Olen jo pitkään tätä miettinyt ja nyt tuntui siltä, että haluan puhua tästä jollekin tai jonnekin anonyymisti, sillä asun pienellä paikkakunnalla ja en edes tiedä, millaiset terapiamahdollisuudet täällä on saatavilla.
Olen töissäkäyvä sinkku, aiemmin olen paljon harrastanut kaikenlaista. Kaveripiiri on ollut laaja ja ystäviä paljon. Sitten muutin pienelle paikkakunnalle, joka on täysin tuntematon. Parisuhde kariutui, joten olen ollut nyt jonkin aikaa yksin.
Olen alkanut pelätä alkoholinkäyttöni vuoksi. En bilettele enkä käy baareissa tai pubeissa, mutta saatan illan aikana kotona puuhastellessa ohimennen juoda vaikka 4-5 puolenlitran juomaa. Tai ruokaa laittaessa pullollisen viiniä. Minun mielestäni tämä ei ole normaalia ja se ahdistaa.
Tämä on alkanut mennä siihen, että neuvottelen itseni kanssa kauppaan mennessä siitä kuinka monta juotavaa voin ostaa kerralla, ja mikä on ns. normaali määrä. Tuntuu järkyttävältä, että tämä edes on sellainen asia, jota täytyy miettiä.
Perhetaustani on sellainen, että isä raitistui jossain lapsuuteni vaiheessa, mutta ennen sitä näin myös paljon sitä, millaista on, kun ollaan taju kankaalla. Jotenkin luulen, että perimässäni on alkoholismia, mutta syyllisyys kumpuaa siitä, että tiedän mitä alkoholista seuraa.
En haluaisi itselleni tällaista. Haluaisin, että voisin nauttia hyvästä viinistä hallitusti enkä niin, että korkin auettua lasia täytyy koko ajan käydä tankkaamassa. En tunne itseäni tällaisena ja se tuntuu todella pahalta.