Äitini jäähyväistilaisuus oli tänään
Tänään jätettiin jäähyväiset äidille. Veljeni halusi että arkku on auki, minä että kiinni. Aiemmin meni veljeni katsomaan äitiä ja oli tarkoitus että arkku suljetaan sen jälkeen. Yksi veljistäni ei kuitenkaan kyennyt liikkumaan arkulta, seisoi siinä kauan, liian kauan. Kävin hakemassa hänet pois istumaan…
Laulettiin 2 laulua, toinen kertoi linnuista ja toisen olin itse valinnut, kappaleen Avaruus(Walking in the air). Itkua ja surua…
Ajattelin etten mene arkulle kun se oli auki koska halusin muistaa äiti niinkuin hänet viimeksi näin, iloisena vilkuttamssa torin laidalla minulle kun sovittiin että seuraavana päivänä tulee käymään. Olin yllättynyt miten äidin näkeminen minuun vaikutti, siinä oli pelkkä kuori, äiti oli sisältä mennyt pois. Se helpotti jotenkin oloani kun näin ettei hän enää ollut paikalla.
Tunnistan myös tuon että näkee toisen väkijoukossa. Itse olen jo monesti luullut nähneeni äidin kävelemässä jossain. Äidin takki, kengät ja käsilaukku on minun auton tavaratilassa. Otin ne (kun hänen ent. mies pyysi hänen naulakostaan) ja vein ne autoon. En ole pystynyt tuomaan niitä kotiin, olkoon autossa niin kauan että pystyn.
Oli hullua käydä äidillä ja penkoa toisen tavaroita. Laitoin jotain vaatteita säkkiin ja toin kotiin. Mietin myös mitä niille kuuluisi tehdä. Olemme samankokoisia eli ne sopisivat minullekkin. Äidiltä ei mitään mammonaa jäänyt eli ne vaatteet ovat ainoat ja tietysti huonekaluja joita en saa meille mahtumaan. Jotenkin tuntuu että jos käytän hänen vaatteitaan hän olisi minua lähellä, niin äitikin olisi varmaan halunnut. Mielummin niin kuin se että heittäisin kaikki pois…
Tuo on ihan totta että välillä on parempi päivä, silti joka aamu alkaa sillä kuristavalla tunteella että äiti on poissa. Päivän mittaan se menee hetkiksi pois kunnes illalla huomaan ajattelevani vain sitä. Itken hetken ja koitan piristyä.
Ärsyttää kun ihmiset on tunkemassa koko ajan jotain ajanvietettä, että ”olis muuta ajateltavaa” . En halua muuta ajateltavaa, miksi en saisi ajatella äitiäni jota kaipaan?? Muuta ajateltavaa…?! Kummallista.
Kävin luontaistuotekaupassa hakemassa rauhoittavaa, sainkin jotain Relax nimistä ainetta. Rauhoittaa aika hyvin, sitä voi ottaa päivälläkin, ei aiheuta tokkuraisuutta eikä riippuvuutta.
En tiedä kerroinko jo, mutta soitin maananataina patologille ja lääkkeiden yliannostuksesta on kyse, ei ainakaan muita syitä ole. Kun kävin äidin luona tiistaina oli siellä lasi jossa oli pohjalla vielä kokonaisia pillereita, lattialla paljon pillereitä. Se lasi oli aivan valkoisen jauheen peitossa, sisä ja ulkopuolelta… mitä äiti on oikein ajatellut????