Vituttaa koko Lappi

Vituttaa koko Lappi

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 09.12.2014 klo 15:52 kohteessa Poroelämää
Käyttäjä kirjoittanut 09.12.2014 klo 15:52

Ei ole paljon lunta, ulkona on pimiää kuin säkissä.
Olisi edes katuvalot, että näkisi mennä lenkille.
Kulkisi edes bussi, että voisi mennä kylille tai kirjastoon tai mihin vaan.
Mutta eikö vaan istut ja ootat jotain tapahtuvan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.12.2014 klo 19:12

Jotenkin tuo kaikki mikä sinua pännii viehättäisi minun mustaa mieltäni. Se, että ei tarvitsisi nähdä ketään, mennä minnekään. Lunta ei ole meilläkään ja en sitä kaipaa. Pimeää on, kun ei ole katuvalojakaan. Mutta ihminen asuu liian lähellä ihmistä ja on liian kiinnostunut toistensa tekemisistä. Ollaanko me ihmiset koskaan tyytyväisiä? Ymmärrän kyllä sinua. Mutta usko pois, ei se hauskaa ole muuallakaan. Voimia!

Käyttäjä kirjoittanut 10.12.2014 klo 11:17

Voi olipa mukava, kun kirjoitit dahlia.
Minua ei kaamoksessa rasita oikeastaan muu kuin se ettei voi mennä ulkona minne huvittaa. Itse sisällä on mukava, kun takassa on tuli ja kynttilät palaa.

Kohta aurinko nousee ja on ylhäällä 1h 14min ja sinä aikana pitäisi ehtiä käydä hiihtämässä ja sitten ootella kirjastoautoa ja eiköhän se taas tämäkin päivä mene.

Käyttäjä kirjoittanut 11.12.2014 klo 10:52

Minua ei masennuta, ei masennuta kertaa satakymmenen.
Ja nyt vasta ulkona onkin rumaa, otsalampun kanssa, kun kävimme koirien kanssa katsomassa pihan. Tuuli on heitellyt puun risuja pitkin vähäistä lunta ja varmaan ei sitten kunnolla voi hiihtää ees sitä yhtä tuntia.

Minulla on nyt koti-ikävä vaikka tulin jo kotia. Minulta jäi näkemättä syksyn ruska ja nyt näen vain tämän huonomman puolen Lapista. Jos olisin syntymä-lappalainen, ei kai minuun vuodenajat näin vaikuttaisi vaan eläisin kaikki ajat onnellisena.

Tänä aamuna olen itseäni viihdyttänyt lukemalla liveryhmän teemoja. Kohti valoa, talviloman odotusta, joulu, joulumieltä jokaiselle..., pitääkö noidenkin teemojen keksijöiden olla noin posiitivisia.

Käyttäjä kirjoittanut 13.12.2014 klo 13:07

Lunta satanut hirveesti, ainakin metri, kun laittaa läjään. Voi tehä lumilinnan, lumilyhtyjä, lumiporon, lumiläjän, pulkkamäen ja vaikka mitä muuta.
Ei voi elämä paremmaksi mennä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.12.2014 klo 22:19

Tulin kurkkaamaan kuulumisiasi. Meillä ei taida vieläkään olla lunta. Nyt tosin niin pilkkopimeää, etten näekkään. Jouluaattona saisi sataa kourallinen lunta, joka sulaisi sitten joulupäivänä.
En tiedä missä kaikki pikkulinnutkin on kadonneet ja meidän mustarastasta ei ole kksiin näkynyt. On joka vuosi jäänyt talveksi luoksemme.
Minä mietin tuossa, kun olen katsellut ihmisten ketjuja, että onko kukaan heistä samalla tapaa masentunut, kuin minä. Ei ole. Kukaan ei tunnu tietävän mitä se todellinen mielenmustuus on. Ja kun kaikki ympärillä riemuitsee lumesta, joulusta ääh vaikka mistä.
Olen varmaan sivuston virallinen mielensäpahoittaja. Siitä puheenollen, vuokraappa joskus kirjastosta äänikirjana. On todella upea teos. Siinä on mies ja rooli toisensa löytännet. Enkeleitä päiviisi.

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2014 klo 18:43

Olen minä lukenut mielensäpahoittaja-kirjan ja nauratti aika tavalla. Mistä kaikesta sitä voikin mielensä pahoittaa. Kyllä minä tulen mukaan kilpailuun kuka on foorumin mielensäpahoittaja.
Mie pahoitan mieleni niin usein täällä, että jos kaiken kirjoittaisin ylös, siitä tulisi taatusti best-selleri-teos. Onneksi sentäs ymmärrän olla välillä hiljaa.

Tänään onkin sitten hyvä potkukelkkasää ja kun on lunta, on vähän valoisempaakin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.12.2014 klo 21:48

Olisi mukavaa omistaa potkukelkka, mutta mietin, että sopisiko, kun siinä raajat kuitenkin ilman maakosketus ja sillä sekuntilla minulta karkaa tasapaino päästä. Eihän minusta ole pyöräilemäänkään.
Joo täällä sivustolla kyllä liiankin usein pahoittaa mielensä. Ja minulle tulee sellainen tunne, että eikö minulla ole oikeutta olla täälläkään, koska olen masentunut ja huonossa terveydessä. Ihmisillä tuntuu olevan niin paljon suurempia draamoja.

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2014 klo 09:49

Onhan niitä sellaisia levempi jalaksisia potukelkkoja, sellaisilla meidän kylän heikkojalkaiset potkuttelee.

Minä viisveisaan onko täällä muilla suurempia draamoja kuin minulla. Ihmisillä on kuitenkin tapana vertailla draamojansa mutta en usko, että tällä sivustolla.
Esim. nyt minulle sanotaan kuinka helppoa mun on opiskella ja lähteä tutkimusmatkoille, kun mulla on niin hyvät vanhemmat ja olen aina saanut kaiken heiltä mitä haluan.
Ikään kuin unohdetaan tahaltaan minkä draaman koin ennen kuin mut adoptoitiin.
Unohtaisinpa itsekin asian.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.12.2014 klo 13:27

juuri tuota vihaan ihmisissä. ne neuvoo tietämättä koko totuutta ja sitä miten huonosti asiat on. ja kun ei täällä uskalla kaikesta edes kirjoittaa, kun ainakin itse tiedän, että ihmiset ovat tunnistaneet ja juoruavat omia käsityksiään asioistani.