toiseen ja sanoneet, että ”Oot liian sairas. Ei osata auttaa. Kokeile tuolta.” Myös mulle on suoranaisesti naurettu, että en mä mitään apua tarvi ja vähätelty oireita. Lisäksi mun varalista tilannetta on ihan ääneen naurettu.
Mulla on ollu siis vähintään kaksi kertaa psykoosi. Toisella kerralla yritin päästä osastolle, mutta mua ei päästetty vaan lähetettiin kotiin. Totesin, että yritän itsemurhaa, jos käännyttävät mut kotiin, mutta eivät kuunnelleet vaan sanoivat, etteivät voi auttaa eikä osastoakaan kiinnosta auttaa. Mulla on ollu myös pahoja psykoottisia oireita, mihin olen yrittänyt useaan kertaan saada apua. Tuntuu, ettei missään haluta kuunnella. Oon yrittänyt kysellä, että pääsisinkö johonkin ryhmään keskustelemaan, mutta sen sijaan, että olisin saanut tähän vastausta, mulle on määrätty lääkkeitä, mitkä on moneen kertaan todettu tehottomiksi.
Ja jos joku tulee voivottelemaan, että onhan sitä kuitenkin edes muutama hyvä lääkäri maailmassa, niin haistappa p…a! Jokaisen terveydenhuollon ammattilaisen olisi pitänyt ottaa mut tosissaan ja antaa mulle asianmukaista hoitoa. Ei ole yhtään lohduttavaa kuulla, että joku harva lääkäri ois oikeesti hyvä, kun suurin osa tekee työtä vain rahan vuoksi eikä pätkääkään sen takia, että auttaisi jotakuta. Varmasti tän sanomisen jälkeenkin joku vielä nillittää, mutta mua ei kiinnosta kuulla. Oon niin kyllästyny hoitovirheisiin ja jatkuvaan vähättelyyn. Oon myös kokeillu kriisipuhelinta ja muita, mutta usein siellä on vastaus, että mee ensiapuun. Niin ja ensiavussa on vastaus, ettei kiinnosta auttaa ja mee takas kotios.
Oon niin valmis tän kaiken kanssa, että oon niin onnellinen, että asun yhdeksännessä kerroksessa.