Ahdistaa olla suomalainen

Ahdistaa olla suomalainen

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 02.09.2015 klo 17:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 02.09.2015 klo 17:06

Muualla Euroopassa pakolaisille tarjotaan ruokaa ja hätämajoitusta, Suomessa on kokouksia joissa yhdessä päätetään ettei tähän pitäjään oteta pakolaisia. Tai tehdään kylttejä joissa käsketään pakolaisten painua vittuun.

Yhdelläkään suomalaisella ei ole niin huono tilanne kuin sotaa pakeneville pakolaisille.
Miksei kerrankin voisi katsoa muualle kuin omaan itseensä. Ei voi olla vain aina minä ja minä.

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 06.09.2015 klo 08:26

Älä nyt Maanis 😋 ... eikös tässä ole keskusteltu ihan asiallisesti? Ei keskustelun välttely ja kieltäminen ole mikään tapa käsitellä asioita.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 06.09.2015 klo 09:43

maanvaiva kirjoitti 5.9.2015 12:4

Suomessa näyttää olevan tälläkin hetkellä 30000 työpaikkaa vapaana. Kun katsoo monstereita, molia ja muita työtä tarjoavia sivuja.

Ne ovat ns. paskahommia joita suomalaisten ei kannata tehdä koska sos.tuet ovat lähes yhtä suuria. Vapaana on siivoojien, myyntineuvottelijoiden, linja-autojen kuskien jne töitä.
Esim. Lappiin ei koskaan saada sesonkiaikaan tarpeeksi työntekijöitä.
Jos nämä sotapakolaiset jäävät tänne nyt töihin eivät he vie kenenkään suomalaisen työpaikkaa vaan tekevät ne paskahommat.

Ehkä osa pakolaisista päättyy halpatyöhön mutta muutamista nuorten syyrialais-ja irakilaismiesten haastatteluista on helppo päätellä että haluavat opiskella Suomessa hyvään ammattiin.

Työpaikkoja tosiaan on mutta ei niitä pitäisi nimittää halpatyövoiman töiksi koska juuri sillä tavalla niistä töistä ei kukaan suomalainen kiinnostu.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 06.09.2015 klo 09:59

Meillä on lupa olla huolestuneita, emmekä sille mitään mahda. Myös ilmaista se ja purkaa huolensa.

Valitettavasti juu kommentointi on suljettu maahanmuuttoa käsittelevissä jutuissa.

Uutisten ajaksi vaihdan jo kanavaa ja tiettyjä kanavia en voi edes katsoa koska se ahdistaa todella paljon.

Tähtivaeltaja, olen täysin samaa mieltä kanssasi!

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 06.09.2015 klo 10:15

Lisäyksenä äsken lähettämääni viestiini että itse olen yrittänyt auttaa lähelläni olevia apua tarvitsevia parhaan kykyni mukaan, mikä ei aina ole ollut kovin hyvä, mutta tarkoitus on ollut hyvä.

Käyttäjä kirjoittanut 06.09.2015 klo 14:22

Tämän on kirjoittanut laulaja Anssi Kela

"Viime viikkojen uutistarjonta on ollut hyvin ahdistavaa. Trampoliinillakin sydäntäni väänsi. Hymyilin riemusta huudahtelevalle tytölleni, mutta mieleni heijasti hänen kasvoilleen kuvia Välimeren rantahiekalla lojuvista elottomista lapsista. Häiritsevin ajatus oli se, että meressä voisi olla hän. On pelkkää sattumaa, että vietin kaunista syyspäivää lapseni kanssa trampoliinilla, enkä liian täyteen ahdetulla pakolaispaatilla Välimeren aalloilla. Minä en ole tehnyt mitään ansaitakseni asuinpaikan yhdessä maailman rauhallisimmista ja rikkaimmista maista. Pelkkää tuuria. Se, että tyttöni silmissä asuu pelon sijasta ilo, ei ole minun vanhemmuuteni voimannäyte, vaan satumaista onnea. Onnellista sattumaa.
Miljoonat huono-onnisemmat ovat jättäneet kotinsa ja lähteneet hengenvaaralliselle taipaleelle pakoon mielipuolista sisällissotaa. Inhimillinen hätä on valtava. Suomessa puhutaan siitä, että pitääkö meidän auttaa. Kysymys on hassusti muotoiltu. Sen tulisi kuulua: miten voimme auttaa?

Kun näen kuvan itkevästä miehestä nousemassa veneestä rantaan lapsi sylissään, niin näen kuvassa itseni. Jos raketti-iskut ja aseiden sarjatuli alkaisivat olla arkipäivää Helsingissä, niin tekisin kaikkeni saattaakseni perheeni turvaan. Millään muulla ei olisi mitään väliä. Sen sijaan sellainen kuva, johon en mitenkään pysty kuvittelemaan itseäni, on tämä: pakolaisvene on liukumassa rantaan, isä seisoo lapsi sylissään astumaisillaan veneestä pois. Minä tuuppaan heidät takaisin paattiin, huudan "painukaa vittuun!" ja potkaisen veneen uudestaan merelle.

Jos ihmisten hätä lakkaa koskettamasta meitä, niin me lakkaamme olemasta ihmisiä.
Joko ojennamme kätemme tai käännämme selkämme. Ei tässä ole muita vaihtoehtoja. Olemme etuoikeutettuja, kun meillä on ylipäätään mahdollisuus auttaa. Avun tarjoaminen on ilo. Sen keinoista ja suuruusluokista voidaan keskustella. Kukin toimikoon omien resurssiensa puitteissa. Hallitus on päättänyt leikata ronskilla kädellä avustusjärjestöjen määrärahoja, joten nyt meitä yksityisiä ihmisiä tarvitaan enemmän kuin koskaan"

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 06.09.2015 klo 16:34

Kyllä minuakin huolestuttaa tämä pakolaistilanne, mikä suomeenkin on syntynyt mutta muista syistä. Tiedän että pakolaiset tarvitsevat apua koska en itsekään ole enää parhaassa kondiksessa ja minulla on tiettyjä etuja sen vuoksi mutta pakolaisten auttaminen on pois oman maan vähä osaisilta. En tarkoita itseäni vaan yleistän tilanteen.

Viimeaikoina on ahkerasti uutisoitu leikkauksista ja ne ovat kohdistumassa vähävaraisiin ja vanhoihin ihmisiin. Jos vastapainoksi pakolaisavun varat kerättäisiin hyvätuloisilta työssäkäyviltä vaikkapa ylimääräisellä verolla, liputtaisin minäkin pakolaisten auttamisen puolesta. Mutta tuskin näin menetellään koska siihen tarvittaisiin asetus eli poliittinen päätös.

Tietenkin vaikeuksissa olevaa pitää auttaa mutta mistä apu otetaan jos rahat yksinkertaisesti loppuu. Kyse on kuitenkin aina rahasta mutta kansalaiskeräys tuottaa tällä hetkellä vain tarvikkeita.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 06.09.2015 klo 18:44

Tuohon Kelan stooriin voin vain sanoa että vähänpä oikeasti pikkulapsia noissa pakolaisissa on.

Käyttäjä kirjoittanut 06.09.2015 klo 21:25

Ja nykyisten sotapakolaisten maissa käydään sisällissotaa, ei siellä ole jotain ulkopuolista uhkaa jota vastaan miehet taistelisivat ja puolustaisivat kotimaataan.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 07.09.2015 klo 00:56

Esimerkiksi näiltä sivuilta löytyy hyviä videoita pakolaisista. Vaikka ei kieltä ymmärtäisikään, voi todeta, että paljon on perheitä, naisia ja lapsia mukana.
http://www.tagesschau.de/index.html

Tässä on hukkuneen pojan kotikaupunki:
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-31088684
Täällä siis "pidetään huolta naisista ja lapsista".

Miksi he pakenevat eivätkä taistele:
http://yle.fi/uutiset/miksi_he_pakenevat_eivatka_taistele/8280564

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 07.09.2015 klo 08:47

Pakolaisten sukupuolijakaumasta (eun omaa statistiikkaa): http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Migration_and_migrant_population_statistics

On mielestäni melkoisen naiivia luulla, etteikö valtavassa siirtolais/pakolaismassassa olisi mukana myös onnenonkijoita, seikkailijoita, rikollisia, jopa ISIS-taistelijoita. Osalla ei ole mitään papereita mukanaan, vaikea on selvittää millä asialla porukka oikeasti on. Osa on aivan oikealla asialla, osa ei.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 07.09.2015 klo 09:29
Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 07.09.2015 klo 09:50

Noita propagandalinkkejä on netti pullollaan. Jokainen näemmä poimii niistä ne mitkä itse uskoo.

Mitä Lapista pitäisi sanoa. Jokatapuksessa fakta on että olemme suomalaisia koska miehemme jäivät puolustamaan maatamme. En voi käsittää kuinka nykyisin ihmiset on unohtaneet että olemme kiitollisuudenvelassa näitä veteraaneja kohtaan. Minua se hävettää niiden puolesta jotka eivät niin tee!

Käyttäjä kirjoittanut 07.09.2015 klo 11:43

Tässä lisää propagandaa.

Näyttää, että sotavetariinit hyväksyvät pakolaiset
"Seppä kertoo, että hänen tuntemansa sotaveteraanit viihtyvät maahanmuuttajien tai maahanmuuttajataustaisten kanssa oikein hyvin esimerkiksi yhteisen harrastuksen parissa.

- Juhlatilaisuuksissa sotaveteraanien perinnekuoron kanssa esiintyy usein joku nuorisokuoro, joihin kuuluu usein myös tummaihoisia tyttöjä ja poikia. Kun katselen heitä laulamassa yhdessä sotaveteraanien kanssa - kyllä minä näen siinä hyvää tulevaisuutta. "

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081020159070_uu.shtml

Käyttäjä Desper kirjoittanut 07.09.2015 klo 13:33

Nymphalis Antiopa kirjoitti 7.9.2015 9:50

Noita propagandalinkkejä on netti pullollaan. Jokainen näemmä poimii niistä ne mitkä itse uskoo.

Mitä Lapista pitäisi sanoa. Jokatapuksessa fakta on että olemme suomalaisia koska miehemme jäivät puolustamaan maatamme. En voi käsittää kuinka nykyisin ihmiset on unohtaneet että olemme kiitollisuudenvelassa näitä veteraaneja kohtaan. Minua se hävettää niiden puolesta jotka eivät niin tee!

Linkittämäni viedot eivät olleet mitenkään vääristeltyä propagandaa. Videoiden tuottaja on Yleisradiota vastaava julkisoikeudellinen laitos Saksassa. En ole unohtanut kiitollisuutta sotaveteraaneja, mm. isääni, kohtaan. Se ei estä minua tuntemasta myötätuntoa pakolaisia kohtaan.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 07.09.2015 klo 13:57

tähtivaeltaja kirjoitti 7.9.2015 8:47

Pakolaisten sukupuolijakaumasta (eun omaa statistiikkaa): http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Migration_and_migrant_population_statistics

On mielestäni melkoisen naiivia luulla, etteikö valtavassa siirtolais/pakolaismassassa olisi mukana myös onnenonkijoita, seikkailijoita, rikollisia, jopa ISIS-taistelijoita. Osalla ei ole mitään papereita mukanaan, vaikea on selvittää millä asialla porukka oikeasti on. Osa on aivan oikealla asialla, osa ei.

Näin on. Onneksi kukaan ei täällä ole muuta väittänytkään.