Sydän on rikki

Sydän on rikki

Käyttäjä Vielä_täällä aloittanut aikaan 24.09.2022 klo 14:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Vielä_täällä kirjoittanut 24.09.2022 klo 14:12

Minun on nyt pakko kirjoittaa tämä jonnekin. Mulla ei oikein ole ketään, kelle kertoa tai kehen ottaa yhteyttä niin kirjoitan tänne. 

Olen tapaillut nyt noin 4 kk miestä, johon ihastuin voimakkaasti. Meille kehittyi syvällinen suhde. Ollaan keskusteltu paljon ja välillä harrastaneet seksiäkin. Viikko sitten kuulin, että hän on yhtäaikaisesti tapaillut toistakin naista, jonka kanssa välillä harrastanut seksiä. Menin tästä aivan palasiksi. Vaikka yhteistä suullista sopimusta siitä ei ollut, että olisimme vain toistemme kanssa – olen ollut hyvin hämmentynyt. Mitä tämä mies oikein touhuaa ja mitä loppujen lopuksi haluaa.

Jotenkin… ehkä raastavinta/huvittavinta/absurdeinta on se… että en tunnu osaavan päästää hänestä irti. Tajuan ja olen vahvasti sitä mieltä, että olisin toivonut, että nämä asiat menee eri tavalla, mutta välillä hetkellisesti olen ns. suostuvainen jopa jatkamaan. Olen nyt sanonut, etten voi enää olla hänen kanssaan, koska kuvioissa on joku toinen ja kysynyt, mitä hän aikoo asioilleen tehdä. Hän sanoo, ettei tiedä. 

Mun tunteet seilaa. Välillä olen hemmetin vihainen ja aivan liinat kiinni meiningillä. Seuraavassa hetkessä kaipaan häntä. Oon kokenut voimakasta pahoinvointia siitä ajatuksesta, että hän on toisen kanssa samalla muistaen meidän välisen hellyyden. 

Me emme siis ole olleet parisuhteessa eikä sellaista olla sovittu. Mutta tällainen on mulle yhtäkaikki vaikea asia. 

Välillä vihaan häntä – välillä kaipaan. Fyysiseen läheisyyteen en enää pysty. 

Kellään muulla vastaavia kokemuksia?

Olen alkanut pohtimaan, onko tällainen kovin yleistä ja normaalia. Aiemmissa tapailuissa on ollut alusta lähtien selkeää, että tapailemme vain toisiamme – vaikkei vakavasta parisuhteesta olla puhuttukaan. Olen ollut sellaisessa olettamassa, että näin ihmiset toimivat. 

 

 

 

Käyttäjä Sofiele kirjoittanut 10.10.2022 klo 12:45

Hei. Minulla hieman vastaavaa. Aloimme tapailla erään miehen kanssa, ja muutaman kuukauden päästä sain tietää hänen tapailevan toista naista. Tämä ilmeni eräässä ryhmäillassa, ja tunnistin miehen toisen naisen puheista, mikä oli melko huvittavaa ja elokuvamaista juonikuviota. En tiedä, olisiko mies koskaan kertonut ellen olisi saanut selville näin, mutta hän kuitenkin kertoi totuuden kun kysyin. Hän oli kuvitellut minunkin tapailevan toisia miehiä, joten hän käytti työreissuillaan tilaisuuksia ja hotellihuoneita hyväksi. Olin todella pettynyt, mutta toisaalta emme olleet sopineet sitoutumista pelkästään toisiimme. Mutta tarjouduin vierailemaan hänen luonaan työreissuilla ja muuta, että etäisyyden ei tarvitsisi olla niin kauhea este tässä suhteessa. Hän ei ottanut tarjouksiani tosissaan vaan vietti ne illat toisen kanssa. Ihan kamalaa ajatellakin, kun itse olin niin ihastunut, ja toisaalta olen edelleen.. Hänen läsnäolonsa minun elämässäni muutti minua, teki minusta sen mikä olen nyt, ja hän miehenä vetoaa kaikkein eniten minuun. Iso, kouluttautunut, empaattinen, kätevä käsistään ja miettii mitä sanoo. "Erosimme" jonkin ajan kuluttua, mutta hyvissä merkeissä. Olen oppinut että ei kannata polttaa siltoja takanaan, ja hän on edelleen mielessäni, vaikka edellisestä kuulumisten vaihdosta on vierähtänyt yli vuosi. Opin paljon tästä suhteesta, ja myöskin sen mitä haluan ja mitä en halua ihmisissä, joita pidän lähelläni. Olen kiitollinen, koska kasvoin paremmaksi ihmiseksi niistä hankalista ajoista ja erossaoloitkuista ;D

Opin myös sen, että ei ole väärin sopia ihmisten kanssa heti ensi tapaamisissa, mitä haluaa suhteelta ja mitä voi antaa. On minun sanomisista ehditty loukkaantumaan, mutta en kerro niistä loukkaavalla sävyllä, vaan ihan ystävällisinä toteamuksina. Pettymyksiä syntyy kun omat odotukset ovat liiallisia.

Itselleni tapailu ei siis nyt ole vain monogaamista, mutta jos tapailee muita, niistä pitäisi kertoa avoimesti niille, joita tapailee. Tapailin nykyistä avomiestäni vajaan vuoden verran, ja hän oli tietoinen että tapailin muitakin, koska en halunnut vielä sitoutua yhteen ihmiseen, enkä niin nopeasti. Ihastuminen voi olla todella vahvaa, ja sokaisevaa, joten maltti on hyväksi. Sitten kun aika tuntui oikealta, ja tunteetkin samaa mieltä, niin sitouduimme olemaan vain kaksistaan, ja sovimme samalla, että jos alkaa tehdä mieli muita tapailla, tai että toinen ei riitä, niin sitten keskustelemme asiasta.

Toivottavasti olosi on jo parempi 🙂

Käyttäjä Vielä_täällä kirjoittanut 22.01.2023 klo 22:01

Moi,

En tiedä, mitä tähän vastata.

Ehkä vaan se, että harmi, että oot ollut (ja naiset ilmeisesti ovat yleisesti) noin naiivi, että uskoit tuon miehen valheen, että hän "luuli sinun tapailevan muita". Oon pahoillani, mutta ei luullut. Hän oli vain mies eli panee kaikkea mikä liikkuu ja mikä saatavilla on.

Se, mitä nää kuviot on itselle opettanut, on se, että maailmassa ei ole enää puhdassydämisiä, perinteisiä, muita kunnioittavia ihmisiä olemassakaan.

Pidän loukkaavana ja outona tuota, että ryhtyy useisiin seksisuhteisiin yhtä aikaa. Oli perustelut mitkä hyvässä.