Aikuisen yksinäistä elämää
Oon siis 32v mieshenkilö. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut minkäännäköisiä sosiaalisia kontakteja. Koulussa/lukiossa en tosin yksin jäänyt, mutta niitä vapaa-ajan kavereita ei koskaan ole ollut.
Työelämässä mä oon ollu jotakuinkin 5 vuotta. Tää viiden vuoden työkokemus opetti mulle sen että se työntekeminen ei integroi sosiaaliseen yhteiskuntaan. Ei työnteolla saa kavereita.
Nyt oon ollu työttömänä noin 4 vuotta ja mun kokemukset työelämästä on paskat. Pelkkää silmille kusemista nykytyöelämä. Tämän motivaation puutteen takia työkkäri siirsi mut etuusasiakkaaksi. Työtön työnhakija siis olen ja Kelasta saan rahaa, mut käytännössä en enää ole missään tekemisissä edes viranomaisten kanssa.
Tässä parin viime vuoden sisässä oon oma-aloitteisesti ottanut yhteyttä paikalliseen aikuisten mielenterveyspoliklinikkaan, ja käynytkin eri mittaisia ”hoitojaksoja”, mutta olen lopettanut ne koska olen kokenut ettei niistä ole minulle hyötyä. Ei mulla ole enää luottamusta viranomaisiin.
Mun ongelma on se että oon liian hyväkuntoinen. Mulla on säännöllinen unirytmi, pidä kämppää yllä, laitan ruokaa ja urheilen. Oon ulkonäöltäni siisti ja jopa sporttinen.
Oon tullut siihen tulokseen, että sosiaali- ja terveyshuollon ei ole tarkoituskaan auttaa tai parantaa ketään vaan palauttaa ihmisille työkyky. Ja koska mä periaatteessa oon täysin työkykyinen, ei viranomaisilla ole mulle mitään tehtävissä.
Että kertokaahan mitä mun kannattais tässä tilanteessa tehdä? Tällä hetkellä mä vaan nostan sossusta rahaa ja katselen kun päivät vierii.
Millekkään kallonkutistajalle ei ole intoa eikä luottamusta lähteä mitään lätiseen. Työkkäriin jos menen niin sieltä oletetaan mun innosta hihkuen ryhtyvän johonkin paskaduuniin.