Kysyt nyt väärästä osoitteesta. En ole sanonut tietäväni kaikkiin pulmiin vastauksia. Ihmisen ominaisuuksiin kuuluu tarve tietää asioita, usein enemmän kuin jaksaa/kykenee ymmärtämäänkään. Tuota (tiedon) janoa on jokaisessa se määrä mikä jokaisessa on. Määrät on erilaisia.
Ajattelen, että minun osani on kristityn osa. Olen saanut mitä olen saanut ja pidän siitä kiinni. Muslimit tai juutalaiset tai mitkä tahansa muut maailman eri uskontojen ihmiset ovat omissa vakaumuksissaan yhtä arvokkaita oman osansa saaneina kuin kristityt. Onko Jumala sama ei oikeastaan ole minun asia tietää. Luotan vaan siihen, että kaikki on Jumalan käsissä, me pienet ihmiset palloillaan täällä elämässä aikamme ja ajan päätyttyä päädymme kukin mihin päädymme. Minun asia ei ole kaikkea tietää, vaan luottaa uskon antajaan ja lupauksiinsa.
Ahdistus ja masennus johtuu ihmisten herkkyydestä, ei hengistä. En minäkään usko (pahoja) henkiä poisajettavan lääkkeillä. Ei ollut tarkoits sekottaa asioita.
Kysyt Jumalaan liittyen ihmisen ominaisuuksista, kyllähän Jumala Luojana tietää ja tuntee läpikotaisin mitä ihminen voi elämänsä aikana kokea. Jeesus syntyi kuten ihminen, eli ihmisen elämää, masentui ja ahdistui, tuskin mikään inhimillinen oli hälle vierasta.
Tuohon viimeiseen mitä kysyit, ei ole vastausta, tai en muuta hoksi kuin sen että Kaikkivaltias on jostain syystä sallinut ihmistä testattavan. Joka jaksaa olla uskollinen, saanee pitää luottamuksensa loppuun asti.