ajatukset sekaisin
Moi olen 23 vuotias mies, kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne palstalle. Olen nuorempana sairastanut jonkin asteista anoreksiaa, diagnoosia minulla ei ole. Muutaman vuoden taistelun jälkeen sain jonkunasteisen niskalenkin tästä sairaudesta Se ei kuitenkaan poistunut arpia jättämättä, elämääni on jäänyt joitakin piirteitä, mutta olen jotenkin pärjännyt niiden kanssa.
Painoa on kertynyt vuosien varrella aina lievään ylipainoon asti. Kaverit sun muut ovat kuittailleet nousevasta painostani, se tuntuu ahdistavalta. Viimeinen tikki oli, kun kävin joulupäivänä syömässä vanhempieni luona, jolloin rakas isäni tokaisi että ”sinulla on poika maha kasvanut” Lisäksi olen menossa uutena vuotena sukulaisiin, en halua kuunnella enää kommentteja painostani tämä stressaa ja ahdistaa kovasti
Olen aloittanut rajun laihdutuksen joulupäivästä asti, syön vaan näön vuoksi, etten herätä huomiota syömättömyydelläni. Liikun paljon 1-2 tunnin sauvakävelylenkkejä joka päivä. Asun täälä hetkellä mielen terveykuntotujille tarkoitetussa tukikodissa, hoitajien läsnäolo vähän jarruttaa painon pudotustani. En silti uskalla puhua hoitajille näistä ajatuksistani, pelkään että he jotenkin syyllistäisivät minua
Onko teillä kokemuksia vastaavasta?