Ahdistus tai rauhattomuus... miksi en osaa vain nauttia elämästä
Menee hermot itseni kanssa. Viime vuonna tähän aikaan koin olevani todella onnellinen ja rauhallinen. Minua ei kauheasti vaivannut mitä muut saattaisivat ajatella, tiesin mitä halusin tehdä ja olin kaikin puolin sellainen ”rohkein mielin eteenpäin”.
Ja sitten se vaan jotenkin mureni rikki. Aloin huolestua asioista yhä enemmän ja nyt se on joka päiväistä. Tänäänkin on periaatteessa ihan hyvä päivä. Mikään ei ole sen huonommin tänään kuin eilenkään. Olen menossa kahville parin kaverini kanssa ja oikeastaan voisin olla hyvin iloinen Silti istun tässä ja voin huonosti.😑❓
En tiedä edes mitä tunnen. Olo on vain rauhaton, ehkä ahdistunut. Mitään kunnollista syytä ei ole. Olo häviää, jos saan jotain muuta ajateltavaa. Esim kiireinen päivä töissä saa usein ajatukset karkkoamaan eivätkä ne sitten hetkeen välttämättä tule takaisin. Joskus se on poissa parikin päivää ja olen taas oma itseni. Taustamusiiki/tv auttaa myös, kuten myös liikeellä oleminen (ainakin joskus). Samalla tämä tunne on jokseenkin lamaannuttava. Haluan vain käpertä sängylle ja nukkua loppuelämäni.
Olen aina pitänyt itseäni vahvana selviytyjänä. Vanhempani alkoholismista huolimatta olen tehnyt kaiken ajallaan ja hyvin (ehkäpä usein viime tinkaan mutta silti). Ja nyt yhtäkkiä koen olevani niin rauhaton ja/tai ahdistunut. Ihan kuin olisin kadottanut elämni ohjat. 😭😞
Ulospäin tämä rauhattomuus ei käsittääkseni näy. Pääsen ihan lähtemään kauppaan, töihin jne. mutta sisällä velloo. En edes tiedä mikä mieltäni vaivaa, on vain sellainen katastrofin partaalla oleva olo. Sellainen ”kaikki menee pieleen” ja ”sinun pitäisi nyt tehdä jotakin tämän eteen”. Kadehdin itseäni, miten aiemmin nautin aamukahvista ja rauhallisista sunnuntaiaamuista. 😑❓
Pelottaa, että olen tulossa hulluksi. Tai ettei tämä mene ohi. Tai, että joku saa tietää. Olen ajatellut soittaa johonkin palvelevaan puhelimeen, hankkiutua terapiaan tai mennä puhumaan papille mutten saa aikaiseksi… Enkä tiedä edes mitä sanoa. Mistä oikein on kyse? Voiko masennus tunuta tältä? Voiko tällaisesta ahdistuksesta päästä eroon vai onko se tullut jäädäkseen?