Poro lemmikkinä ??

Poro lemmikkinä ??

Käyttäjä Kartastrofiina aloittanut aikaan 13.01.2015 klo 22:27 kohteessa Poroelämää
Käyttäjä Kartastrofiina kirjoittanut 13.01.2015 klo 22:27

Moikka, antakaa nyt asiantuntijalausuntoja.

Olen matkailualalla yrittäjä. Eläimiä on monenlaisia. Mitä mieltä olette porosta kotieläimenä ja lemmikkinä ? Niitä näkee täällä keskiosissa Suomea pidettävän hyvinkin monella tavalla.

Tarkoitus olisi, että porolla olisi mahdollisimman mukavat elinolot. Millaiset ne siis pitäisi olla? Minkälainen poro sopisi lemmikiksi, vai eikö mikään ?

Kiitos vastauksestasi !!!

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2015 klo 08:49

Minusta poro kuuluu vaan Lappiin mutta ei kai se poro ite ymmärrä onko Lapissa vai etelässä. Mutta kyllä sen pitäisi saada elää tokassa muiden porojen kanssa ja kuljailla pitkin tuntureita.

Ja sitten tietenkin pitää sanoa, että mulla on pihaporo, koska sen äiti joutui suden ateriaksi ja otin sen hoitoon itselleni. Mutta siitä tuli itseni kaltainen eikä se sitten pärjännyt muiden joukossa. Se on aina pihalla eikä koskaan sisätiloissa ja viihtyy hyvin koirien kanssa.

Käyttäjä Kartastrofiina kirjoittanut 16.01.2015 klo 22:44

Itse asiassa kaikki nämä mun lemmikit on samanlaisista lähtökohdista kuin sun pihaporosi, M. Eli muiden kaatiskuormista, pitovaikeuksia, allergioita, elämänmuutoksia, liian elämänhaluisia lopetettaviksi, jne.. ne ovat niitä parhaita eläinystäviä loppuelämäksi.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 22:40

Hei teille kaikille!

Itse en lapissa asu mutta poro kuullostaa mukavalta lemmikiltä. Toisin en tunne poroa hyvin eläimenä. Olen vain kuullut että he syövät mielellään jäkälää 🙂 oli miten oli jos lapissa asuisin kyllä voisin poron lemmikiksi ottaa. Joskus kun olen lomalla lapissa ollut siellä näyttää monessakin paikassa olevan jokinnäköinen poro kylä. Poron kanssa voi puuhastella vaikka mitä. Mikä parasta sellainen otus voi jopa lievittää yksinäisyyttäkin 🙂
Eli vastaukseni: ota ehdottomasti lemmiksi poro jos olet vielä näin vuoden jälkeen kiinnostunut 🙂

Mitä kuuluu nyt?
Omistatko poron?
Mitä tykkäät poron kanssa puuhastella?

Käyttäjä leppoo kirjoittanut 04.03.2016 klo 12:08

Moi,

Mun tutuilla oli vuosikausia (täällä etelässä) Lapista tuotuja poroja. En tiedä oliko ne lemmikkejä vai mitä, kun ei niistä ihan hirveästi seuraa ollut. Täälläkin söivät jäkälää ja paljon muuta. Uskon, että kun niitä on monta, niin pitävät seuraa toisilleen, mutta jos jää vain yksi, niin se voi olla yksinäinen. Poro on kait laumaeläin? Joskus joku urosporo oli vihainen, mutta muut niistä ei. Vähän niitä kyllä silti pelkäsin.

Kait se on tärkeintä, että porolla on riittävästi tilaa, seuraa ja sopivaa ruokaa. Onko sijainnilla niin suurta merkitystä?

Käyttäjä kirjoittanut 05.03.2016 klo 15:12

Poro on lauma-ja puolivillieläin. Eikä se sovi ympärivuotiseen aidassa pitoon vaan kärsii siellä.
Terveen poron kuuluu kuljailla vapaana tunturissa ja etsiä oma ruokansa ja ihminen vain silloin tällöin antaa sille ruoka-apua.
Poron kanssa ei kuulu mitään harrastaa.

Käyttäjä leppoo kirjoittanut 18.03.2016 klo 12:32

Noo, ilmankos yksi noista lähti karkumatkalle ja huonostihan siinä kävi. Porokolari. Tosin juoksee ne porot Lapissakin auton eteen, vai olisko kuitenkin niin, että autot ajaa poroa päin. Kumpi oli ensi auto vai poro? 😉