Riippuvuus ex;n

Riippuvuus ex;n

Käyttäjä hämppis aloittanut aikaan 31.03.2016 klo 10:03 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä hämppis kirjoittanut 31.03.2016 klo 10:03

Hei, suhteeni päättyi joitakin vuosia sitten. Kävi niin että ex halusi suhteen jatkuvuutta ystävänä. Vaikeaksi ystävyys suhde muuttui kun hän tahtoi alkaa ohjailemaan edelleenkin (niinkuin hän teki tietämättäni suhteen aikana) elämääni. En ole aikoihin ollut häneen yhteydessä hänen aktiivisesta pyrkimyksestä huolimatta. Tein päätöksen ja pidän päätökseni etten pidä yhteyttä, ystävänäkään. Tämä exsäni oli hänen omiin exiinsä yhteydessä ja he vierailivat toistensa luona. Suhteemme aikana hän asetti ex kumppaninsa ja heidän perheensä ensimmäiselle sijalle (lapset eivät olleet hänen). Vietin monet jouluaatot, juhannukset ym.kin perhejuhlaillat yksin. Istuin eräänä juhannusaamuna yksin mökkirannalla omenaa syöden. Edellisten päivien tapahtumat menivät jotakuinkin näin. – Oli aatonaatto (juhannus). Aamusta alkoivat puhelut ja kuulin kun hän sopi (minun mielipidettäni kysymättä) tulevansa aattona. Pyysin ettei hän lähtisi, mutta hän ei kuullut minua. Aattoaamu koitti ja hän poistui hyvin etäisenä ja kaukaisen oloisena. Yksin vietetty juhannusaatto ja juhannuspäivt antoivat minulle voimia tehdä päätös ja lopettaa suhde. Suhde jatkui jonkin aikaa ystävyytenä mutta… Tulin huomaamaan että ”palvelin” häntä hänen ex-suhteidensa ylläpitämisessä. Tarina on päättynyt aikaa sitten onnellisesti (minun puoleltani). Yksinäisinä hetkinä koen hänen läheisyytensä vieläkin. Olen ymmärtänyt sen miten sairastuttava suhde oli. Ehkä, en tiedä, mutta ehkä, ellen olisi lopettanut suhdettani , olisin jälleen masentunut. Uskon näin, koska masennuksen tunne loppui päätökseen lopettaa yhteydenpito. Hyviä päätöksiä kannattaa tehdä. Tiedän ettei suhdetta ole helppo lopettaa yksin, hyvä ja tosiasiat tunnustava keskustelu auttaa. Pettäminen ei ole oikea tapa tehdä suhteesta loppua. Joskus se ikävä kyllä on toiminut ”ainoana oikeana tapana” mutta, se jättää jälkensä petettyyn. Minulla ei🌻🙂🌻

Käyttäjä Milla20 kirjoittanut 31.03.2016 klo 14:17

Minullakin masennusta ja muuta mukavaa. Olen alkanut ajattelemaan että en oikeasti edes elä, vaan muut elävät... en minä. Minulla ei ole mitään omaa, eikä tule olemaan, koska en pääse mihinkään yksin. Hammaslääkäriinkin minun olisi pitänyt päästä vuosi sitten. Mieheni ei voi pitää koeajalla vapaata tms. Ei kyllä pystyisi muutenkaan. Olenpa minä tänäänkin väsynyt ja haluaisin ottaa päiväunet. Viimeksi tosiaan kun kävin hammaslääkärissä niin vauva oli rattaissa mukana kun kiskoivat viisaudenhampaan pois. Vauva oli parin kuukauden ikäinen ja pelkäsi poran tms ääntä. Sen jälkeen mietin että antaapa olla. Onko oikein että miehenii käyttää kaiken muun ajan töihin ja omiin selviteltäviin asioihin? Halusin saada miehen joka ei koko ajan tee töitä 24/7 tai jotain. Ehkä toinen nainen on todellisuudessa tämänkin taustalla, mutta enpä tiedä. Olen ehkä vain vainoharhainen.
Nuo eksät on kyllä vihoviimeisiä. Kiilaavat joka paikkaan. Ei ystävyyssuhde vain onnistu heiltä, kun aina on kuitenkin jotakin tunteita toisella tai molemmilla. On kulissia vaan väittää muuta. Vaikea erota, enkä pysty sitä edes miettimään... kaipa mullakin jokin riippuvuus.

Käyttäjä Lilius kirjoittanut 01.04.2016 klo 01:13

Hei Milla20! Miksi haluat silotella hankalan avioliittonne ongelmia tässä viestissäsi? Tasan 10 min aiemmin aloittamassasi Ahdistaa-ketjussa kerroit miehesi törkeästä käytöksestä:hän väittää, että kaksi suloista lastanne eivät olisikaan (muka) hänen ja levittelee tätä sairasta väitettään ympäriinsä. Tämä on rankkaa henkistä väkivaltaa Sinua ja lapsianne kohtaan! Herää, nainen! Sinulla on elämä edessäsi. Mitään isyystestejä ei kannata ruveta narsistisen, järkyttävän itsekkään miehesi kanssa tekemään. Hän voi väittää jopa, että tulos on virheellinen. Tällaisia narsistit ovat. Sinun masennuksesi johtuu miehesi törkeästä toiminnasta. Miehesi "ystävä", "Ex-kumppani" Katja lähettelee Sinulle herjaavia viestejä. Millainen aviomies ja pienten lasten perheenisä sallii tällaisen käytöksen omaa vaimoaan kohtaan? Neuvoisin Sinua tekemään rikosilmoituksen Katjasta. Toivottavasti olet säästänyt viestit. Rikosilmoituksen voi tehdä Internetissä http://www.poliisi.fi -sivuilla.

Anteeksi vaan, mutta minusta alkaa tuntua siltä, että se henkisesti sairas ihminen (ehkä jopa vähän sadistinen) onkin Sinun miehesi, ei lankosi. Hän uskottelee ja valehtelee Sinulle mitä vain ja käyttää Sinua kotipiikanaan. Olet ilmeisesti noin 20-vuotias nimimerkistäsi päätellen ja puolisosi sen 11 vuotta vanhempi. "Ehkä olen vainoharhainen". Et ole! Herää, hyvä ihminen hyvän sään aikana! Älä rakastu materiaan jal seiniin. Niitä saat kyllä myöhemminkin. Paljon fiksumpiakin miehiä on. Lähde hakemaan apua, soita Naisten linjalle (0800-02400/ma-pe 16-20;la-su 12-16). 😭:😯🗯️

Ilmeisesti on myös niin, ettei äitisi, isäsi ja mahd.sisaruksesi tiedä tilanteestasi tai usko sitä. Toivottavasti olen väärässä. Saisitko tukea omalta perheeltäsi? Ystäviltäsi? Miehesi on täysin vastuuton. Älä missään nimessä hanki lisää lapsia järkyttävään tilanteeseenne. Tässä vaiheessa saisit lapset kokomaan itsellesi, koska he ovat niin pieniä. Miehellesi tapaamisoikeudet. Myöhemmin eroaminen vaikeutuu oleellisesti, koska taistelu lapsista alkaa. Mitä voitat panemalla pään pensaaseen?😎

Please, älä jätä miehellesi tietoja avun hakemisestasi. Katso ohje netistä (Google), miten sivuhistoria teidän selainohjelmallanne poistetaan. Miehesi ruikutukset yhteen hiileen puhaltamisesta tmv. kannattaa jättää omaan arvoonsa. Hänhän itse pettää Sinua jatkuvasti🙄

Nyt Milla20 leuka pystyyn ja toimimaan! Jos aiot muuttaa erilleen, Sinun ei kannata puhua siitä miehellesi mitään. Pakkaa tavaroitanne varmaan piilopaikkaan pikku hiljaa. Näin suunnittelit jossakin viestissä tekeväsikin. Pärjäät alkuun välttämättömimmällä.Muuta päivällä pois, kun miehesi on töissä. Näin ovat monet naiset joutuneet tekemään. Jos asuntonne on omistusasunto, Sinulle kuuluu siitä puolet. Ositussopimus pitäisi tehdä (myöhemmin). Avioerohakemus käräjäoikeuteen. Uusi kotiosoite mieheltä piiloon (käytävä maistraatissa). Sosiaalitoimelle (lastensuojelu) kerrottava miehesi tempuista ja siitä, ettei uusi osoite saa tulla hänen tietoonsa.🌻🙂🌻 Tsemppiä Sinulle!😉

Käyttäjä Milla20 kirjoittanut 01.04.2016 klo 15:29

Kiitos! Tuli vaan mieleeni että olenko kertonut jotain meidän ikäerosta täällä viesteissäni vai olenko jo niin sekaisin etten muista? 😀

Käyttäjä Lilius kirjoittanut 04.04.2016 klo 20:46

Hei Milla20!

Ole hyvä vain. Naisten Linjalle (siis ilmaisnro, ei näy laskussa:0800-02400/ma-pe 16-20, la-su 12-16) kehotan Sinua edelleen soittamaan, ellet ole vielä sitä tehnyt. Sieltä saat tukea avioliittosi tämänhetkiseen tilanteeseen. Keksi vaikka esim.lähikauppareissu (unohdin ostaa...)tai kirjastoreissu lasten kanssa, jotta pääset rauhassa soittamaan. Saisitko lapset hetkeksi esim.äitisi tms.luo? Kirjoituksistasi päätellen miehesi ei osallistu lastenhoitoon käytännössä lainkaan. En tunne Sinua. Ikäeronne oli päättelyä. Miehesi ei voi olla Sinun ikäisesi, minkä voi ymmärtää ns.rivien välistä.Jos esim. Hänellä on ollut "muutaman viikon panoja" eli siis seksisuhteita 64 kpl ennen Sinua, hän ei voi olla enää 2-kymppinen...Sitten hänellä on kaksi pahoinpitelytuomiota, mistä olen myös huolissani, 🤕😯🗯️, jos ajattelen asiaa Sinun ja lastenne kannalta. Kuinka kypsä aviomies ja isä hän on tällaisella taustalla? Luultavasti hän on myös Sinua koulutetumpi, koska hän käyttäytyy todella ylimielisesti Sinua kohtaan. Hän pyrkii eristämään Sinut yksin kotiin lastenne kanssa ja haluaa olla ainut aikuiskontaktisi! Näetkö vaaran merkit? Tämä yksin on rankkaa henkistä väkivaltaa, samoin nimittely ja valheelliset väitteet. Lisäksi kirjoitustesi mukaan kuvioissa on myös fyysinen väkivalta. Sinun läpsimisesi tms.ärsytettynä ja nurkkaan ajettuna ovat luultavasti tahattomia ja fyysisesti vahvempaa miestäsi kohtaan vaarattomia. Pelkään jopa henkesi puolesta. Sinä rakastat miestäsi, mutta ikävä kyllä hän ei rakasta Sinua ja lapsetkin ovat hänelle luultavasti pelkkiä pelinappuloita hänen narsistisessa pelissään...

🤨

Toimi nyt pian lastesi ja itsesi parhaaksi!

🙂🌻

P.S.Se toinen aviomiehesi pahoinpitelytuomio ei johtunut ensimmäisestä tuomiosta, vaan jokainen rikos katsotaan erikseen. Jos henkilöllä on aiempaa rikostaustaa, rangaistus on samasta rikoksesta yleensä astetta kovempi, joten rikostausta vaikuttaa rangaistuksen ankaruuteen. Miehesi vedätti Sinua tässäkin.😎

Käyttäjä Lilius kirjoittanut 04.04.2016 klo 23:05

Äskeisestä viestistäni Milla20:lle unohtuivat seuraavat hälyttävät piirteet, jotka liittyvät henkiseen väkivaltaan:

- oikeus käyttää pankkikorttia, käteistä rahaa ja/tai perheen pankkitunnuksia on rajallinen tai puuttuu kokonaan (lain mukaan oikeus on, mutta aviopuoliso/kumppani rajoittaa johonkin keksittyyn syyhyn vedoten toisen puolison oikeuksia ja vapauksia)
----) alistetulla puolisolla ei ole omaa tiliä, pankkikorttia eikä myöskään yhteistä tiliä
aviopuolison kanssa

- alistettu puoliso ei ole (täysin) selvillä perheen raha-asioista ja taloudellisesta tilanteesta;
Puoliso salailee asioita eikä kerro kaikkea tai jopa valehtelee😮😐
----) perheen omistusasunto on alistavan puolison nimissä (avioliitossa puolet asunnosta
kuuluu toiselle puolisolle, ellei ole avioehtoa☺️)

- alistetulla puolisolla ei ole omissa nimissään olevaa GSM-puhelinta eli kännykkää/älypuhelinta - puhelin on alistajan nimissä ns.kakkospuhelimena, jolloin kontrolloiva puoliso voi kätevästi seurata puolisonsa puhelinliikennettä (ratkaisu:hanki Prepaid-puhelin puolisoltasi salassa;liiallinen avoimuus on joskus jopa vaarallista)😯🗯️

- alistava puoliso pyrkii määräämään perheen lapsilukuun, puolison opiskeluun ja työssäkäyntiin sekä ihmissuhteisiin liittyviä asioita niin, että puolison itsemääräämisoikeus ja elämänpiiri kapenevat🤨. (Huomaat olevasi 24/7 yksin vastuussa lasten ja kodin hoitamisesta)

- kaiken yllämainitun henkisen väkivallan keskellä alistava puoliso harjoittaa myös (rankkaa)
sanallista henkistä väkivaltaa esim.törkeää nimittelyä, valehtelijaksi ja pettäjäksi väittämistä
yms.lasten kuullen ja usein myös perheen ulkopuolisten esim.sukulaisten ja ystävien kuullen
omaa häntää nostaen sekä monesti harjoittaen myös fyysistä väkivaltaa

- alistava puoliso valehtelee, huijaa ja pettää Sinua toisen naisen/miehen kanssa

Jos olet tällaisessa tilanteessa (Milla20 ja muut) harkitse vakavasti erilleen muuttamista ja eron ottamista. Neuvottelujen käyminen on ajanhukkaa. Lähde salaisesti tai poliisin avustamana.🙂👍 Luultavasti aviopuolisosi/kumppanisi on narsisti!😭

Laitan s-postiosoitteeni SxxxxXX.fi -sivustolle.

Toimintaa!Tsemppiä!😎

Käyttäjä Milla20 kirjoittanut 06.04.2016 klo 14:17

Olen jo reilusti yli kaksikymppinen. Mieheni on minua vain pari vuotta vanhempi. Tein tämän profiilin jo parikymppisenä.

Käyttäjä Lilius kirjoittanut 06.04.2016 klo 23:27

Milla20 kirjoitti 6.4.2016 14:17

Olen jo reilusti yli kaksikymppinen. Mieheni on minua vain pari vuotta vanhempi. Tein tämän profiilin jo parikymppisenä.

Oujee, Milla! Jostakin syystä en oikein usko Sinun olevan reilusti yli 2-kymppinen.
😉 Profiilisi toki teit 2-kymppisenä. 😎 Todellinen ikäsi ei kuitenkaan ole oleellisin seikka, vaan kokemuksesi vertaistuesta ja anonyymiydestä. Mie olen myös naimisissa oleva nainen, mutta en (ole) Sinun kälysi - siis miehesi sisar. En usko kenenkään muunkaan kirjoittajan olevan hän. Joku lukijoista saattaa olla hän. Tosin, jos kälysi on tehnyt ennenkin tuontyyppisiä (narsistisia) tempauksia, joista kirjoitat aloittamassasi Aina yksin -ketjussa 😑❓🤕, niin todennäköisesti hän ei ole lukenut Sinun tällä keskustelupalstalla olevia kirjoituksiasi...

Käyttäjä hämppis kirjoittanut 07.04.2016 klo 09:50

Hienoa kun otsikon alla on käyty keskustelua mutta,.. Tarkoitukseni oli jakaa kokemuksia riippuvuudesta (riippumisesta, roikkumisesta) suhteessa vielä eronkin jälkeen, tunteista. Miten hallita vihan tunteita ja millaisia tunteet ovat eron jälkeen. Koin itse suurta surua, aivan fyysisesti kipua, vihaakin aika ajoin. Onnekseni omalla kohdallani itkut ovat itketty ja rakkaus suhde jätetty taakse -siltikin jäi pohtimista toisen osapuolen ripustautumisesta, loukkaantumisen tunteista. On elämää raastavaa jättää käsittelemättä eroasia mikäli tunteita on toista kohtaan jäljellä. On loukkaavaa alkaa uusisuhde mutta silti jatkaa ex suhteessa. Onko se edes mahdollista😐. Omalla kohdallani ongelmaksi muodostuivat (nyt jo) ex.n - ex-suhteet. Tässä asiassa olen yhä "ihan pihalla". Hyväksyn ystävyyden suhteissa mutten sitä tapaa jolla se osoittautui arkipäivässä ja juhlassakin.😐

Käyttäjä Milla20 kirjoittanut 07.04.2016 klo 20:56

Olen 26.v ja mieheni on 30.v, jos on ihan pakko paljastaa. Tämä fakta ei ole uskon asia. Uskoo kuka tahtoo, minä tiedän ja tieto on tärkeämpi asia.

Hämppis: Minulla auttoi vihan ja suuttumuksen tunteeseen vain se että otin uuden miehen ja jatkoin elämää. Ja kyllä, tunnen vieläkin jotakin vihaa entistä kohtaan mutta hyvin harvoin. Minulle luontevampaa oli vain jatkaa elämää jonkun toisen kanssa, kävin ulkona ja aloin ajattelemaan omaa hyvinvointia ja tekemään mistä tykkään. Mieheni osaa kyllä olla rakastavakin ja muuta sellaista. Minä en usko ettenkö itsekin olisi tehnyt virheitä, ja niitä olen tehnyt. En ole helvettisoikoon täydellinen.

Tavallaan petin entistäni tavallaan en? Hän ei ollut pariin viikkoon pitänyt minuun yhteyttä, vaan halusi pelata ja viettää aikaa kavereidensa kanssa taas. Hän ei ollut ikinä minun kanssa vaan aina kavereiden. Noh... laitoin viestiä tälle hepulle että ollaan erottu... sen jälkeen minulla oli yksi yhdenyön juttu ja sitten tapasin nykyisen mieheni.

PS:Rakastan miestäni, eikä minulla ole pienintäkään ajatusta lähteä tästä suhteesta tai muutenkaan pettää mieheni luottamusta, vaikka osa ihmisistä täällä piinkovaan yrittää saada meitä eroamaan. Nykyään kaikki luovuttavat pienten ongelmienkin jälkeen. Olen ollut itsekin sikamainen miestäni kohtaan aika-ajoin. Sitten olen pyydellyt anteeksi. Täällä tuntuu moni vaan neuvovan pelkkää eroa, vaikkei tiedäkään kenenkään suhteen koko taustaa.

Käyttäjä hämppis kirjoittanut 08.04.2016 klo 08:17

Niin, sitä juuri tarkoitinkin että eroasia tulisi hoitaa rakkaus ja vihan tunteineen kaikkineen tappiin saakka, eii tarvi ripustauu jälkeenpäin exiin. Mutta tämän päivän trendi on; kun suljet oven takanasi toinen avautuu ja ihan käytännössä näin. Ei mulle kuulu kenenkään eroamiset eikä naimisiin menot, ne ovat tunne asioita ja parisuhdeasioita. Asiat tulisi hoitaa kahdenkeskisesti. Joskus, myöskin omalla kohdallani ei ole onnistunut koska, puhuminen on käynyt vaikeaksi luottamuspulan takia. En pidä siitä että parisuhdeasioita aletaan hoitamaan varsinkaan exien kanssa. Keskustelu voi käydä puolueelliseksi eikä se ole reilua kokonaisuudessaankaan. Toisten asioiden vatvominen julkisuudessa on tod. rasittavaa. Olen edelleenkin sitä mieltä että ammattiauttajia on maa pullollaan. Apua on tarjolla molemmille osapuolille exiä myöden. Tämä kanava on hyvä kertoa asioita noin suurpiirteisesti ja peitellenkin. Kirjoittaminen on joillekin helpompaa kuin kasvotusten kohtaaminen. Kasvotusten kohtaamisessa on kuitenkin se etu että auttamisessa voi päästä helpommin käytännön tasolle. 🌻🙂🌻