Tuntuu välillä myös etten enää pärjää ihmisten parissa, sairauden takia. Olen keskittynyt tällä hetkellä vain urheiluun ja välillä musiikkiin...
On välillä vaikea olla porukassa, mutten haluaisi yksinkään olla... Skitsofreeniset oireet ovat pahentuneet kevään myötä. On näkynyt harhoja seinillä ja ne ahdistavat... Mielessä pyörii vaan erään psykiatrin sanat: "sairaus tulee ajan mittaan pahenemaan, etkä parannu siitä."
Olen tavallaan luonut helvetin tai itseasiassa tämä sairaus on. En ole hirveän toiminta kykyinen. Kaikki asiat tuntuu pelottavilta. Varsinkin kaikki uudet asiat. En jaksaisi kohdata ihmisiä, vaikka siitä pidänkin. On vaan semmonen moodi että ei jaksa puhua ihmisten kanssa kaikkea liirum laarumia.
En minä hautaankaan halua. Koska elämä on kuitenkin ainut laatuinen asia. Haluaisin vain elää parempaa elämää...
Tämän kaiken ahdistuksen ja harhojen syy on se, että minua kiusattiin erittäin paljon ylä-asteella... En ole toipunut siitä, vaikka tapahtumista on jo lähes 13 vuotta. Ne tapahtumat pirstaloivat elämäni. Kun jostain kuuluu naurua, niin heti tulkitsen sen niin, että minulle ne nauravat... Tuntuu että kaikki johtuu minusta... Olin silloin ylä-asteella erittäin sulkeutunut. Tavallaan yritin unohtaa koko maailman. Minulla oli silloin jo itsetuhoisia ajatuksia. Olen jotenkin jämähtänyt niihin tapahtumiin, en pääse niistä eroon. Aina ne vain palaavat kummittelemaan. En tiedä pääsenkö niistä ikinä täysin irti.
Lähinnä kiusaaminen oli henkistä. Fyysistä ei juurikaan. Ja koko luokka osallistui siihen. Nimittelyä, vähättelyä, maan rakoon tallomista... Kai ne sai sitten siitä jotain kiksejä.
Lukion puolessa välissä alkoivat harhat. Juoduin sairaalaan moneksi kuukaudeksi. Olin täysin niissä harhoissa ja täysin toiminta kyvytön. Näin lähinnä uskonnollisia harhoja. Enkeleitä, taivaanportteja yms. Välillä olin niin heikossa kunnossa etten jaksanut nostaa tarjotinta tai käydä vessassa... Makasin vaan koko ajan ja tuojottelin seinillä liikkuvia hahmoja.
Pikku hiljaa lääkitys alkoi purra ja pääsin vanhempien luona käymään välillä. Oli silti vähän sekava olo silloin tällöin ja eräänä päivänä otin yli annostuksen lihasrelaxanteja, kun luulin että pääsen siten sinne harhojen tarjoamaan taivaaseen. No, selvisin siitä. Mutta taas jouduin olemaan pitkiä aikoja osastolla.
Lopulta pääsin pois ja kirjoitin itseni yli-oppilaaksi. Sitten kävin joitain valmentavia kursseja ja avoimessa yli-opistossa Historiaa, mutta muuta en ole sen jälkeen opiskellut. Paitsi viime syksynä, jolloin aloitin aikuisopistossa Tietotekniikan opinnot, mutta ne jäivät kesken kun aloin taas menettämään toiminta kykyä ja alkoi tulla harhoja.
Talvi olikin sitten sen jälkeen yhtä helvettiä. Kun oli kovia rintakipuja ja harhoja. Ravasin koko ajan terveyskeskuksessa ja psykiatrilla ja fysiossa. Nyt sentään kipujen osalta olo on paljon parempi.
Mieli vaan tuntuu temppuilevan, kun näen välillä joitain pisteitä seinillä ja liikettä. Joten en täysin kunnossa ole tällä hetkellä. Yritän liikunnan avulla unohtaa huolet edes hetkeksi ja päästä pois harha maailmasta. Koska se on petollinen. Jos niihin uppoutuu täysin, niin ne voi viedä mennessään. Niin kuin minulle meinasi käydä silloin lukio aikana.
Nyt yritän elää päivän kerrallaan ja yritän saada untakin jonkin verran. Odotan kesää ja yritän olla ajattelematta paljon sitä pidemmälle. Yritän vaan ottaa rennosti ja välillä jopa nauttia elämästä.
Näitten koettelemuksien keskellä pidän mielessä visusti että elämä on pyhä asia. Monella voi olla asiat vielä huonommin. Ja yritän ajatella positiivisesti ja olla positiivinen. Yritän välttää kaikkia negatiivisia vipoja antavia asioita...
Välillä tulee aikoja, kun vain haluaisi pois. Tavallaan luovuttaa, mutta yritän sitten vaikka hammasta purren kumminkin jatkaa.
Onneksi minulla on muutama hyvä ystävä joiden kanssa asiat menevät hyvin ja vanhempiinkin välit ovat ihan hyvässä kunnossa. Olen siis nyt 26 v. mies. Nuori vielä, mutta kumminkin kohtalaisen paljon kokenut, myös ihan hyviäkin juttuja. Se pääsee unohtumaan välillä...
Tällainen tarina mulla oli jaettavana. Aika pitkähkö siitä näimmä tuli. Toivottavasti joku jaksoi lukea.🙂