Pelko tulevasta aiheellinen vai aiheeton

Pelko tulevasta aiheellinen vai aiheeton

Käyttäjä Ainavika aloittanut aikaan 11.06.2022 klo 16:11 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Ainavika kirjoittanut 11.06.2022 klo 16:11

Hei! Avaan ensin vähän taustaani. Olen siis reilu 30v lapseton, sinkku nainen. Minua on edellisissä ihmissuhteissani petetty, manipuloitui, käytetty hyväksi, ja käytetty kaikki mahdollisia henkisenväkivallan keinoja seka suhteissa on ollut myös fyysisenväkivallanpelko läsnä. Edellisestä suhteesta on jo vuosia, yritin parhaani mukaan käsitellä asiat sen jälkeen. Yksin pärjään hyvin, olen yrittänyt alkaa deittailemaan ja tapaamaan uusia ihmisiä. Muutamilla treffeillä myös käynyt.

Nyt olen tavannus deittisovelluksen kautta kivan oloisen miehen, keskustelu on ollut luontevaa,flirttiä on puolin ja toisin sekä mies on vaikuttaa muuten kiinnostavalla (hieman epävarmuutta tuntuu olevan) Olemme tiiviisti viestitelleet n. viikon. Asumme vierekkäisissä kaupungeissa. Olemme sopineet treffit päivän päähän.

Nyt kuitenkin ennen treffejä miehestä on alkanut nousemaan piirteitä, jotka saavat minussa välittömästi aktivoitumaan pakene, vielä kun voit-käskyn, jatkuvan ahdistuksen ja pelon. Mies siis alkoi yhtäkkiä olemaan todella innokas ja ”päälle käyvä”. Edellisenä iltana/yönä mies oli juhlimassa (minun ollessa töissä ja tämän tiesi). Jatkuvaa viesti pommitusta, vonkausta ja ikövöintiä. Jouduin monta kertaa sanomaan etten voi/tai tahdo nähdä häntä tähän aikaan ja tällä hetkellä, odotetaan treffipäivään. Mies hyväksyi tämän reilu tunnin jälkeen. Itselle kuitenkin tilanteesta jäi epämukava olo. Aamulla mies laittoi viestiä ja pyysi anteeksi, jos on aiheuttanut minulle pahaa oloa käytöksellään (anteeksi pyyntö ei kuulostanut vilpittömälle) Kerroin sitten rehellisesti että mikä illan/yön aikana tapahtuvassa asiassa vaivaa. Mies kylmeni ja hiljeni. Muutaman laittamani viestin jälkeen alkoi käyttäytymään ”normaalisti”. Tilanteen jälkeen minulla on edelleen ahdistunut olo. Mies vaan sanoo että ”ajatelet vain liikaa, kaikki on hyvin nje..”  kun yritän keskustella aiheesta. Joten luovutin. . Mies vaikuttaa nyt etäisemmältä, ehkä hieman loukkaantuneelta. Sekavin tuntein jään odottamaan huomisia treffejä.

eli onko ahdistukseni aiheellista vai aiheetonta? Onko mies vain epävarma ja siksi käyttäytyy näin? Pelkään ihastuvani tähän mieheen ja huomaan olevani kohta suhteessa,missä on ole turvassa. En kuitenkaan tuomita ihmistä yhden hetken perusteella, muuten kuitenkin on käyttäytynyt asiallisesti. Onko kellään antaa neuvoja, kokemusta tai ihan mitä tahansa? En tiedä mitä tehdä 😞