olen ihan poikki

olen ihan poikki

Käyttäjä sinih84 aloittanut aikaan 09.09.2012 klo 11:09 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sinih84 kirjoittanut 09.09.2012 klo 11:09

olen ollut 10v mieheni kanssa. Minulla on alkoholiongelma ja saatan ’tissutella’ päiviäkin n.kerran kuussa. Olen siis vaan kotona.. yleensä mies sitten lähtee, sanoo suhteen olevan ohi, ja on päiväkausia tai viikonkin poissa. Olen aina sitten lepytellyt häntä ja saanut hänet tulemaan takaisin. En edes muista montako kertaa näin on tapahtunut.
Eli hän on nyttenkin ollut jossain 3-4 päivää, ei vastaa kun yritän soittaa. Olen ihan
hajoamispisteessä henkisesti kun en koskaan tiedä mikä on se viimeinen kun hän lähtee vai tuleeko vielä takaisin.. itkeä vaan jaksan..olo on ihan kamala..
Olen kuitenkin kohdellut häntä tosi hyvin, esim.iltaisin hieronut siihen asti että hän on nukahtanut,tehnyt ruuat ym kaikki kotityöt koska hän on ollut töissä..esim.kaikki ateriat vein hänen eteensä kun hän oli esim.netissä..en nalkuttanut tms kun ajattelen että asiat pitää olla aika pahasti ennenkuin voi valittaa..
Tuntuu että hän on henkisesti jotenkin kamalan kylmä..todella välinpitämätön ja pitkävihainen. ymmärrän että mun juominen on tosi rasittavaa mutta tuollainen käytös
tuntuu liioittelulta.. pahinta sellainen kauhea epävarmuuden tunne joka on ihan kokoajan
päällä..oon monta kertaa esim.kun ollaan lähetty lenkille yhdessä niin toivonut että kunpa se ei taas suuttuis jostain.. siis sillä saattaa mieliala vaihtuu suunnasta toiseen sekunneissa..oon niin poikki henkisesti että en voi sanoin kertoa 😭

Käyttäjä sinih84 kirjoittanut 09.09.2012 klo 12:32

haluan vielä kertoa lisää että mies ei ole suomalainen.
on heitellyt mua tavaroilla, monta kännykkää on mennyt ja tv..
en saa olla muiden kuin hänen mielestään sopivien henkilöiden
kanssa tekemisissä..no mulla ei sitten ole ketään kavereita täällä
missä asutaan hänen työn takia..perhe 0n 400km.n päässä.
ei oo ketään miestä tms, varmaan hän on kyllästynyt juomiseeni
mutta täytyy tässä ollakin muutakin.. suhteen alussa hän käski
minun laihduttaa, no nyt painan alle 50kg ja oon ollut anoreksian
takia ties missä terapioissa..tuntuu kauheelta sanoa mutta mulla
ei ollut alkoholiongelmaa ennen häntä, mutta henkisesti suhde
jotenkin on kiristänyt mut äärimmilleen..en vaan jaksa/pysty olla
selvinpäin..siis pystyn suurimman osan kuusta mutta kun kokoajan
täytyy olla varpaillaan että millon tuo taas lähtee, millähän tuulella
se on..en esim. uskalla vastata puhelimeen jos sisko soittaa sillon
kun mies on kotona..kun mies ei tykkää siskosta..no sitten oon tosi
herkkä ja ajattelen että entä jos siskolla on joku sellanen hetki että
se tarviis mua ja en vastaa..on niin raskasta henkisesti ettei mitään
rajaa..ja varmaan oon itekin joku läheisriippuvainen kun nytkin
tuntuu niin kauhean vaikeelta olla yksin..

Käyttäjä sinih84 kirjoittanut 09.09.2012 klo 15:44

jaksaisko joku vastata jotain tai jutella..

Käyttäjä Pohjanneito kirjoittanut 10.09.2012 klo 10:55

Hei!

En ole psykologi, mutta paljon elämää nähneenä, kokeneena ja omien ongelmien vuoksi kaikenlaista apua etsineenä ehdottaisin, että yrität päästä ensiksi johonkin nais(terapia)ryhmään, jossa etsitään omia voimavaroja ja katsotaan huomiseen. Sun täytyy saada itsellesi henkisiä voimia, jotta voit tehdä elämällesi jotain hyvää. Ja sinä itse päätät itsestäsi: toinen aikuinen, ei edes kumppani, voi sanoa sinulle, ettet saa tavata esim. siskoasi. Sinulla on itsemäärämisoikeus. Ihmisten välinen kunnioitus on tärkeää; myös puolisoiden - ihmeellistä, kuinka (me ihmiset) usein pilaamme lähimmän ihmissuhteemme mm. kunnioituksen puutteella. Kuvauksesi perusteella miehessäsi voi olla narsismi. Lapsuusvaiheessa narsismi on kaikissa ihmisissä, mutta kasvun ja kehityksen sujuessa oikealla tavalla se muuttuu positiiviseksi voimaksi. Jos kehitys vinoutuu, narsismista tulee sairaus aikuisella, mikä näkyy eri oirein. Narsistit haluaa, että heitä palvotaan, he jättävät kumppaninsa tuntemaan huonoa omaatuntoa, eivät halua, että kumppani on yhteydessä muihin ihmisiin jne. Narsismia ei voi kai parantaa. Lue jotain kirjoja narsismista, jotta saat lisäymmärrystä. Tee kävelylenkkejä luonnossa, halaa puita, voimauta itseäsi asioilla, joista pidät. Jätä se alkoholi - ajattele, että olet arvokas ihmisenä, etkä voi kohdella itse itseäsi huonosti. Vähitellen se voi johtaa siihen, ettet anna toisenkaan kohdella sinua huonosti. Tässä muutamia ajatuksia. Voimaa ja valoa syksyysi!