Ahdistaa jatkuvasti ja hirveät paineet muiden odotuksista
Oon parikymppinen nainen ja asun kihlattuni kanssa kivalla paikalla pääkaupunkiseudulla. Kaikki on päällisin puolin hyvin, mutta sisäisesti tuntuu pahalta.
Mieheni tekee arvostettua työtä ja aikoo vielä hakea lääkäriksi seuraavassa haussa. Hänen vanhempansa ovat hyvin koulutettuja, kuten myös hänen sisaruksensa. Minä taas olen amiksen käynyt lähihoitaja joka ei taaskaan päässyt amk:hon opiskelemaan. Mua myös kiusattiin koko yläasteen ajan henkisesti. Lähes koko koulu osallistui siihen huutelemalla ilkeyksiä eikä kukaan opettaja puuttunut siihen. Kärsin sosiaalistentilanteiden pelosta tämän vuoksi, enkä mennyt lukioon luokallani olevien kiusaajien mentyä sinne. Oon tällä hetkellä työtön (ollut noin kuukauden), koska irtisanouduin eräästä vanhustenhoitopaikasta sen raskauden vuoksi, eikä uusia työpaikkoja meinaa löytyä. (tuolla paikassa oli kova hoitajapula ja kaikki ylityöt meni omaan piikkiin) Miehen äiti kysyy joka kerta tympääntyneenä töistäni/opiskeluistani kun nähdään ja mua hävettää etten ole päässyt parempaan koulutukseen ja nyt oon vielä työtön. Miehen vanhemmat laitto jopa rahaa useamman satasen mieheni tilille, koska ovat niin huolissaan rahallisesta tilanteestamme. Miehen isosisko (yli 30-vuotias) sano mulle kerran jopa suoraan ettei arvosta lähihoitajia. Mua hävettää ja ahdistaa koska tunnen olevani niin epäonnistunut elämässäni. Mieheni lohduttaa että kyllä mä vielä saan koulupaikan ja töitäkin, mutta jotenkin tuntuu niin pahalta kaikki. Kukaan muu mun sukulaisista kuin mieheni ei tiedä koulukiusauksesta. Mulla on päivittäin ahdistuskohtauksia ja vatsakipuja, nytkin nieleskelen kyyneleitä kun kirjoitan tätä. Kun syön, niin minulle tulee helposti huono olo (tätä on ollut noin vuoden), koska tuntuu etten saisi syödä. Olen 166cm/60kg ja aika normaalivartaloinen, en tiedä mistä tuo syömisahdistus tulee, koska pidän kuitenkin ruuasta. Mitä mun kannattaisi tehdä? ☹️