Aikuisten lasten rahantarve
Olen aikuisten lasten äiti ja minua mietityttää sellainen asia kuin jo kotoa pois muuttaneiden aikuisten lasten rahantarve/ pyytäminen. Osa lapsista pyytää lainaksi ja maksaakin ajallaan takaisin ja taasen osa lapsista tuntuu olevan vailla kokoajan jotakin. Milloin rahaa ja milloin asuntoonsa jotain tai kosmetiikkatuotteita. Suoranaisia pyyntöjäkin on mutta usein se on rahattomuuden esilletuomista, valittamista siitä että puuttuu sitä sun tätä. Tälläinen jatkuva ikäänkuin verhottu rahanpyyntö vaivaa minua. Ymmärrän kyllä että varsinkin opiskelijalla on tosi tiukkaa mutta aikamonilla on vaikkei olisi opiskelijakaan. Jotenkin tuntuu vieraalta ja ahdistavalta ajatus että pitäisi tukea 22 vuotiasta opiskelijaa taloudellisesti kokoajan. Tuntuuko vain minusta tältä, onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista. Kuinka kauan aikuista lasta täytyy taloudellisesti tukea, vai täytyykö ja milloin sen sitten lopettaisi. Miten tälläisessa tilanteessa kannattaisi toimia. Toivoisin kannanottoja vanhemmilta jolla on aikuisia lapsia ja myös aikuisten lasten kannanottoja.🙂