Miten tästä saa ehjää

Miten tästä saa ehjää

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 05.05.2010 klo 14:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 05.05.2010 klo 14:42

Tilanne missä ollaan oltu 6v yhdessä 3 yhteistä lasta.Talonrakentamista tähän vielä.talous painaa ja mies ollut pari vuotta etäinen ja käyttää henkistäväkivaltaa.Sulkee mut ulkopuolelle,ei puhu,ei vietä aikaa.Ns normi parisuhde jutut puuttuu meiltä täysin.
Mies syyllistää vain ja ainoastaan mua.Omassa tekemisessään ei nää mitään väärää.Pitää mua tyhmänä.
Lukuisia kertoja luvannut yrittää eikä kuitenkaan kykene.Ei halua erota lasten takia,muttei halua parantaa suhdettammekaan missä minä voin pahoin.
Perheneuvolaan ei suostu kävin pari kertaa nukkumassa siellä.
Onko tässä enää muuta vaihtoehtoa kuin ero.
vai onko liikaa vaadittu,että mies puhuu,viettää aikaa minun ja perheen kanssa?Minä hoidan lapset 24/7 ilman omaa aikaa.Jos sitä tarvin on mun hankittava lapsille hoitaja muualta.Vaikka oltais samassa tilassa minä hoidan vaipanvaihdot ruuanantamiset yms. en tiedä enää miten ja millai tässä olis paha olla………

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 28.05.2010 klo 10:00

Hei Kengu,

Toivottavasti ehdit tämän vielä lukea.

Älä takerru mukaviin muistoihin, vaan muistele sitä liittonne todellisuutta. Sinä et ollut siinä ihminen, olit toisen elämän passari ja seksuaalisten paineiden helpottaja.

Ota yhteyttä ammatilaisiin, jotta saatte elatusapuasiat hoidettua ja exäsi ei nyt sitten pompota sinua tässäkin asiassa.

En muista olitteko avo- vai avioliitossa? Omaisuuden jakohan on myös tehtävä - avioliitossa ilman avioehtosopimusta varakkampi joutuu maksamaan tasinkoa. Avoliitossa saat oman omaisuutesi mukaan.

Sinä et ole kenenkään palvelija ja seksiorja, se elämä on toivottavasti kohdallasi takana!

Kun katselet tätä aikaa 1-1½ kuluttua tunteet ja tilanne ovat aivan toiset.

Voimia sinulle tänä vaikeana aikana ja parempaa on varmasti edessä!
🌻🙂🌻

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 28.05.2010 klo 10:20

Kirjastoissa ainakin voit käväistä koneella...sitä harrastin vuosia...tosin ajat varattuja ja rajoitettuja. Voimia sinulle...kyllä elämä vielä voittaa...kirjoitan lisää paremmalla ajalla. Tsemppiä 🙂👍

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 28.05.2010 klo 17:24

Heippa Kengu
Niin elämässä ei aina mene niinkuin suunnitelee.
Mut kyllä elämä siitä hiljakseen lähtee kulkemaan eteenpäin.
Mut älä ikinä aliarvioi itseäsi jos miehesi sanoo esim olet tyhmä jne sillä
olet varmasti viksu ja noheva.
Sillä kun toista jatkuvasti mollataan tai alistetaan niin se on sellaista henkistä alistamista
jolla hiljakseen toinen saadaan alistumaan siihen ei pidä suostua.
Kirjastossa on muuten yleensä netti käytettävissä!!!??? eikä maksa mitään
Huolehdi omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta???
Olethan muistanut hakea kaikki sulle kuuluvat etuudet ja tuet???
Joo vaikka elämä välillä murjoo niin siitä se hiljakseen lähtee valoisampaan suuntaan kulkemaan mut varmasti tulee välillä huonoja hetkijä niin rakenna itsellesi sellainen tukiverkko ystävät, kaverit, tukihenkilö jne että et tarvitse yksin asioita miettiä ja jos on paha olla niin voit ottaa heti yhteyttä.
Kirjoita miten olet pärjännyt ja jaksanut
Kauheesti voimia sulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 30.05.2010 klo 14:26

Voi kiitos teille.

Tyhjän päällä ollaan,mutta kyllä tää tästä pikku hiljaa.

Pikkasen tässä vielä on turta yms.
Joo harmi kun kirjasto on toisella puolella kaupungia ja liian pitkän matkan päässä meiltä.
Toistaseks käyn täällä miehen talossa pesemässä pyykkiä niin koneella oon sit lukemassa sähköpostit yms.

juu asioita sain torstaina hoidettua melko pitkältija lastenvalvoja ottaa mieheen yhteyttä.huomenna hoidan pankkia ja kelaa.se on sit eri asia onko tää sit pysyvää vaiko tilapäistä.mutta nyt ei olla siinä vaiheessa.ja tosiaankin mun ehtojani on myös kuunneltava. ja jos tänä asumusero aikana saan vaan törkeyksiä yms niin en todellakaan harkitse mitään.
Palailen taas ja anteeks kun oon vielä hieman sekaisin.kaksi täysin uneton yötä takana.nuorimmainen ei osannut nukkua ekaa yötä pinnasängyn patjalla.itelläni ole jatkettavan sängyn patja vaan.muilla lapsilla sentään oli kunnon patjat.nyt mulla ja nuorimmaisella on sängyt.3v ja 4 v saa toistaseks nukkua patjalla.niin ja enää ei tarvi syödä laatikon päältä lattialla.keittiössä on pöytä ja neljä tuolia.
kyllä tää tästä.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 02.06.2010 klo 17:45

Heippa
Joo hiljakseen nyt vaan rupeat omaa elämää rakentamaan kyllä se siitä
elämä selkiytyy vaikka nyt jonkun aikaa meneekin mut sanoisin et päivä päivältä menee parempaan päin ja tulee niitä huonojakin päiviä mutta niistä vaan pitää eteenpäin mennä.
Ja pyri pitämään positiivinen asenne sillä sekin auttaa elämää eteenpäin ( vaikka ei olisikaan helppoa )
ja huolehdi omasta jaksamisesta ja hyvinvoinnista.
Jos puuttuu tarpeellisia astioita huonekaluja jne niin yhteiskunta auttaa niin kannattaa
kysyä sossusta níin pääset elämässä eteenpäin sillä perus tavaroihin menee
vaan paljon rahaa, mutta hiljakseen kaikkea pikku hiljaa hanki.
Joo kirjoita miten olet pärjännyt??
Kaunista kesää sulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 12.06.2010 klo 18:14

On asioita joita ei haluais elämässään kokea uudestaan.
Tämä on aivan kaameeta.Se että toinen on todella lapsellinen ei helpota yhtään tilannetta.
Omat voimat on koetuksella ollut toki jo pitempään,mutta mitä jos romahdan....
Ystävät kaikonneet ja ja
Ei oikeestaan ole valoatunnelin päässä.
talous huolettaa ja yritän saada halvempaa asuntoo.Jos jäis hieman myös elämiseen.Inhoon tälläistä kädestä suuhun elämistä.
En ole saanut 2 viikkoon nukuttua.Nuorimmainen edelleen valvottaa ja sitten jos onkin parin kolmen tunnin pätkä...Niin en sitten saa mureheiltani nukutuksi.
Silti mä jaksan,koska ei ole muuta vaihtoehtoa lasten vuoksi jaksan,mutta....
Olen niin väsynyt ja epäonnistunut😭

Käyttäjä betty kirjoittanut 13.06.2010 klo 18:48

hyvä nainen sä teet hienoa työtä kun jaksat lasten takia, ja ihan varmasti joku päivä on helpompaa. ei sitä ihminen kuule kauaa elä muutenkaan nyt vaan rupeet miettii mitä sä haluat vielä elmältä ja sitä kohti sitten kaikella sisulla. ja sä et ole syyllistyny mihinkään niin idiootilta sun miehes kuulostaa että eihä kukaan nainen tuollaisen kanssa pärjää. ei ole mahdollista!!!

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 13.06.2010 klo 19:57

Hei kengu ystävä,

Et ole epäonnistunut ihmisenä, vaan väsynyt, kuten me kaikki jotka olemme sekalaatuisissa suhteissa kituutelleet. Se syö voimat, itsetunnon, aloitekyvyn...omasta itsestä huolehtimisen...sitä kaikkea mikä sinuakin nyt kirjoituksista päätellen painaa. Tarvitset kaiken mahdollisen tuen ja avun. Hyvä, että kirjottelet täällä. Mainitsit joistakin ystävistäsi, älä päästä heistä irti. Tarvitset ihmisiä, jotka jaksavat silloin kun et itse jaksa. Jotka tietävät, että sinusta löytyy puhtia tarpeeksi mennäksesi läpi vaikeuksien, ja muistuttavat sinua epäuskoisilla hetkilläsi siitä. Niitä jotka pitävät kädestä kiinni silloin kun silmissä sumenee.

Jos koet, ettet saa ystäviltäsi tarpeeksi tukea, ja/tai perheeltäsi, ota selvää onko kotipaikkakunnallasi mahdollisuus tukihenkilöön. Uskoisin, että mielenterveysihmiset ainakin tietäisivät sellaisista. Niitä järjestävät eri tahot kuten Punainen Risti, seurakunnat, kunnat ym. Lapsille esim. voit saada pyynnöstä aikuisen tueksi, joka vie heitä mm. harrastuksiin sopimuksen mukaan. Sitä ainakin voit pyytää, uskoisin, että systeemi toimii jotenkin kautta Suomen. Antaisi sinulle aikaa hengähtää ja alkaa järjestellä päätäsi ja asioitasi uuteen uskoon. Tiedän, että voimat on sippi, kun eroaa sekavissa olosuhteissa. On kuitenkin tärkeää, että hoidat asian kerrallaan kohti parempaa huomista. Kaikkea ei onneksi tarvitse yhdessä päivässä uudelleen rakentaa. Jos tarvitset huonekaluja ym. käytännön apua sitä todennnäköisesti saat mm. seurakuntien diakoniatyön kautta. Sinne saa astua myös ei kirkkoon kuuluvat. Se on apua, joka on avoinna kenelle vaan, joka sitä tarvitsee, eikä ole normaalien turvaverkkojen piirissä. Ainakin ne ihmiset osaavat antaa lisätietoa, mistä voit alkaa elämääsi järjestää. Joten älä jättäydy yksin, etsi tahoja, jotka pystyvät tilanteessasi olemaan avuksi, ja jotka saavat myös palkan siitä, että he keksivät keinoja, millä hullun myllystä pääsee ulos!

Muistan itse tehneeni piirustuspaperille listoja asioista, jotka piti saada eron jälkeen kuntoon. Niitä tuntui olevan loputtomasti. Aina kun sain jonkin niistä kuntoon, viivasin sen yli. Visuaalinen tapaus kun olen, se oli hyvä porkkana minulle. Epätoivon hetkinä oli hyvä huomata, että askel askeleelta mentiin eteenpäin. Yliviivattuja asioita oli aina vaan enemmän, ja lopulta tuli päivä, jolloin kaikki asiat oli klaarattu JIPPIIIIIII 😎 Ero ja kotimaan vaihto oli saatettu siltä osin päätökseen. Kyllähän joitakin juttuja vielä roikkuu, mutta niihin en voi tässä vaiheessa vaikuttaa. Pakko jättää ne roikkumaan, kunnes oma tilanteeni lopullisesti ne sallii.

Voimia ja uskoa eheämpään huomiseen 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 13.06.2010 klo 20:10

Heippa
Nukkua kyllä pitäisi sillä lepo ja uni on todella tärkeä sillä muuten et todellakaan jaksa,
pystyiskö olemaan esim vanhempasi apuna tai muu sukulainen?
Niin eikö ole hassua kun ystävät kaikkoavat kun on ongelmatilanteita
mutta nyt näet kuka on todellinen ystävä??
jos sulla ei ole ystäviä niin hommaa itsellesi tukihenkilö sillä siitä on varmasti hyötyä ja apua.
Sinä tarviit nyt tukea ja apua että pääset pahimpien vaikeuksien yli ja on viellä valoa tunnelinpäässä.
Nyt täytyy vaan katsoa elämää pitemmällä tähtäimellä eli ongelmien yli
ja vaikka se tuntuu varmasti vaikealta niin tulet viellä voittajana maaliin.
joo elämässä on ongelmia ja aina niitä tulee mut et sinä ole epäonnistunut elämä nyt vaan et saa jäädä yksin ongelmiesi kanssa
sillä sillon ne ongelmat tuntuu viellä suuremmilta,
Nyt huolehdit vaan omasta hyvinvoinnista että ei tule esim väsymys
sillä se yleensä vaan ajan oloon vaan pahenee.
Joo kirjoita miten olet jaksanut ja kyllä se elämä viellä hymyilee.
Kaunista kesää sulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 14.06.2010 klo 09:19

Kiitos teille olette ihania.
viime iltana sain mieheltäni ihania tekstareissa missää kehuu löytävänsä hyvän ja häntä ymmärtävän,arvostavan jne muijan itselleen.Sellaista kun hänellä ei vielä ole ollut.Hänen mittansa on täynnä.
Se että julmasti vetää maton jalkojen allta on törkeetä.
Oli mulle edellis viikon mies,joka huomioitti,viestitteli kävi myös mun takia luonamme ja oli aivna ihana.Nyt viime viikolla kaikki oli muuttunut.
Joo asioita hoidan viime yönä en nukkunut yhtään.
elämä jatkuu joskus mutta nyt ei siltä tunnu.
Mulla on kriisikeskuksesta henkilön kanssa tällä viikko tapaaminen ja pikku hiljaa hoidan asioita.
Lapset vaan kärsii ja kun 4 v sopii isänsä kanssa tapaamiset ja mulle ei tieto aina välity.aina saa olla soittamassa perään,että milloin tulet ja milloin palautat.Todellä väärin lasta kohtaan tehdä noin.Niin ja hänellä on myös kaksi muutakin lasta,mutta heillä ei ole väliä.

Kiitos teille kovasti.nyt en jatkossa enää uskalla tulla tänne.onneksi mun 12v tyttöni auttaa kaitseen tuossa lapsia,että oon saanut jätesäkkeihin loppuja vaatteita.
Palaan taas kun jossain pääsen koneelle.

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 14.06.2010 klo 20:54

Ah, ihana kuulla, että olet yhteydessä kriisikeskukseen. Pääasia, että on joku, joka ei ole tunteella mukana tilanteessaa, ja jolla on aivokapasiteetti käytössä ratkaisujen löytämiseksi. Itse kun käy aina ylikierroksilla ja sokeutuen pulmatilanteissa. Voimat eivät riitä kaikkialle, ja usein ne ongelmavyyhden keskellä hupenevat pelkän arjen pyöritykseen.

Ei se mitään, jos mies aikoo hankkia sen unelmanaisen sinun tilallesi (ja kattia kanssa), niin voit tehdä sinäkin 😋 jos haluat... Tuollaiset lauseet omaan arvoonsa, ne kuuluvat kiristyksen ilmapiiriin. Jos lapsia kasvatettaessa kaikenlaiset keinot ovat käytössä, niin kyllä exätkin, tai lähes sellaiset käyttävät ihan niitä samoja kiristys, uhkailu ja lahjonta 😟 Juuri tasan niin pitkälle heidän mielikuvituksensa riittää, ei sitten sen pidemmälle. Nämä tapaukset kun eivät tiedä mitään siitä, miten ihmisiä rakastetaan (surullista kyllä heidän osaltaan). Rakastamallakin voisi ehkä ihmisiä pitää lähellään - ainakin luulen niin - vai olenko ihan hakoteillä 😐

Kuinka toivonkaan, että sinäkin saat kokea tälläkin hetkellä, että on ihmisiä, jotka ihan oikeasti välittävät!!! Jotka tekevät asioita hyväksesi eikä turmioksesi. Että jaksat uskoa siihen, että joskus taas asiat ovat järjestyksessä kuten pitääkin. Siihen menee aikaa, mutta kun pidät sen mielessäsi, se antaa pontta ponnistaa kohti parempaa huomista. Muista, että jokainen askel on samalla sekä askel poispäin menneestä että askel eteenpäin kohti uudenlaista huomista 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 15.06.2010 klo 12:47

Heippa kengu
joo annavaan ex- miehesi lähettämät viestit omaan arvoonsa niillä on vaan tarkoitus
ärsyttää ja tehdä harmia.
älä reakoi niihin ollenkaan tai toivota vaan menestystä ja sano et niin minäkin teen
mut paras kun et pahoita omaa mieltäsi etkä reakoi mitenkään.
yleensä erotilanteissa toinen tekee kaikenlaista harmia toiselle.
Se on todella hyvä kun sulla on tukihenkilön tapaaminen ja ehdottomasti käy niin monesti kuin tuntuu et tarviit tukea ja apua.
seurakunnissa on kanssa tukihenkilöitä joiden tietoa, taitoa kannattaa käyttää niin saat
varmasti apua on vaan tärkeätä että et jää vaikeuksiesi kanssa yksin.
Olethan muistanut hakea sulle kaikki kuuluvat avustukset / tuet???
esim Asumistuet, elatusmaksut, Toimeentulotuen sillä jos ei itse osaa hakea niin
ei saa ja tuet yleensä lasketaan hakupäivästä lähtien alkavaksi.
Joo kiitos kauniista kiitoksesta.
Sinäkin kun saat asiat järjestykseen ja kuntoon ( ja voittajana sinä tulet maaliin ) niin muista aina ystäviltä ja tutuilta kysyä miten jaksat ja auta vaikeuksissa olevaa ihmistä niin kun
kaikki tehtäs niin jokaisella meillä olisi joku joka olisi tukena heikkoina hetkinä.
kirjoita kun kerkiät miten olet jaksanut.
Ja kaunista kesää ja jaksamista sulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 15.06.2010 klo 17:42

jokujossakin🙂🌻
ja sinä volvomies myös kiitos.
nyt oon saanut asioita taas eteenpäin.Mies ei tykönnyt mun ehdotuksesta saada yksinhuoltajuus.no en ole vielä saanut lastenvalvojalta palautetta.Kyllä muistan ystävieni tukea kiittää ja olen myös yrittänyt nytkin huomioida heitä.ainahan se ei varmasti ole riittänyt.
Yllättävästäkin tahosta tulee apuja mistä ei kuvittele.
Silti oon kyllä yksin.mutta uskon,että saan koottua apu joukkoja kasaan.Yritän nyt saada halvempaa asuntoo ja muuttoapu on tarpeen.
Tukimuotoja oon pikkuhiljaa kartuttanut ja nyt sain vielä lisävinkkeä mitä voin anoa.
Pahalta tuntuu,mutta kyllä tästä noustaan vielä.En kyllä ihan tällä hetkellä tunne niin,mutta...
Koneen käyn hakemassa perjantaina viimeistään itelleni ja nyt kartotan mokkulan hintoja.Palailen taas.

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 16.06.2010 klo 12:09

No hyvä, siellä ollaan reippaina 🙂 Kiva. Onneksi apua tulee myös yllättäviltä tahoilta, sillä kaikki apu on tarpeen, kun on elämä karikoilla. Eikä sinun tehtäväsi ole muistaa yllin kyllin kiitellä apujoukkoja. Sen voi hoitaa myöhemminkin, kun sellaiseen riittää voimia. Päätehtäväsi on hoitaa oma ja lastesi elämä kuntoon. Perusasiat ensin, muu sitten. Toivon hartaasti, että saatte jonkun toimivan ratkasun lasten hoitoon ja huoltajuuteen tästä lähtien. On kaikille osapuolille hurjan repivää, ellei tilanne ole selkeä. Ero jo sinällään on kiduttavaa ja repivää tämän tyylisissä erotilanteissa. Vaikka oman katon löytäminen ja kotirauha on iso helpotuskin. Toivon hartaasti, että saatte sovittua käytännön kuviot niin, että tilanteenne rauhottuu ja molemmat voitte alkaa rakentaa uutta elämäänne omilla tahoillanne, kuten haluatte.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 16.06.2010 klo 21:51

Heippa
Joo kiitos vaan kauniista kiitoksesta mut eiköhän se kiitos tosiaankin sulle kuullu
sillä olet raskaan elämän vaiheen käymässä läpi mut ollaan sinun tukena, neuvotaan
ja kannustetaan elämässä eteenpäin ja näin pääset pahimman vaikeuksien yli
ja selviät ja tulet voittajana maaliin ja kuin myös tulet vahvempana ja kokeneempana
ihmisenä.
ja viellä tulee takapakkia mut niistä heikoista hetkistä vaan mennään taas vaan eteenpäin
ja taas opitaan uutta.
Joo sulla on kyllä viellä tulossa monenlaista tilannetta ja asian hoitamisia mut aina parempi jos pystytte asioista sopimaan.
Mut jos on kysyttävää niin kysy ihan mitä vaan??? sillä mulla on paljon elämänkokemusta
niin osaan monessa asiassa neuvoa.
Mokkulat / nettitikut maksaa noin 15- 20.e kk
Joo pääpystyssä vaan kuljet eteenpäin ja kirjoita mitä kuuluu ja miten olet jaksanut.
Kaunista kesää sulle