Ahdistuksesta ja masennuksesta ulos
Olen pitänyt useimmiten omaa päiväkirjaa, mutta tuntuu turhauttavalta kirjoittaa sinne enää, kun omien ajatusten itselleen selvittely ei enää auta. Ajattelin aloittaa kirjoittelemisen tänne, itseni avuksi, tiedoksi muille masennuksesta ja ahdistuksesta kärsiville, että tässä maassa meitä lymyää yksi lisää. Ja vertaistueksi ja kenties ideointiriihen synnyttämiseksi masennuksesta ja ahdistuksesta irrottautumiseen tai sen kanssa edes sovussa elämiseen. 🙂
Tässä vaiheessa lienee syytä esittäytyä. Olen kolmenkympin kieppeillä oleva opiskelija ja nyt kesällä työssäkäyvä ihminen. Hyvin ahdistunut sellainen! Ja yksinäinen myös. Olen kyllä parisuhteessa ja minulla on muutama ystävä, mutta henkisesti olen aivan yksin. Jatkuva ahdistus vaivaa mieltäni. Kaipaisin uusia ihmisiä elämääni, mutta koska olen niin ahdistunut ja poden niin suurta riittämättömyyttä ja alhaista viihdytysarvoa.. en oikein kykene uusia suhteita luomaan… tapaan kyllä välillä uusia ihmisiä, mutta mitään ei tapahdu, kukaan ei soita vaikka numerot olisi vaihdettu, enkä viitsi näille uusille tuttavuuksille kauhean montaa kertaa soittaa.. mikäli he eivät vastavuoroisesti minulle itsestään ilmoittele takaisin. Ihmissuhteet ovat minulle hankalia, varsinkin muiden naisten kanssa! Vastakkaisen sukupuolen kanssa on helpompi kaveerata, siis miesten kanssa. Minun pitäisi kuitenkin opetella tulemaan juttuun naisten kanssa. Tämä on yksi syy sille miksi poden ahdistusta.
Olen miettinut mielialalääkkeiden käytön aloittamista jälleen, mutta toivon kuitenkin edelleen että selviytyisin omin voimin. Tulee ne vieroitusoireetkin sitten kun aloittaa ja kun lopettaa.
Mietinnöt jatkukoon seuraavalla. Kommentit ovat tervetulleita!