vanhemmat 3viikon lomalle

vanhemmat 3viikon lomalle

Käyttäjä paroxynn aloittanut aikaan 22.10.2017 klo 16:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä paroxynn kirjoittanut 22.10.2017 klo 16:39

Ok, oon 16 vuotias nuori tyttö jolla on keskivaikea masennus ja itsetuhoisia ajatuksia. Mun isä ja sen vaimo on menossa kolmen viikon lomalle ulkomaille ja jättävät mut kotiin. Yhden viikon ajan isän vaimon lapsi tulee kattomaan mua ja sisar puolta( joka on meillä vuoroviikoin). En osaa pitää huolta ittestäni ja pelkään että saatan tehdä jotain typerää. Isä ei näe mitään väärää tässä. Mitä pitäisi tehdä?

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 23.10.2017 klo 10:25

Olet tosi pahassa tilanteessa nyt. Jos sinulla on läheisiä aikuisia ihmisiä ota yhteyttä heihin. Koulussa voisit asiasta kertoa opettajalle ehkä. Koska sinulla on diagnosoitu sairaus ja olet varmaan hoidon piirissä, niin siellä voisit kertoa tilanteestasi ja siitä,että et pärjää. Jos itsellä on tuollainen tunne,niin se pitää kyllä ottaa vakavasti. Lähestyvä matka varmaan kiehtoo vanhempiasi ja eivät halua oikeasti nähdä kuinka vaikea asia tämä sinulle on.

Käyttäjä kirjoittanut 23.10.2017 klo 11:17

Sanot, että yhden viikon ajan hoitaa isän vaimon lapsi. Hän ehkä sitten on täysikäinen?
Kenen kanssa olet ne kaksi muuta viikkoa? Missä on äitisi?
Isän uusi vaimo ei ole sun vanhempasi, jos äitisi on elossa.
Et kai vain suunnittele tekeväsi itsellesi jotain, jos olet mustasukkainen isäsi ja hänen uuden vaimon matkasta.
No kuitenkin tarvit jonkun täysikäisen joka ottaa susta vastuun koko isäsi loman ajaksi eli onko sulla sellainen? Jos ei ole, niin kerro koulussa.