Hei! Olen kärsinyt epämääräisestä ahdistuksesta nyt lähemmäs 11 vuotta. Ahdistus on ollut hallinnassa enemmän tai vähemmän. Nyt se tuntuu lyövän päälle entistä lujempaa ja voimakkaammin. Ahdistukseni ensioireita en enää muista, mutta nyt voin kuvailla oloani ”kala kuivalla maalla”-tuntemuksella. Rintakehääni puristaa enkä tunnu ikinä saavan tarpeeksi sisääni happea. Tämä on ainoa vaiva, mutta se rajaa paljon sosiaalista elämääni, erityisesti läheisteni seurassa. Kaikki tuntuu vain hyökyvän päälleni. Ehkä oireeksi voi myös kuvailla seuraavia tuntemuksia: ”Minulta on odotettu paljon ja mitään en ole elämässäni saavuttanut” tai esim elokuvateatterissa ”kaikki katsovat minua ja kuulevat kuinka haukon (hiljaa) hengitystä, kaikki mahtavat ajatella että yksi hullu siinä taas”.
Illalla nukkumaanmeno on pelottavaa, haukon henkeä, juuri kun olen vaipumassa uneen, reaktiivisesti ja spontaanisti kehoni nostaa minut istuma-asentoon ja haukon henkeäni. (Ennen rakastin nukkumaan menoa ja unimaailmaa) … nyt koko elämäni on hengen haukkomista, saanko tarpeeksi henkeä elääkseni eteenpäin.
Tunnen myös etten ole turvassa. Joudun päivittäin kamppailemaan elantoni eteen ja vastaan omasta taloudestani 100%. Varma uskoni siitä että minun osani on varma ja turvattu elämä tuntuu nyt täysin murennetulta. En jaksa enää yrittää. Elämänsisältö puuttuu, minulla ei ole lapsia enkä ole naimisissa. Kaikki maallinen turva ympäriltäni puuttuu. Minulla on vain minut ja MINÄ on nyt todella väsynyt. Se ei jaksa enää hengittää.
Olen käynyt lääkärissä ja keuhkoni ovat todella hyvässä kunnossa.
En suostu syömään mitään mielialalääkkeitä.
Tiedän että ongelmani on pohjimmiltaan henkinen. Mutta olen tämän ongelman kanssa niiiiiin yksin. MUTTA aion löytää ratkaisun tähän yksin tai toisten kanssa. En tiedä mistä aloittaa ja mitä tehdä. Olen ajatellut lähteä myös matkalle yksin selvittämään ajatuksiani tästä elämästä. En tiedä muutunko, minun ei tarvitsekaan muuttua, mutta tästä fyysisestä ongelmasta minun on päästävä eroon lopullisesti.
Jos jollakin vinkkejä, otan kaikki vinkit mielihyvin vastaan. Kiitos!