ahdistaa, pelottaa ja itkettää
Olen noin kolmekymppinen mies.
Viime aikoina olen alkanut saada epämääräisiä ja lievältä tuntuvia ahdistuksia ja huimauksia, jolloin pelottaa että pyörryn tai oksennan. Ensimmäinen tällainen tuli, kun olin marraskuun loppupuolella linja-autossa menossa hammaslääkäriin, ja toinen kun olin tulossa pois sieltä (eri käyntikerta). Ajattelin sen ensin liittyvän niskajumiin, mutta sain niskasäryt pois joogaliikkeillä. Kolmas kerta iski viikko sitten tutussa seurassa, tutussa paikassa juhlahälinässä.
Neljäs tänään ajaessani ruuhka-aikaan kaupungin keskustassa. Pelotti, että kohta lähtee taju. Ahdisti pimeä kaupunki ja joka puolella seisovat autot kirkkaine punasine valoineen. Ja se, ettei ruuhkasumpusta päässyt mihinkään, jos vaikka joku kohtaus iskisi.
Parin viikon aikana on myös ollut hermot todella heikoilla. Yritän pidätellä itkua, sillä mieleni valtaa ajatus siitä, etten selviä. Näin käynyt viimeksi tänään. Kaksi viimeistä kuukautta on ollut taloudellisesti ja sen takia henkisestikin todella raskaita.
En tiedä mitä minun tulisi tehdä. Pelkään, että (kunnallisella) yleislääkärillä minua ei auteta, koska en osaa sanoa tarkasti millaista ahdistus ja huimaus tarkalleen ottaen on. Pelkään että on myös jo jotain fyysistä. Vanhemmille tai kavereille en voi puhua, koska ”aikuiset miehet ei itke”. 😯🗯️