Uusi alku; harhaako vain

Uusi alku; harhaako vain

KÀyttÀjÀ mariella aloittanut aikaan 30.03.2014 klo 23:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
KÀyttÀjÀ mariella kirjoittanut 30.03.2014 klo 23:06

Hei đŸŒ»đŸ™‚đŸŒ»
Kirjoittelin jo tuonne toiseen ketjuun, ettÀ elÀmÀmme olisi kaikin puolin jo uusilla urilla mutta eipÀ se niin yksinkertaista olekaan.
Eilen lÀhentyminen miehen taholta tuntui mukavalta pitkÀstÀ aikaa ja jopa intiimiin kanssakÀymiseen pÀÀstiin.
TÀnÀÀn olen sitten joutunut olemaan ymmÀllÀ hÀnen ilkeistÀ kommenteistaan. LÀhes kaikki, mitÀ/ miten asiat teen on tuntunut vÀÀrÀltÀ. IkÀÀnkuin hÀn kÀytöksellÀÀn hakisi erillisyyttÀ lÀheisyyden jÀlkeen?
Voisiko joku, minua viisaampi, kertoa, mistÀ ihmeestÀ tÀssÀ voi olla kyse.
Muistelen, ettÀ nÀin on kÀynyt meillÀ jo ennen miehen uskottomuutta.
Ihan, kuin paritanssi, jossa minÀ en pysy askelkuviossa mukana.
TÀmÀ on ristiriitaista ja hÀmmentÀÀ mieltÀni.
To be or not to be…sellainen tunne miehen kĂ€ytöksestĂ€ jÀÀ…😞

KÀyttÀjÀ pöllöhuuhkaja kirjoittanut 31.03.2014 klo 16:44

tulee mieleen pari asiaa...ihan lonkalta vaan intuitiivisesti, ei ole mitÀÀn varmuutta nÀistÀ, mutta heitÀn kun kysyt...

Olisko hÀnellÀ kÀsittelemÀtön tiedostamaton hÀpeÀ, tai vain jokin tunne, mitÀ hÀn ei saa kiinni sisimmÀstÀÀn eikÀ pysty sitÀ hahmottamaan, tiedostamaan, saati sanomaan ÀÀneen.

Toinen ajatus. alhainen verensokeri, huono syömÀrytmi, alkava diabetes?

Kolmas ajatus, on jotain mitÀ hÀn ei ole kertonut, mikÀ pomppaa esiin tuollaisena.

NeljÀs ajatus, tiedostamaton kapina lapsuudenkodin arvoja kohtaan, minkÀ hÀn tiedostamattaan heijastaa sinuun. Lue tÀstÀ FisheristÀ kohdasta... Luku: muutos (Fisher, jÀlleenrakentaminen)

TsemppiĂ€, ei johdu todennĂ€köisesti sinusta ollenkaan.. pÀÀ pystyyn ja itsetuntoa ylös keinola millĂ€ hyvĂ€nsĂ€. 🙂👍

KÀyttÀjÀ mariella kirjoittanut 31.03.2014 klo 18:34

Hei đŸŒ»đŸ™‚đŸŒ»
Pöllöhuuhkaja: kolmatta ja neljÀttÀ vaihtoehtoa olen myös itse miettinyt.
Miehen kotonahan ei kenellÀkÀÀn lapsista ole ollut esim.murrosikÀÀ. Luulen, ettÀ hÀn jollain tapaa kapinoi tÀssÀ liitossamme.
Taatusti hÀn on pettÀjÀnÀ jÀttÀnyt jotain myös kertomatta. Toisaalta en enÀÀ enempÀÀ halua tietÀÀkÀÀn.
Hankala vaan elÀÀ ja olla, kun ei tiedĂ€ sitĂ€, milloin ja miten ilmapiiri muuttuu...Vaikka yritĂ€n olla vĂ€littĂ€mĂ€ttĂ€, pystyy hĂ€n saamaan aikaan pahan mielen 😳

KÀyttÀjÀ Creations kirjoittanut 31.03.2014 klo 19:38

Mies ei ole arvoisesi.
Maailma on tÀynnÀ miehiÀ ja sinua on vain yksi.

KÀyttÀjÀ pöllöhuuhkaja kirjoittanut 31.03.2014 klo 23:51

hei tosta toisesta Fisher heittÀÀ mulle eksÀssÀ melko selvÀsti nÀhdyt piirteet kehiin, eli jos nÀitÀ ilmenee, niin siinÀ voi olla tiedostamattomasta kumppaniin heijastetusta kapinasta kyse:
(suurinpiirtein lainattu, hieman tiivistetty)
"1. ihminen kokee itsensÀ onnettomaksi, stressaantuneeksi, tukahdutetuksi ja vangituksei, uskoo kumppanin olevan vastuussa onnettomuudestaan ja projisoi heihin onnettomuutensa.
2. tekevÀt mielellÀÀn asioita joista eivÀt aiemmin pitÀneet, alkavat pitÀÀ hauskaa, eivÀtkÀ ymmÀrrÀ, miksi ihmiset eivÀt arvosta heidÀn tekemiÀÀn asioita. Kumppanit sanovat, ettÀ tÀmÀ ei ole sama ihminen jonka kanssa menin naimisiin
3. Haluavat usein olla alivastuullisia, oltuaan mielestÀÀn koko elÀmÀnsÀ niin ylivastuullisia. Vaihtavat esim vÀhemmÀn vastuulliseen työhön tai lopettavat työnteon jos mahdollista.
4. LöytÀvÀt jonkun jonka kanssa voivat keskustella, tavallisesti nuoremman, nÀyttÀÀ kuin kapinoivalla olisi suhde tÀhÀn keskustelukumppaniin, mutta tavallisesti he kieltÀvÀt sellaisen olemassaolon. Usein muut kuvittelevat ettÀ kyseessÀ on seksisuhde, mutta usein suhde on platoninen.
5. Ulkoisen kapinan sanasto: "vÀlitÀn sinusta, mutta en rakasta sinua, luulin tietÀvÀni mitÀ rakkaus on, mutta nyt ene tiedÀkÀÀn", minun tÀytyy saada emotionaalista tilaa pÀÀstÀ kauemmas sinusta, löytÀÀ oma maailmani, enkÀ halua ettÀ jatkan siten, ettÀ imet minut omaan maailmaasi... muistutat minua vanhemmastani, enkÀ tahdo olla kenenkÀÀn vanhempani kaltaisen seurassa..."

Ja kumppani usein ottaa henkilökohtaisesti toisen kapinan ja yrittÀÀ tehdÀ kaikkensa joustaakseen , sen sijaan ettÀ hÀnen tulisi istua taka-alalla esitystÀ seuraten ja huomata kuinka kumppani voi kasvaa ja muuttua. on tajuttava ettÀ kyseessÀ on kapinoivan sisÀinen prosessi...

Fisher sanoo myös ettÀ kapina on vÀlttÀmÀttömyys, ja ettÀ lopulta kapinoitsija saavuttaa yksilöllisen identiteetin...

MinÀ sanon vaan ettÀ on siinÀ myllyssÀ kestÀmistÀ kumppanilla - pitÀÀ olla todella hyvÀ itsetunto, jos on tommonen kapina toisella menossa, ettÀ kestÀÀ siinÀ "taaksepÀin nojaillen ja nÀytöstÀ seuraten" !!!

🙂👍🙂👍 ja teillĂ€ on ihan oma tilanne...mistĂ€ en tĂ€mĂ€n taivaallista tiedĂ€. pohdi ite onko noita merkkejĂ€ suhteessanne., MĂ€ löysin nuo kaikki entisestĂ€ suhteestani ja tajusin aika paljon, valitettavasti liian myöhÀÀn ja valitettavasti, tai ehkĂ€ onneksi, eksĂ€ni ei tajunnut niitĂ€ mielestĂ€ni. HĂ€nellĂ€ on todennĂ€köisesti aivan eri mielipide 😀 😀 😀 ja saapi ollakkin.

KÀyttÀjÀ rk62 kirjoittanut 05.04.2014 klo 15:40

Pöllöhuuhkaja, mikĂ€ tuon fisherin kirjan nimi on mihin viittaa? Tunnistan nimittĂ€in itseĂ€ni noista luetelluista kohdista 😳

Kirjoittelin alunperin tonne -->
https://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=58;mid=53110

Mulla taitaa olla samaa "vaivaa"... 😳

KÀyttÀjÀ pöllöhuuhkaja kirjoittanut 07.04.2014 klo 03:15

rk62 kirjoitti 5.4.2014 15:40
Pöllöhuuhkaja, mikĂ€ tuon fisherin kirjan nimi on mihin viittaa? Tunnistan nimittĂ€in itseĂ€ni noista luetelluista kohdista 😳
Kirjoittelin alunperin tonne -->
https://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=58;mid=53110
Mulla taitaa olla samaa "vaivaa"... 😳

Se on se "eron jÀlkeen ... jÀlleenrakennus", kirja, jota eroseminaareissakin kÀytetÀÀn. HyvÀhÀn se on, jos tollaisen kapinansa tunnistaa ajoissa ja uskaltaa pukea sen sanoiksi ja tunnistaa itsessÀÀn.
🙂👍