Työnhakuahdistus

Työnhakuahdistus

Käyttäjä Saaaga aloittanut aikaan 18.11.2020 klo 19:58 kohteessa Terve Mieli
Käyttäjä Saaaga kirjoittanut 18.11.2020 klo 19:58

Olen neljännen vuosikurssin opiskelija, jolla ei ole päivääkään oman alan työkokemusta ja huikein merkintä CV:ssä on tasoa R-Kioski. Eilen olin kuuntelemassa taloustieteen kesätyöseminaaria (joka oli kyllä hyvä, kiitos kaikille puhujille!), mutta seminaarin jälkeen iski hirveä ahdistus töiden hakemisesta. Tämän syksyn kaikki pienetkin projektit ovat tuntuneet olevan hirveän tuskan takana, ja edessä oleva kesätöiden haku tuntuu aika ylitsepääsemättömältä. Haluaisin luovuttaa jo nyt, minulla ei oikein ole kunnianhimoa eikä tunnu että minusta olisi asiantuntijatason tehtäviin. Kuitenkin kaikilla tutuilla tuntuu olevan oman alan työpaikka ja omakin valmistuminen häämöttää. Ahdistaa.

Kellään muulla samoja fiiliksiä? Tai vinkkejä työnhakuun tässä tilanteessa?

Käyttäjä rusakkko kirjoittanut 24.11.2020 klo 16:53

Samoja fiiliksiä täällä. Itelläkin takana jo useampi vuosikurssi eikä oman alan työpaikkaa vielä. Toisaalta tuntuu, että kun linkedin etusivu täyttyy koulukavereiden toinen toistaan hienommista cv-ystävällisistä oman alan työpaikoista niin ne on kuitenkin loppupeleissä aika murto-osa mitkä siellä tulee esiin, ja voi olla että se suuri osa muita (ketä vaikka on ollut samassa työpaikassa useamman kesän) ei niinkään sit päivitä. Kesätöiden haku tuntuu olevan monesta super uuvuttavaa ja ajoittain turhauttavaakin, ainakaan et oo siis yksin! Aloittaminen taitaa olla aina itelle ainakin raskainta, ja mitä enemmän hakemuksia tekee niin sitä vähemmällä vaivalla ne syntyy. Jos tuntuu et pienimmätkin projektit on ollut viime aikoina kauheen tuskan takana ja tulevat hommat ahdistaa jo etukäteen, voisko sulla olla jonkun tason uupumusta? Jaksamista ja voimavaroja sinne tosi paljon, mitä kuulee ympäriltä niin sun kanssa samassa tilanteessa taitaa olla tosi monia!

Käyttäjä Saaaga kirjoittanut 27.11.2020 klo 13:25

Kiitos rusakko!

Luulen että oot ihan oikeessa, massasta nousee enimmäkseen just ne jotka on saanut hienoja pestejä hienoista firmoista. LinkedIn on kyllä kamala some :D. Uupumisen oireita on ollut ilmassa, ja varsinkin tuota viestiä kirjoittaessa olin aika ahdistunein mielin. Nyt onneksi on ollut vähän parempi fiilis ja oon jo vähän paremmilla mielin työnhaun suhteen.

Tsemppiä sullekin työnhakuun, ei olla yksin tuskamme kanssa!