Tilaa hengittää, miten?

Tilaa hengittää, miten?

Käyttäjä Apolloperhonen aloittanut aikaan 20.09.2012 klo 11:34 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Apolloperhonen kirjoittanut 20.09.2012 klo 11:34

Meillä on avioliitto koetuksella. Siihen liittyy kolmas osapuoli (miehellä). Tosin tämä kolmas ei enää tietääkseni ole kuvioissa, vaikka onkin miehen työkaveri.

Aika ajoin kutenkin minä ahdistun tiedosta, että miehellä on ollut toinen nainenmjolle hän on minua haukkunut. Siirä tulee lopulta aina riitaa. 85% ajasta kaikki on ihan hyvin ja jopa ihanasti, mutta se 15% paljastaa jotain muuta.

Isoin minua huolestuttava asia on miehen oma tila. Hänellä ei ole sitä. Itselläni on jonkin verran harrastuksia kodin ulkopuolella, vähintään kaksi kertaa viikossa, joskus useamminkin. Miehellä ei oikeastaan yhtään. Tämä koti, talo, on hänen harrastuksensa. En edes tiedä millaisia asioita hän haluaisi tehdä. Kun kysyn, on vastaus yleensä: ”naida sinua keittiön pöydällä”.

Riitojen aikana hän usein sanoo, että vaadin liikaa ja hän tarvitsee ”tilaa hengittää”. Mutta en tiedä miten sitä tilaa annan? Hän ei myöskään osaa sanoa tarkemmin. Meillä on myös teini-ikäisiä lapsia, jotka vaativat oman huomionsa.

Olemme menossa pariterapiaan, mutta vasta kolmen viikon päästä. Pelkään, että siinä ajassa ehdimme satuttamaan toisiamme liian pahasti sanoilla ☹️

En halua enkä tarkoita tukahduttaa häntä, mutta ilmeiseti teen sitä.
Miten tästä pääsee eteen päin? Miten mies saa omaa tilaa/tilaa hengittää? Miten annan sitä hänelle?