Hei, itselläni on mies, joka on alkoholisti; ei juo päivittäin, vaan silloin kun olen työreissuilla tai silloin kun on pidemmillä metsäreissuilla. Sitten on iltatipottelut, jotka tarpeeksi jatkuttuaan, päättyvät muutaman päivän putkeen kylillä. Juominen on meille kaikille talossa asuville ongelma, ei päivittäinen, mutta sen juomisen pelko on minulla ja sitten varmaan lapsillakin ongelma. Työreissujen varalle minun täytyy naapurit tai sukulaiset varata, jos sattuu, että isäntä alkaa juomaan, niin lapset eivät voi nukkua kotonaan rauhassa. Ja seuraavana päivänä ovat oman onnensa nojassa. Onneksi nyt jo isommat, että voivat huolehtia itsestään... Joo tiedän pitäisi hoitoon lähteä ja erota ja kaikkea muutakin...mutta ei se ole niin vain lähteä pienissä yhteisöissä ja lapsilleen isä on kuitenkin tärkeä. En voivottele tilannettani, koska tiedän että en ole yksin. Toivon, että kanssasisaret näkisivät kirjoituksen, että meitä on paljonkin, jotka pidämme kotia pystyssä. Tsemppiä heille ja jaksamista 🙂👍