Ajattelu-malli josta saattaa olla hyötyä…

Ajattelu-malli josta saattaa olla hyötyä...

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 20.02.2017 klo 19:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 20.02.2017 klo 19:56

Eli kerron nyt mikä minua on viime aikoina auttanut:

Kannattaa ajatella (oli sitten mies tai nainen) että olet soturi. (kuvainnoillisesti) Tai selviytyjä. Ajattele että tässä mielettömässä maailmassa sinä jaksat elää päivästä toiseen. Jokainen päivä on voitto ja koko ajan kasvat soturina. Jokainen koettelemus vain vahvistaa sinua. Ajattele että olet voittaja kun jaksat olla keskellä tätä mieletöntä melskettä. Löydät keinot selviytyä.

Tällainen ajattelu-tyyli on ainakin mua auttanut…

Käyttäjä Joie kirjoittanut 21.02.2017 klo 20:19

Näinhän se on; tässä pimeyden maailmassa saa taistella hyvyyden, rakkauden, valon ja elämän puolesta. ☺️❤️ Sit kun itse kulkee pimeiden laaksojen läpi, voi tulla toisille ihmisille rinnallakulkijaksi ja toivontuojaksi. Sillon, kun itse on syvimmässä pimeydessä, on vaikea nähdä toivoa ja uskoa tulevaisuuteen.

Käyttäjä häkkiensärkijä kirjoittanut 22.02.2017 klo 15:43

Minun selviytymiskeino on ollut että huominen on parempi päivä, tästä pahempi päivä ei voi olla.

Näistä ajatuksista ja toivesta on omani selviytyminen ensimmäisen 20 vuoden elämästä. Ja nyt on helppo elää kun tietää mistä on kotoisin sekä osaa nauttia nykypäivästä rauhallisesti.

Sitä on jotenkin kasvanut ja ymmärtänyt itseensä paremmin miksi on käyttäytynyt ja se on ollut minun omani selviytymiskeinot.

Jokaisella on omansa selviytymiskeinoit, sitä pitää uskaltaa toteuttaa toteen ja toimia , toisella on toisenlainen selviytymiskeinot. Se mikä minulle sopii niin ei välttämättä sovi toiselle.

Kaikki selviytymiskeinot ovat sallittuja ja hyviä.

🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 22.02.2017 klo 19:23

Toi ajatus on kyllä tosi hyvä!
Itse ajattelen niin, että ahdistus, paniikki ja masennus on terve ja luonnollinen reaktio omia voimavarojaan hankalampaan elämäntilanteeseen. Kuvainnollinen soturi on hyvä ajatus, koska ainakin tulin tänne jatkamaan ja ylläpitämään elämää, en vahingoittamaan sitä. Ihan täydellisesti se ei tietenkään vielä toteudu, mutta silti se on minusta tavoittelemisen arvoista.