Aiheellinen mustasukkaisuus?
Hei,
Olen 30+ nainen, kihloissa itseäni vanhemman miehen kanssa, muutama vuosi on yhtä pidetty.
Ongelmana on, että menneisyyteni on parisuhteiden osalta vilkas sekä takana on jos jonkinlaista kokeilua ja viipotusta, laillista kaikki tosin. Suhteemme alussa exät ottivat vielä yhteyttä ja mies ei pitänyt siitä lainkaan. En tosin jatkanut yhteydenpitoa, vaan ne loppuivat pikkuhiljaa. Varsinaisen epäluottamuksen aiheutti kuitenkin epäilyttävien tekstiviestien vaihto 3. osapuolen kanssa aivan suhteemme alussa (jolloin en vielä ollut varma suhteemme laadusta), ja nämä viestit päätyivät nykyisen kihlattuni luettavaksi.
Ongelmia aiheuttaa myös erilainen suhtautuminen ja asenne moniin asioihin. Minulla esimerkiksi on kavereina joitakin exiä, täysin platonisesti, mutta kihlattuni mielestä se ei ole ollenkaan hyväksyttävää eikä hän kuulemma voisi koskaan toimia niin. Harrastuksen tiimoilta jossain vaiheessa oli tulossa reissu, jossa olisin mahdollisesti joutunut jakamaan huoneen miespuolisen (ei exän) kaverin kanssa, joka ei myöskään ollut hänen mielestään missään tapauksessa hyväksyttävää.
Jokin aika sitten viehätyin miespuoliseen työkaveriin, juttelimme silloin tällöin ja kävimme kerran lounaalla. Lounaan jälkeen tiesin menneeni liian pitkälle ja kerroin tapahtuneesta kihlatulle. Siitä seurasi kuukausia jatkunut kriisi, hän koki tilanteen niin, että olen ollut vakavasti uskoton enkä saisi olla missään tekemisessä kyseisen henkilön kanssa, vaikka samassa työpaikassa sitä on vaikea välttää. En saa häntä millään vakuuttumaan, että tunteeni olivat hyvin pintapuolisia ja loppuivat nopeasti tajuttuani tilanteen.
Tämän lisäksi eräs ex otti vielä hiljattain yhteyttä, enkä heti saanut vastattua ”ei”, kuten olisi pitänyt, vaan sanoin että voisin mielelläni pitää yhteyttä (koska hän on mielestäni kiva tyyppi, that’s all), mutta suhteeni vuoksi se ei käy.
Puhelimeni tarkistaminen ja muu ”seuranta” kuuluu tähän suhteeseen ikään kuin luonnollisena osana.
Minusta taas tuntuu, että en enää itse erota, mikä on oikein ja väärin. Elän kai liikaa toisen mielipiteiden mukaan ja omat näkemykset ovat kadonneet jonnekkin.
Vaikka meillä on välillä tosi vaikeaa, rakastan häntä ja haluaisin jatkaa yhteistä elämäämme. Mielipide-eroista huolimatta meillä on paljon samanlaisia kiinnostuksen kohteita ja meillä on yleensä kivaa yhdessä.
Onko tällaisella suhteella mielestänne tulevaisuutta?