Olen pettäjä

Olen pettäjä

Käyttäjä taikku79 aloittanut aikaan 07.06.2009 klo 23:22 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä taikku79 kirjoittanut 07.06.2009 klo 23:22

Olen lukenut paljon juttuja petettyjen näkökulmasta, mutta ei pettäjänkään olo ole mukava. Onko täällä muita sellaisia? Meidän avioliitossa on ollut ongelmia jo aiemminkin, vuosikausia…miehelläni epäillään bibolaaritautia. Se ei ole syy pettämiseen…tiedän että olen tehnyt väärin. Tutustuin toiseen netin keskustelupalstalla. Alusta asti tein selväksi että en halua suhdetta, enkä koskaan halua erota miehestäni. Tuttavuus eteni kuitenkin niin pitkälle, että eräänä erittäin vaikeana iltana mieheni unohdettua sopimuksemme lupasin tälle toiselle että voimme tavata. Olin pettynyt omaan avioliittooni, ja mieheni käytökseen…oli mukava tunne kun joku välitti minusta ja ajatuksistani.
Ei sitä kauan kestänyt, pari kertaa tavattiin ja liian pitkällehän se meni….puhelimitse pidettiin enimmäkseen yhteyttä. Omaatuntoani vaivasi niin, että mun oli pakko miehelleni kertoa koko tarina. Lupasin lopettaa koko suhteen, mutta ei se ole niin helppoa. Kun miehelläni on huono päivä, minulla on valtava kiusaus ottaa tähän toiseen yhteyttä. Pari kertaa niin teinkin, ja kun mieheni sen sai tietää selattuaan puhelimeni tietoja, hän oli romahtaa. En pitänyt lupaustani. Ymmärrän erittäin hyvin, että mieheni on vaikea luottaa minuun tämän jälkeen. Vilpittömästi kuitenkin haluan yrittää yhdessä eteenpäin. Tuon toinen mies teki mulle selväksi, ettei halua hajottaa liittoamme. Hän ei väkisin tule väliimme. Kun sanoin että haluan jatkaa avioliittoamme, hän sanoi ymmärtävänsä.
Miehelleni yritän olla mahdollisimman avoin ja kertoa miten asia on, mutta aina hän ei usko sanojani vaikka kuinka vakuutan puhuvani totta. Toisen miehen kanssa ei olla enää pidetty yhteyttä, vaikka se edelleen on todella vaikeaa. Varsinkin silloin kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle eikä oman miehen kanssa voi jutella tekisi mieli soittaa ja jakaa ajatuksia. Lupaus on lupaus, ja yritän tosissaan olla luottamuksen arvoinen….

Käyttäjä Jatuli kirjoittanut 06.07.2009 klo 11:44

Kyllä näitä luetaan ja saadaan varmaan omiin kokemuksiin valoa ja toivoa.
Elämä on jokaisen kohdalla ihan oma tarina. Ei voi verrata eikä elää miten muut elää ja toimii, kun jokainen on oman historiansa tulos. Luojan kiitos olemme omillamme ja vastuussa itse omasta elämästä. Omista virheistäkin.
Sanoa saa mutta se ei ole koko totuus. Olen eronnut yli viisitoista vuotta sitten, enkä enää löytänyt ketään jonka kanssa perustaa yhteistä kotia. Näin jälkikäteen elämää taakse katsoen sanon sinulle että vaikeudet ovat luotu voitettavaksi, helppoa elämää ei ole.
Hae kirjoja, lue ja mieti. On aika jolloin kannattaa olla hiljaa tekemättä yhtään mitään tai puhumatta yhtään mitään, antaa vain ajan kulua ja odottaa. Jos sinulla on jokin Korkeampi Voima niin turvautumalla siihen saat voimaa kestää. Kuitenkin koettelemuksen jälkeen kun alkaa suvantovaihe niin sitten tulee hyvä mieli että jaksoit. Tai sitten ei.
Ole rohkea, tee päätös ja pysy siinä, älä anna minkään enää heiluttaa itseäsi muuttamaan päätöstä.