Adhd/ Add – ”sitähän nyt on vähän kaikilla”? Entä autismin kirjon häiriö?

Adhd/ Add - "sitähän nyt on vähän kaikilla"? Entä autismin kirjon häiriö?

Käyttäjä Keltaisetkoivut aloittanut aikaan 02.06.2022 klo 19:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Keltaisetkoivut kirjoittanut 02.06.2022 klo 19:31

Hei! Sain vuodenvaihteessa diagnoosin adhd (tarkkaamattomuuspainotteinen ulkoasu, puhekielessä add) pitkän neuropsykiatrisen tutkimuksen tuloksena. Lääkäri neuropolilla ei määrännyt, mutta suositteli minulle lyhennettyä työpäivää ja että ottaisin asian esille työterveyshuollossa. Viime viikolla puhuin työterveyslääkärin kanssa puhelimessa. Hän sanoi, että eihän adhd nyt vielä mitään – sitähän nyt on vähän kaikilla. Jälkeenpäin pidän kommenttia epäasiallisena.

On myös mahdollista, että diagnoosi on väärä ja/tai että minulla on m y ö s  autismin kirjon häiriö. Neuropolin lääkärin viesti tilanteestani ylipäänsä EI ollut: ”No totahan nyt on kaikilla!” Ja vaikka olisikin, niin? Erityisen tavallisia ja tavallisen erityisiä tässä ollaan. Että ”eihän se mitään”? Jotain kuitenkin.

 

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 03.06.2022 klo 21:58

Lääkärit on paskoja, mutta paskaa ei pidetä jumalana niinkuin lääkäriä pidetään. En luota lääkäreihin yhtään jos kyse on isommista asioista kuin ylätieinfektio jonka osaan itsekin diagnosoida ja hoitaa. Sinun tapauksesi ja kohtelusi kertoo miten huono on suomalaisen mielenterveyshuollon ja ylipäänsä sairaanhoidon taso. Tämä on tietysti minun mielipiteeni ja se perustuu omiin kokemuksiini yli 50 vuoden ajalta. Joku toinen tietty loukkaantuisi mielipiteestäni, ja se on hänen näkökulmastaan täysin loogista.

Käyttäjä Nótt kirjoittanut 05.06.2022 klo 16:38

Mielestäni täysin asiaton ja vähättelevä kommentti työterveyslääkäriltä. Toivottavasti lyhennetyn työpäivän asia etenee, jos koet sellaista tarvitsevasi.

Käyttäjä Keltaisetkoivut kirjoittanut 05.06.2022 klo 16:41

Kiitos myötätunnosta ❤.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 09.06.2022 klo 19:10

Miksi koivut ovat keltaisia? Hieno nimimerkki. Tulee mieleen kesäilta.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: lisäys