tekstiviesti päätti aikuisen naisen pitkän suhteen

tekstiviesti päätti aikuisen naisen pitkän suhteen

Käyttäjä suvion aloittanut aikaan 22.12.2013 klo 10:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä suvion kirjoittanut 22.12.2013 klo 10:12

Hei!

Olenkohan kummajainen?

Olen lähes viisikymppinen nainen, jolla pitkä, yli 10v parisuhde takana.
Tulin jätetyksi täysin yllättäen tekstarilla!

Suhteemme oli ns etäsuhde, mutta hyvin kiinteä. Meillä oli eri asunnot eri paikkakunnilla, mutta olimme yhdessä kaikki viikonloput, lomat, välillä viikollakin sekä soittelimme joka päivä 2-3 kertaa ja puhuimme tuntikausia vuorokaudessa. Tiesimme kaikki toistemme asiat – olimme yhdessä/yhteydessä varmaankin enemmän kuin monet yhdessä elävät pariskunnat.
Kaikki oli mielestäni todella hyvin, meillä oli yhteisiä harrastuksia kulttuurin ja liikunnan parissa. Teimme yhdessä kotihommia, matkailimme ja puhuimme paljon. Läheisyys oli tärkeää meille molemmille. Arvostimme toisiamme. Rakkaus oli läsnä.

Niin luulin.

Tekstari tuli minulle ihan puun takaa. Olimme juuri puhuneet normaalisti puhelimessa ja hetken päästä tekstarissa luki, että mies haluaa lopettaa suhteen ja etsiä elämälleen uusia asioita. Hän vain kiitti yhteisistä vuosista!
Minulle selvisi, että mies oli tapaillut jo kuukausia toista naista omalla paikkakunnallaan ja halusi uutta elämää. Olin järkyttynyt. Miten hän oli voinut elää toista elämää viikolla ja minä en ollut huomannut mitään! En kerrassaan mitään!
Putosin tyhjyyteen.
Myöhemmin mies kertoi, että suhde toiseen naiseen loppui, mutta minä olin jo ihan rikki.
En voinut enää luottaa häneen – en tuntenut häntä enää.

Luottamus oli mennyt.
Olin menettänyt hyvin rakkaan ihmisen ja parhaan ystänäni.

Miksi en halunnut palata yhteen ja yrittää?
En uskalla, sillä sama voisi toistua ehkä vuoden, kahden päästä? En jaksaisi enää.
Nyt olen niin hajalla, että fyysinen terveyskin on katkolla.

Yksinäisyys on pahinta.
Puhelin ei enää soi kuten ennen. Ei ole ihmistä, jolle kertoa asioita. Läheisyys ja turva on kadonnut elämästä, kaipaan ihmistä viereeni ja fyysistä läheisyyttä. Kaipaan ihania keskusteluja. Olen menettänyt peilin elmästäni.

Miten tässä iässä enää löytää sellaista ihmistä, johon uskaltaa luottaa?
Olen hukassa ja hyvin ahdistunut.
Elämässäni ei ole enää mitään suuntaa.
Apua!

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 22.12.2013 klo 14:13

Hyvin samanlainen tilanne kuin minulla oli. Paitsi kysymyksessä ei ollut noin pitkästä suhteesta eikä toisesta naisesta. Tuli kuitenkin se erosoitto yhtä yllättäen, ei tästä nyt mitään tule ja siinä se.

Kertomasi tuntemukset ovat kuin minun kynästäni. Sitä putosi kuin johonkin tyhjiöön ja tulevaisuus pyyhittiin pois. Ei soi enää puhelin. Ja pahinta on juuri se, kehen tässä elämässä enää uskaltaa luottaa. Miten sirpaleet saa taas kerran koottua kasaan. Mistä sen kadotetun tulevaisuuden saa takaisin elämäänsä.

Käyttäjä suvion kirjoittanut 22.12.2013 klo 19:59

Hei Annka67!

Meitä on varmaan muitankin aikuisia naisia, etäsuhteessa eläneitä, joille on käynyt pahasti. Pitkä suhde, joka loppuu yllättäen on niin rankka kokemus.

Elävä kuolema.

Luottamuksen ja rakkauden menettäminen on hirveä kokemus, kun siihen ei kertakaikkiaan ole osannut varautua mitenkään. Ja miten varautua? Jos luottaa toiseen 100% suhteessa, niin ei silloin tule miettineeksi edes mahdollisuutta, että toinen onkin petollinen.

Miten tästä eteenpäin? Keski-iässä ei ole enää mitenkään helppoa löytää uutta ihmistä.
Luulen ainakin niin. Ei ole kokemusta - vielä? Kaikki tervepäiset ja luotettavat miehet lienevät turvallisen onnellisesti liitoissaan.

Ei ole joulumieltä eikä oikein mitään mieltä elämässä tällä hetkellä.
Kuinka kauan tätä kitumista tunteiden vuoristoradassa kestääkään?
Sydän on riekaleina ja mieli sysimusta.

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 22.12.2013 klo 20:52

Juuri niin Suvion. Jos luottaa toisen sanoihin ja tekoihin, miten voisi osata varautua pommiin, joka vaan tulee ykskaks. Ei mitenkään. Ja mitä muuta olisi voinut tehdä kuin luottaa aikuisen miehen sanoihin.

Joulumielet on todellakin hyvin kaukana. Aivan samat tunnelmat kuin sinulla. En tiedä kitumisen kestoa, mulla nyt siitä puhelinsoitosta on neljä viikkoa. Järki pystyy nyt kyllä asian ymmärtämään, mutta ei ne tunteet ja kaikki muu noin vain palaudu entiselleen. Mulla on elämässä niin paljon kaikkea muutakin vastoinkäymistä ja lisää tuli perjantaina, että vaikea tässä on pitää itseään koossa ja selväjärkisenä.

Käyttäjä suvion kirjoittanut 22.12.2013 klo 21:45

Hei Annika67!

Noin se juuri menee, että tunteita ei voi leikata poikki vaikka miten haluaisi.
Voisikin! Ja mieluiten heti ja äkkiä!

Vie aikaa riuhtoa itseään irti ihmisestä, johon on luottanut täydellisesti.
Epäusko valtaa välillä mielen - kävikö tässä todella näin. Ei olisi ikinä voinut
kuukausi sitten uskoa, miten huonossa jamassa elämäni on juuri nyt.

Nukkumattomuuskin vaivaa ja unet on aika kamalia. Miten sulla?
Yritän silti rimpuilla normielämässä ja töissäkin. Zombi-olo on silti koko ajan ja joutuu
välillä hirveisiin tilanteisiin oman mielensä kanssa - itkua pidätellen.

Harmillista, että sinulle on satanut laariin muutakin epämiellyttävää.
Otan osaa! Joulukin pitää vielä jaksaa teeskennellä jotenkin läpi.
Yritän kovasti etsiä lohtua jostain? Siksipä löysin kai tämän foorumin.

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 22.12.2013 klo 22:56

Kuulostaa niin tutulta edelleen. Unet meni, ei tule mitään ilman nappuloita. Ja jos tulee, aivan kamalia painajaisia. Töissä olen yrittänyt olla enemmän tai vähemmän hyvällä menestyksellä, ainakin silloin saa lomaa ajatuksistaan. Mutta ei se ole ollut helppoa. Muutamia päiviä olen ollut poissa ja maannut vaan sängyssä, jolloin tietenkin olo vaan pahenee, mutta kun ei ole jaksanut niin ei ole jaksanut. Itkuja on tullut väärissä paikoissa, mutta enää siitä ei välitä.

Mun ei onneksi tarvitse jouluna teeskennellä mitään, juuri siksi olen päättänyt olla yksin joulun kotona, enkä teeskentelemässä taikka pilaamassa muiden joulua pahalla olollani.

Nyt täytyy yrittää mennä nukkumaan ja sitten taas uuteen aamuun, jossa kaikki on ihan samalla tavalla kuin tänäänkin. Mä en osaa sanoa sulle muuta kuin ymmärrän niin hyvin sinua ja varmasti kaikkia noita tuntemuksiasi. Niin hyvin.

Käyttäjä Mindy1 kirjoittanut 23.12.2013 klo 00:42

Olen myös aikoinaan kokenut muutamaankin otteeseen pettämisen tunteen ja sen että miehellä onkin ollut toinen nainen. Omasta kokemuksesta vanha viisas sanonta: pettää kerran, pettää aina. Minun kohdalla on käynyt näin myös uusien tilaisuuksien annettuani. Silti aina löytyy joku joka rakastaa ja osaa arvostaa. Haluan ainakin uskoa niin. Luottamus pitää ansaita. Olen itseni rinnalle löytänyt luottamuksen arvoisen miehen vaikka monenlaisessa paskassa ja sammakoiden kanssa sitä tulikin elettyä.

Päivä kerrallaan niin huomaat että joku päivä helpottaakin ahdistus. Kovasti jaksamisia sinulle! Yritä nauttia elämästä ja tee nyt kaikki se mikä jäi miehen takia tekemättä. Memento vivere - muista elää. 🌻🙂🌻🌻🙂🌻🌻🙂🌻🌻🙂🌻🌻🙂🌻🌻🙂🌻

Käyttäjä suvion kirjoittanut 23.12.2013 klo 09:34

Hei Mindy1!

Sepä se. Pettäjä pettää uudestaan kuitenkin jossain vaiheessa.
Niin uskon.

Senpä takia näin aikuisena ihmisenä ei enää jaksapystyviitsiä lähteä kokeilemaan,
josko mies olisikin ollut harvinainen poikkeus peruspettäjästä.

Vaikka hyvä mies olikin niin monessa asiassa.
Alkuvaiheessa varsinkin yhdessäoloa hän oli myös hyvin mustasukkainen - uusi asia minulle. Olin hyvin hämmentynyt ja kiusaantunut asiasta. Näin jälkeenpäin ajatellen mustasukkaisuus taisikin olla oire miehen omista epävarmuuksista?

Ja eikö se liene niin, että hyvin mustasukkaiset ihmiset ovat helpommin myös niitä, jotka pettävät itse?

Käyttäjä suvion kirjoittanut 24.12.2013 klo 12:01

Tuli erilainen joulu.

Miten onkaan hiljaista ja itkettää.
Jos joku olisi sanonut minulle vielä jokunen aika sitten, että olen masentunut
ja vietän joulua parisuhde päättyneenä, olisin ollut täysin epäuskoinen!
Niin ei voisi minulle käydä.
Kaikki oli hyvin.

Vaikka ei sitten ollutkaan...

Ihmisen elämä on niin raadollista, mitään ei oikeasti voi suunnitella.'
Kaikki hyvä ja turvallinen voi olla ohi hetkessä.

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 24.12.2013 klo 14:30

Eipä ole täältä sohvannurkasta mitään lisättävää tuntemuksiisi.

Käyttäjä suvion kirjoittanut 24.12.2013 klo 22:22

Niin Annika67, kovin on ollut pitkän raskas aatto viettää täälläkin.
Hirvittää seuraavat joulupäivätkin. Kaikki tunteet on niin pinnassa ja
itku herkässä. Ei oikein mikään helpota oloa. Nukkumiset on mitä on
ja sekin rassaa - väsyneenä on muutenkin mieliala alhaalla.

Mistä ihmeestä saisi iloa elämäänsä - ja toivoa?

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 25.12.2013 klo 12:49

suvion kirjoitti 24.12.2013 22:22

Niin Annika67, kovin on ollut pitkän raskas aatto viettää täälläkin.
Hirvittää seuraavat joulupäivätkin. Kaikki tunteet on niin pinnassa ja
itku herkässä. Ei oikein mikään helpota oloa. Nukkumiset on mitä on
ja sekin rassaa - väsyneenä on muutenkin mieliala alhaalla.

Mistä ihmeestä saisi iloa elämäänsä - ja toivoa?

Huomenta Suvion!
Mitkäs tunnelmat siellä on tänään? Näin on päästy kuitenkin aatosta eroon. Ihme kyllä, tvstä löytyi muitakin kuin jouluohjelmia. Nyt vasta juon aamukahvia, mutta mikäs kiire tässä on mihinkään.

Sulla on niin samanlaiset kysymykset mielessä kuin minullakin. Mistä sen elämänilon ja ennen kaikkea toivon löytää? No, mä uskon hetkelliseen iloon, kun onneksi varasin itselleni parin viikon matkan tammikuussa. Tosin samalle matkalle piti tämän miehen lähteä, mutta mä menen sitten yksin. Ainakin pääsee hetkeksi pois täältä pimeydestä, jos ei muuta. Ja saa päähän muutakin ajateltavaa uudessa ympäristössä.

Käyttäjä suvion kirjoittanut 25.12.2013 klo 16:09

Hei Annika67!

Masennusfiilikset pahasti, ei valoa. Joulu on ollut paljon kamalampaa kuin osasin ajatella. Kaikki muistot ja yhteiset puuhastelut, yhteiset askelmerkit joka paikassa...

Matkasi kuulostaa mukavalta - olisipa minullakin jotain tuollaista tiedossa.
Melkein itkettää...matkailin ex-miehen kanssa ja matkat olivat tosi mahtavia.
Niitä suunniteltiin yhdessä, koettiin kaikenlaista ja matkan jälkeen aina
oli mukava jakaa kokemuksia, pähkiä yhdessä.
Nyt ei ole matkakumppania - olen arka lähtemään yksin reissuun.
Pelottaa ajatella tulevaisuutta ja lomiakin yksin.

Ahdistaa!

Kiitos kun jaat tätä kokemusta kanssani.

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 26.12.2013 klo 16:08

Miten suvion siellä menee? Mun mielestä joulu on nyt ohi ja piste. Ei tietty paljon auta, kun kohta tulee uusi vuosi, mutta yksi kerrallaan. Viime yönä en taaskaan juuri nukkunut, kun kaikki asiat pyöri mielessä. Niin se vaan on, että vaikka kuinka järki tajuaa kaikki asiat, ne tunteet tulee sitten paljon paljon perässä. Ruokahalut tässä on ainakin palanneet takaisin, joten menen nyt pitkän kävelylenkin jälkeen syömään ja yritän olla ajattelematta näitä asioita.

Käyttäjä suvion kirjoittanut 26.12.2013 klo 18:51

Eipä ole olossani kehumista, Annika67.

Noujoulua vietetty pitkin hampain ja vaikka se onneksi on ohi niin kaikenmaailman juhlapyhää pukkaa jo nurkan takana!
Ruokaa olen yrittänyt myös syödä, jotta tämä laihtuminen pysähtyisi. Mikään ei kuitenkaan oikeasti maita - pakkosyömistä. Lenkillä vesisateessa olen myös laahustanut, siellähän on helppo itkeä samalla.
Jatkuva pahaolo on tappava tunne, sitä ei juuri pääse karkuun ja sen harhauttaminen edes hetkeksikin on niin vaikeaa.
Onko sinulla jotain uusia vinkkejä?

Käyttäjä Annika67 kirjoittanut 26.12.2013 klo 20:36

Ei kuule ole vinkkejä. Yritän ajatella huomista työpäivää ja olen tässä tehnyt niitä asioita, jotka jäivät täysin tekemättä, kun totaalisesti lamaannuin. Laittaa kotia kuntoon, pestä pyykkiä, hoitaa muita asioita. Ja huomisen jälkeen on sitten taas viikonloppu, mutta yritän jatkaa tätä. Touhuamiseksi tätä ei voi kutsua, mutta jotain olen kuitenkin saanut aikaiseksi. Ainakin ne pakolliset.

Toivon vaan kovasti, että saisin nukutuksi. Yöt on niin järkyttäviä valveilla.