Omaan asuntoon YKSIN!

Omaan asuntoon YKSIN!

KÀyttÀjÀ Eronnut Mies aloittanut aikaan 13.11.2011 klo 15:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
KÀyttÀjÀ Eronnut Mies kirjoittanut 13.11.2011 klo 15:48

Moi kaikille🙂.

Olen n.40w.mies ja niinhÀn siinÀ kÀvi,kuten joskus olen kauhuskenaarioissa
kuvitellut,AVIOERO!Olen ollut saman naisen kanssa suhteessa 20vuotta ja
siitÀ naimisissa 18vuotta ja kuten joka suhteessa on ollut ylÀ ja alamÀkiÀ.

MeillÀ on kaksi ihanaa lasta ja omakotitalo,jonka kauppa sai
vahvistuksen joku aika sitten.ElikkÀs,nyt olisi muutto omaan kotiin
joulukuussa ja YKSINâ˜č.TiedĂ€n sen jo nyt sisimmĂ€ssĂ€,ettĂ€ tĂ€stĂ€
tulee ikimuistoisin joulu kautta aikojen.

Olenkin nykyÀÀn pohtinut suhdettamme hirveÀn paljon.
Sanonkin tÀhÀn,ettÀ minussa on ollut vikaa,mutta niin on vasta-
puolessakin.Ei mitÀÀn sellaista,siis en ole vÀkivaltainen,enkÀ
kÀytÀ pÀihteitÀ.Kotihommiakin teen pirun paljon,viime aikoina
(siis vuosien sisÀÀn),melkein kaiken.Mutta syy eroon vaimon
mielestÀ on se ettÀ kun minÀ olen tylsÀ ja minun kanssa ei synkkaa!
Okei,voihan niin ollakin,mutta elÀmÀ ei ole aina juhlaa ja arki
tulee joka suhteeseen se on varmaa.MyöntÀÀ toki tÀytyy,
ettÀ en ole varmasti huomioinut vaimoani tarpeeksi,vaikkakin
olen yrittÀnyt,mutta työ,kotihommat ja lapset kun vievÀt
vaan aikaa niin pirusti.

Ihmettelen vaan ja pirun pahalta tuntuu tÀmÀ
lÀhtö,tÀstÀ rakkaasta kodista,jossa on asuttu jo
12vuotta.TÀstÀ ei ole kuin kaksi vuotta,kun vaimo
sai töistÀ lopputilin ja kysyi,ettÀ rakastanko hÀntÀ vielÀ ja
minÀ kerroin sydÀmestÀni,ettÀ tottakai,eihÀn nyt tuollainen
hemmetti mitÀÀn muuta.Mutta kun aika nopsaa kuitenkin
löytyi uusi työ,niin sen jÀlkeen kaikki tÀmÀ erohomma
alkoi,siinÀpÀ palkka tuesta!!

Sekin sapettaa,ettÀ hÀn on puhunut lapsia puolelleen
ja minÀ,kun aina toitotan vanhempien tasa-arvoisuudesta.
Toisen niistĂ€ hĂ€n on jo saanutkin ”kelkkaansa”,mutta onneksi
toinen on vielÀ ns.molempien yhteinen,jos nyt noin voi sanoa.
Mutta vÀÀrin,tuo tuollainen on,niin hemmetin vÀÀrin.
SydÀmessÀni toivon,ettÀ tuo toinenkin lapsia tajuaa
vanhetessaan,ettĂ€ hĂ€nellĂ€ on myös rakastava ISKÄ,
miten hyvÀltÀ tuo sana kuulostaakin.

Olenkin tÀssÀ itkeskellyt,tunteellinen mies kun olen,
niin yhteisten muistojen perÀÀn.Kaikkea paskaa on
sattunut viimeisen 5vuoden sisÀÀn,isÀn kuolema ynm..
Mutta elÀmÀÀnsÀ ei voi valita,se jos mikÀ olisi liian helppoa!!

Mutta kaikesta huolimatta en aio luovuttaa,vaikka
vÀlillÀ sataa paskaa niskaan,oikein kuutio kaupalla.
Helpottaa,kun voi tÀlle koneelle kirjoittaa ja toivonkin
jos jonku kanssa voisi ajatuksia vaihdella?

KÀyttÀjÀ miinamamma kirjoittanut 25.11.2011 klo 22:06

hei taas...
Joskus ajattelin, ettÀ miten ihmiset voivat valittaa, ettÀ uni ei tule ja asiat hÀiritsevÀt unta.
Nyt tiedÀn , ettÀ nÀin voi kÀydÀ ja kaipaisin kanssa sitÀ on- off - nappulaa, jotta
ajattelun voisi lopettaa, edes yöksi..
ja miksi ne vaikeimmat kysymykset tulevat mieleen yöllĂ€??? 😮

MinÀkin olen kiitollinen kahdesta ihanasta lapsesta, joten kyllÀ tÀstÀ suhteesta on ollut jotain iloakin, mutta muuten ajatukseni ja tunteeni ovat kuin vuoristorata, vÀlillÀ paljon iloa ja sitten vielÀ enemmÀn surua. TÀmÀ ajattelu, pohtiminen ja asioiden vatvominen vie kovasti voimia...

YstÀviÀni ja lÀhi-ihmisiÀ en halua jatkuvasti kuormittaa nÀillÀ ikÀvillÀ asioilla ja onhan hyvÀ, ettÀ he vievÀt vÀlillÀ ajatukseni pois nÀistÀ ikÀvistÀ asioista...tuntuu vÀlillÀ, ettÀ olen kyllÀstynyt ajattelemaan nÀin ikÀvÀsti. Onneksi pÀÀsemme ammattiauttajan luo ja vielÀ yhdessÀ.

En tiedĂ€ mitĂ€ apua tuosta kĂ€ynnistĂ€ voisi olla, mutta ehkĂ€ ulkopuolinen ihminen voisi nĂ€hdĂ€ asioissa edes jotain sopuisia piirteitĂ€, ja herĂ€tellĂ€ meitĂ€ huomamaan ne.😑❓

miksi elÀmÀn pitÀÀ olla nÀin monimutkaista, kun se voisi olla helpompaakin...

KÀyttÀjÀ maximamma kirjoittanut 13.01.2012 klo 15:06

MeillÀ asumusero myös edessÀ, mies on vuokrannut ensi kuun alusta itselleen lÀhistöltÀ pienen kaksion.

Pelottaa, jos tÀmÀ mieheni vaatima ajattelutauko johtaakin eroon. Syyskuussa hÀn sanoi, ettei tiedÀ haluaako elÀÀ kanssani jatkossa. MitÀÀn suurempia ongelmia meillÀ ei ole ollut, hyvÀÀ arkea eletty ja 4 lasta saatettu maailmaan. TöitÀ ja menoa on toki ollut paljon ja miehellÀni todettiin mm selkÀrankareuma pari vuotta sitten. Noiden ed mainitsemien syiden takia olemme (varsinkin mieheni) olleet vÀsyneitÀ ja vÀlillÀ stressaantuneita. Nyt minusta kuitenkin tuntuu, ettÀ tÀstÀ kaikesta on syy langennut meidÀn parisuhteen niskaan. MitÀÀn kunnollista syytÀ hÀn ei ole kuitenkaan sanonut, vÀittÀÀ vielÀ rakastavansa (ei vain ehkÀ tarpeeksi) ja kunnioittavansa minua ihmisenÀ ja ÀitinÀ. Kauniita sanoja, joita minun on vaikeaa uskoa kaiken tÀmÀn keskellÀ, varsinkin kun hÀn ei kaipaa minulta hellyyttÀ ja tuntuu kammoavan lÀheisyyttÀ.

Mies ei halua (onneksi) ainakaan vielÀ erota, hÀn myönsi vasta muutama pÀivÀ sitten kÀrsivÀnsÀ kriisistÀ. Minun on pakko pÀÀstÀÀ hÀnet lÀhtemÀÀn, vaikka olen aivan murtunut tÀmÀn kaiken alla.

MitÀs luulette, mikÀ voi olla syynÀ ja miten tÀstÀ eteenpÀin.

Jaksamista myös teille kaikille muille surua lÀpikÀyville.

KÀyttÀjÀ mimmiss kirjoittanut 14.01.2012 klo 11:13

Heissan!

Pakko kirjottaa tĂ€hĂ€n... Olen 3-kymppinen nainen ja just ero pÀÀllĂ€... Mun tilanne kyllĂ€ ihan eri kuin teillĂ€ sen puoleen ku asuttu yhessĂ€ vain n.1,5vuotta eikĂ€ lapsia oo eikĂ€ olla naimisissakaan. Just ny eroamassa ja pitĂ€s olla tĂ€llĂ€ hetkellĂ€kin pakkaamassa kamoja mutta tuntuu vaan ettĂ€ en pysty, en vaan pysty â˜č . Tuntuu niin hirveeltĂ€. Mielialat heittelee ihan hirveesti, toisena hetkenĂ€ aattelen ettĂ€ pystyn tĂ€hĂ€n, toisena tuntuu ett kuolema tulee enkĂ€ ees halua selvitĂ€. Koko ajan tuntuu ettĂ€ joku puristaa sydĂ€ntĂ€ kasaan ja etova tunne.

Monta kuukautta jo ymmĂ€rtĂ€ny ettĂ€ tĂ€hĂ€n vielĂ€ pÀÀdytÀÀn. Viimeajat kummallaki ollu paha olla eikĂ€ kumpikaan oo pystyny puhumaan mitÀÀn, toisen kĂ€yttĂ€ytymisestĂ€ vaan joutunu kaiken ymmĂ€rtĂ€mÀÀn. Sitten viikko ennen joulua Ă€iti soitti ja olin taas yksin kotona niinku viimeaikoina aina kun mies yrittĂ€jĂ€nĂ€ ja paennu pahaa oloaan vielĂ€ enempi töihin. Äiti sitte kyseli kuulumisia ja lopulta arvas kaiekn ja repesin tĂ€ysin. Maanantaina kysyin työkaverilta onkohan lehdessĂ€ ollu vuokra-asuntoilmotuksia (olen kotoisin pieneltĂ€ paikkakunnalta jossa koko ajan kĂ€ynyt töissĂ€, muutettuani miehen perĂ€ssĂ€ pois). Töiden jÀÀlkeen vein miehelle evĂ€itĂ€ töihin ja ajoin kotiin, jossa odotti kirje pöyĂ€llĂ€. Pyyteli anteeksi ettei oo pystyny puhumaan ja ettei voida nĂ€in jatkaa, joka ilta joutunu nukkumaan itsensĂ€ uneen. ItsehĂ€n en ollu siitĂ€ tietonen kun olin menny aina aikasemmin nukkumaan ja pannu korvatulpat ettĂ€ ite pystysin nukkumaan. Ja sanoi ettĂ€ pelottaa joulu kun joulu on rakkaudenjuhlaa eikĂ€ rakkautta oo. SillĂ€ hetkellĂ€ tuntu toisaalta helpottavalta ettĂ€ mun ite ei tartte murskata sen elĂ€mÀÀ ilmottamalla ettei tĂ€stĂ€ mitÀÀn tuu.

SiinÀ aukes taas padot ja illan kirjottelin lÀheisille ettÀ tulee ero ja itkin ja itkin ja itkin.. Menin kai jotenki shokkiin. Tuntu ettÀ tÀstÀ pitÀÀ heti lÀhtee. Mies sano ettÀ voit muuttaa ylÀkertaan ja ettiÀ kÀmppÀÀ. Seuraavana pÀivÀnÀ kÀvin asuntotoimistossa ja sovittiin ettÀ kÀyn kirjottaan torstaina vuokrasopimuksen ku vÀlipÀivÀt toimisto kiinni ja ettÀ pÀÀsen heti alkaan muuttaa tammikuun alusta. Seuraavana pÀivÀnÀ rupsein ymmÀrtÀmÀÀn ettÀ sittenhÀn se ei enÀÀ kuulu mun elÀmÀÀn, emmÀÀ semmosta elÀmÀÀ voi elÀÀ. Sovittiin sitte miehen kanssa ettÀ siirrÀn sen sopimuksen kirjotuksen tammikuulle, ettei eropÀÀtöstÀ voi minkÀÀn vuokra-aikataulun perusteella tekemÀÀn ku mitÀÀn ongelmia ei oltu ees vielÀ yritetty selvittÀmÀÀn. Mielialat alko nii vaihteleen.

LĂ€hin sitte koko jouluksi vanhempien luo ja kaikki tuntu vielĂ€ epĂ€todelliselta. SielĂ€ oli sen verran porukkaa etten paljoo joutanu itkeenkÀÀn. SieltĂ€ tullessa palasiin taas kotiin ja kaikki tuntu "hyvĂ€ltĂ€". Mies oli kuin entisellÀÀn, oli saano kauheen taakans sydĂ€mmeltÀÀ. Arki tuntu tosi mukavalta. Kuvittelin ettĂ€ tÀÀ ero jos mikĂ€ on helppo jos semmosta eroo ois olemassakaan. luulin ettĂ€ surutyö olis muka jo tehty ja pahimmat itkut takana. Loppiaisviikonloppuna vein pari kuormaa tavaraa alle 50 neliön kaksioon, yli 200 neliön talosta, ja sitte alko hysteeriset itkut taas... EmmÀÀ pysty tĂ€hĂ€n enkĂ€ halua pois sen luota, en ikinĂ€ halua erotaâ˜č!! En vaan pysty! Haluan kuulua sen elĂ€mÀÀn ja haluan ettĂ€ se kuuluu mun elĂ€mÀÀn. MeillĂ€ on nii paljo yhteistĂ€ hyvÀÀ ja haluaisin niin olla sen kanssa.
Mutta se ei pysty eikÀ kai haluakaan yrittÀÀ. Mun mielestÀ ihan vÀÀrin heittÀÀ menemÀÀn niin arvokas yhteinen elÀmÀ mitÀ se vois olla jos vaan suostus yrittÀmÀÀn ja ainaki selvittÀmÀÀn ne juurisyyt ja ongelmat. EihÀn kukaa voi kuvitella ettÀ elÀmÀ on vaan ruusuilla tanssimista ja kaikilla on ongelmia. Ei vaan saa luovuttaa heti. Mutta kyllÀhÀn munki tÀytyy vaan hyvÀksyÀ se ettei se halua enÀÀ. Pahinta vaan on se ettÀ tÀÀ arki mitÀ tÀssÀ ny on ollu, on niin mukavaa kummallakin, niin miksi lopettaa tÀÀ? Jos se ois tÀys kusipÀÀ ja hirviö niin luulis ettÀ ois niin helppo lÀhtee. Mutta kun tuntuu ettei mitÀÀn ongelmaa oo kun elÀÀ tÀtÀ arkee.

Nojoo.. TÀÀ viesti lyhennetÀÀn varmaan puoleen ku tuli niin hirveesti tekstiĂ€đŸ™‚ .
YmmÀrrÀnhÀ mÀÀ sen etten voi jÀÀdÀ roikkumaan ja vaan toivomaan. TÀllÀ hetkellÀ tÀÀ vaan tuntuu niin vÀÀrÀltÀ. Jos oiski niin tunteeton ihminen nii ois helppoo.
Pohjimmiltaan tiiĂ€n ettĂ€ selviĂ€n tĂ€stĂ€ ja kaikki tarvii vaan sen ajan mutta vĂ€lillĂ€ tuntuu vaan ettĂ€ en ees halua, tai en halua erota â˜č.
Pelottaa se hetki ku kaikki kamat on viety sĂ€nkyĂ€ myöten ettĂ€ joudun jo jÀÀmÀÀn sinne ankeeseen kĂ€mppÀÀn yksin ja nukkumaan. Ihan hirveetĂ€. Tuntuu ettĂ€ sydĂ€n pakahtuu yksinĂ€isyydestĂ€ ja hirveestĂ€ ikĂ€vĂ€stĂ€. â˜č EikĂ€ nĂ€itĂ€ asioita voi olla koko ajan joillekki lĂ€heisille purkamassa, jokiasella on kumminkin omat taakkansa, enkĂ€ halua ketÀÀn kuormittaa.

Mutta elÀmÀssÀhÀn ei oo ku 2 vaihtoehtoo, joko elÀÀ tai kuolla. Kuolla voi monella tapaa. Pakko vaan antaa itelle aikaa selvitÀ, vaikka vÀlillÀ haluaiski luovuttaa.

Kaikille helpompaa aikaa ja kevyempÀÀ sydĂ€ntĂ€đŸ™‚ !