Pettävä mies

Pettävä mies

Käyttäjä chidomkz aloittanut aikaan 12.12.2017 klo 17:41 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä chidomkz kirjoittanut 12.12.2017 klo 17:41

Asun ulkomailla. Olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Hän on pitänyt tyttöystävää jo vuosia ja on nukkunut viikonloput muualla jo noin neljä vuotta. Nytt minulla on ensi vuonna oikeus hakea kansalaisuutta, jolloin voisin heittää hänet pihalle.

Hänen käyäksensä sai minut sairastumaan pahaan ahdistukseen. Kuinka pääsen siitä eroon, vaikka heittäisin miehen pihalle. Ahdistus seuraa minua kuitenkin. Olen solmussa. Ahdistun, jos hän tulee kotiin, ahdistun jos hän ei tule kotiin. En kuitenkaan haluaisi olla yksinkään.

Minulla on itsellänikin suhteita, mutta en voi niitä ylläpitää, sillä miten voisin pyytää jonkun tähän yöksi? Naapuri kuitenkin kertoisi miehelle, että täällä on ollut joku yötä. (Asumismuotomme eroaa Suomesta). Olen kuin vankina. Minun pitää järjestää ties mitä, jos haluan nähdä jotakuta, mutta hän vain on pois. Ei välitä siitä onko minulla ruokaa tai rahaa kotona

Olen todella väsynyt,. Pitäisi jaksaa ensi vuoteen, että voisi tehdä muutoksia- Muttakun en haluaisi olla yksinkään. Olisinko yksin? Ja olisiko se paha olla yksin? Ainakin näin ahdistusta sairastavana se olisi. Ei olisi ketään kelle purkaa ajatuksiaan. ÄÄÄÄÄÄÄH. Vaikeaa.

Ulkomaalaisen kanssa naimisissa oleminen ei ole ihan samanlainen kuin suomalaisen. Ero vaatii hieman toimintaa kuin vain paperin täyttäminen

Hän on pilannut kaiken. Halusin olla hänen kanssaan ja hänen perheensä, mutta nyt kaikki on pilalla.

Yksi syy on lapsettomuuteni. Hän sanoi hommanneensa tyttöys. tävän sen takia, kun en voi saada lasta. Hän tiesi vaikeudesta jo etukäteen, joten miksi? Miksi tämäkin kipu vielä tähän päälle.

Äh. Anteeksi sekava purkautuminen.

Käyttäjä Sojung kirjoittanut 13.12.2017 klo 16:21

Mä mietin, sulle vois avautua aivan uusia ovia ja vapaus avioeron jälkeen. Yksin asuminen varmasti ensin pelottaa ja ahdistaa, mutta lopulta uskon että olosi saattaisi olla kuin kahleista vapautuneella. Voisit ystäviäkin ehkä kutsua vapaammin kylään ilman että tuomitaan ja juoruillaan. Tietty kaikki helpommin sanottu kuin tehty. Paljon voimia.

Käyttäjä chidomkz kirjoittanut 15.12.2017 klo 13:39

Sojung kirjoitti 13.12.2017 16:21

Mä mietin, sulle vois avautua aivan uusia ovia ja vapaus avioeron jälkeen. Yksin asuminen varmasti ensin pelottaa ja ahdistaa, mutta lopulta uskon että olosi saattaisi olla kuin kahleista vapautuneella. Voisit ystäviäkin ehkä kutsua vapaammin kylään ilman että tuomitaan ja juoruillaan. Tietty kaikki helpommin sanottu kuin tehty. Paljon voimia.

Mähän käytännössä asunkin jo yksin, mutta vielä kuitenkin vankina, koska en voi kutsua ketä tahansa kylään. Olen mä asunut ennenkin yksin, täälläkin, joten se ei sinällään pelota.

Kiitos, kyllä mä tässä yritän ja ensi vuosi avaa varmasti uusia ovia, kun saan enemmän vapauksia paperiasioiden suhteen.