Ahdistaa ja masentaa, itsetuhoisuus

Ahdistaa ja masentaa, itsetuhoisuus

Käyttäjä topcat aloittanut aikaan 28.09.2010 klo 18:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä topcat kirjoittanut 28.09.2010 klo 18:15

Yksin ollessani ahdistus lisääntyy. Menneisyyteni, kaikki mitä olen kokenut… Haluan ottaa veitsen ja viiltää syvään… Eilen näin mielikuvia aivoistani ammuttuna seinälle. En jaksa. En ole viiltäjä, mutta mikä muu voisi auttaa? 😭

Käyttäjä yönkyyhky kirjoittanut 28.09.2010 klo 21:45

Voi sinua topcat!

Tuli niin pahaolo sun puolesta. Älä vaan viillä jookos. Mullakin on tosi paha olla, mutta tuota en ole vielä ajatellut. Olisin kyllä halunnut kuolla vauvani mukana.

Mikset menisi vaikka lenkille tai punttisalille lyömään säkkiä. Musta ei ole kyllä sun auttajaksi. Itsekin olen niin rikki. Yritä eteenpäin niin mä myös teen. 🙂👍

Käyttäjä topcat kirjoittanut 29.09.2010 klo 20:19

Kiitos Yönkyyhky, ystävälliset sanat auttavat aina. Selvisin viimeisestä, nyt katsellaan elämää eteenpäin. Kiitos tuestasi ja tsemppiä myös sinulle!

Käyttäjä tuitttu kirjoittanut 30.09.2010 klo 22:58

Et ole yksin. Täällä voidaan myös pahoin, kovinkovin pahoin.
Ja näitä oloja ja tunteita on vaikea ymmärtää.

En ole itsekään viiltelijä, saati itsetuhoinen. Mutta pelottaa. Mitä jos en jotain päivänä jaksakaan tätä kuormaa.
Aina jossittelen itsekin, miten elämä voisi olla nyt parempaa, mikäli jotkut asiat olisi jäänyt kokematta. Miksi ne voikaan vaikuttaa niin paljon nyt, kokiessa ne tuntuivat helpommilta.😞 Ikäänkuin olisin herännyt tietoisuuteen, mutta toisaalta tuntuu kuin kulkisi vain pahassa unessa, sumussa.

Kovasti voimahaleja. Koetetaan molemmat jaksaa!

Käyttäjä pirppa48 kirjoittanut 03.10.2010 klo 21:09

Meitä on monta. Voi kun nautin viimeviikosta,,olin lomalla,,nyt kotona ja tuntuu että kaikki on taas huonosti,,huonommin kun viikko sitten...Ehkä oli vikatikki nauttia viikko..
Ahdistaa niin että ei jaksa mitään..miksi mielialan pitää mennä niin nurinkurin..tukihenkilökin on lomalla,,pää ei toimi,,ei jaksa ajatella edes mitään..

Käyttäjä topcat kirjoittanut 24.10.2010 klo 21:54

Kiitos vastauksista. Ymmärrän tuskan, yksinäisyyden, vastauksien puuteen...

Olen juuri käynyt läpi julkisen puolen psykkan polin arviot. Huomenna viimeinen vastaanotto psykiatrin kanssa, joka on alusta alkaen suhtautunut minuun alentuvasti. Sairaanhoitajalle onneksi pystyin kertomaan edes vähän. ´Mutta se mitä en ymmärrä, on että ilmeisesti minut lähetetään A-klinikalle, koska huumeseulani oli positiivinen kannabiksen kohdalla. Olen avoimesti kertonut polttavani silloin tällöin, mutta voin myös lopettaa saman tien. Kaikki muut testini ja kyselyni (huumeet, alkoholi) ovat negatiivisia. Miksi ihmeessä terapiaa tarvitseva ihminen lähetetään vieroitukseen, kun mitään ongelmaa ei ole?! Ja kuulemma masennukseni ei ole 'tarpeeksi vakava' (Beck testi 35 pistettä, ahdituskohtauksia, jne.) julkisen puolen terapiaan. En vain pysty kertomaan lääkärilleni miten oikeasti tunnen!!!

Toivottavasti saan edes lähetteen terapiaan ja toivottavasti Kela sen hyväksyy. Kai ne omavastuumaksut hoituvat psykiatrini neuvon mukaan: "mene vaan sossun luukulle ja kyllähän ne maksaa." Niinpä.

Käyttäjä Nauris kirjoittanut 17.01.2014 klo 11:41

Äh, tuntuu, ettei itsetuhoisuudesta pääse eroon koskaan... Se kiertää vain kehää ja alkaa aina uudelleen!

Itsetuhoisuuteni alkoi pienimuotoisella viiltelyllä ja tulitikuilla polttelulla 12-vuotiaana ja on jatkunut säännöllisen epäsäännöllisesti tähän päivään asti.
Olen nyt 24-vuotias ja toivoisin, että joskus vielä olisin vapaa tuosta!
Ongelmani on, että asun yksin ja silloinkin kun asuin kotona, niin kukaan ei yrittänyt edes estää minua. Minun itsetuhoisuuttani ei rajoita MIKÄÄN.

Nyt uuden terapeutin kanssa olen onnistunut olemaan puhtaana jo puolitoista kuukautta, mutta en usko, että jään edes hoitoon. Jostain syystä aina lopetan hoidon kesken ja aloitan aina saman rumban uudelleen ja uudelleen ja uudelleen....

Käyttäjä jenzkuli kirjoittanut 10.02.2015 klo 18:19

hei olen 25 v ja mua tekke välillä koviin mielii viiltää ja rappia kätää se ilmene silonn kun jokku kuolle esim silloin kun mun äiti ja isä kuoli😭😞