Miten selvitä erosta?

Miten selvitä erosta?

Käyttäjä Yksin taas aloittanut aikaan 03.01.2008 klo 15:18 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Yksin taas kirjoittanut 03.01.2008 klo 15:18

Olen nyt kaksi päivää sitten vasta löytänyt tämän palstan ja onneksi niin..
Tällä hetkellä oma tilanteeni on että 7 vuoden avoliitto näyttää loppuneen enkä
oikein edes vielä tajua tilannetta..
Viikko ennen joulua olin vielä onnellisessa suhteessa ja täysin tietämätön mitä on tulossa. Sitten sain kuulla että kumppanin tunteet ovat hiipuneet ja että hän tapailee toista miestä☹️
Alkushokin jälkeen pakkasin kassillisen tavaraa ja menin majailemaan ystäväni luokse ja hain sairaslomaa pari viikkoa.

Joulu meni jotenkuten katsellessa ystävän perheen touhuja mutta samalla ahdisti omat asiat ja sekin että jouduin omasta kodista lähtemään täysin syyttä ja kaikista päällimmäisenä sattuu se että ainoa ihminen maailmassa mihin olen luottanut on pettänyt mua ja rikkonut mut aivan tuhannen palasiksi😭

Olemme yrittäneet puhua asioista mutta tuloksetta, se menee vaan tappeluksi..
Tällä hetkellä yritän jotenkin olla töissä ilman että pimahdan aivan täysin😠

Meillä on ollut yhteinen koti ja omaisuus jo monta vuotta ja tällä hetkellä näyttää siltä että multa menee koti myös parisuhteen mukana 😭

Kertokaa te joilla on käynyt samalla tavalla että miten ootte saaneet itsenne kasaan?
En tiedä miten tästä selviää eikä oikein tahdo olla läheisiä kenelle puhua koska olen elänyt elämäni tälle ihmiselle ja jättänyt vähemmälle kaverit ja perheen ja kaikki muut..😯🗯️

Käyttäjä eos kirjoittanut 09.09.2008 klo 04:01

Sen kun tietäisi miten välttää katkeroituminen. Ehkä sitten ajan kanssa, kun oma elämä menee eteenpäin, sitä huomaa, ettei se toinen ihminen todellakaan ole sen arvoinen.

Sen lisäksi, että minut jätettiin, avokkini laittoi eron syyn täysin minun hartioilleni. Hänellä oli kuulemma niin huono olla seurustelumme aikana, että hänen tekonsa oli täysin normaali ja oikeutettu. Ei vaan koskaan sanallakaan sitä muistanut minulle mainita.

Toisaalta näistä asioista tajuaa, että se toinen ei todellakaan ollut rakkauteni arvoinen. Vaikka satuttaahan se, kun sanotaan, että pitkään aikaan ei toisella ole ollut tunteita minua kohtaan ja pistää miettimään, että olenko sittenkin tehnyt jotain väärin.

Käyttäjä Yksin taas kirjoittanut 21.10.2008 klo 08:51

Täytyy taas pitkästä aikaa kirjoittaa vaikka vaan omaa oloa purkaakseni..
Nyt on muutto tehty ja arki alkaa yksinään.
Olo on melko sekava☹️ Omasta halustani loppujen lopuksi lähdin pitkän mietinnän jälkeen. Melkein vuosi yritettiin eron jälkeen paikata asioita mutta en vaan pystynyt enään!!! Nyt pitää rakentaa elämä pikkuhiljaa kasaan täysin yksin.. Tuntuu vaan ajatuksena melko kauhealta.

Voimia kaikille muille ketkä ovat juuri eronneet!! Pakko tän elämän on joskus hymyilläkin..

Käyttäjä Tommotin kirjoittanut 29.10.2008 klo 08:41

Itse olen tekemässä eroa 6v seurustelun jälkeen. Sovittiin yhdessä että asutaan saman katon alla vielä vuodenvaihteeseen ja sit katsotaan mihin suuntaan meitä viedään.
Jatketaan yhdessä asumista vielä että lapsemme 2v saa viettää joulun vielä "synnyinkodissaan". Avopuolisoni kertoi haluavansa kokeilla itsenäistymistä/ yksin asumista. Se elämänvaihe häneltä on jäänyt väliin ja olen jollain tavalla odottanutkin koska se tulee vastaan. Nyt se sitten tuli. Hän haluaa aikaa miettiä mitä oikein haluaa elämältään yms. En voi oikein muuta kuin antaa hänelle sitä omaa aikaa ja odottaa.
Ehkä hän haluaa jollain tavalla etsiä itseään.
Toisaalta toinen puoli minusta haluaa odottaa ja toivoa kun taas toinen puoli ajattelee että ehkä näin onkin parasta kaikille. 😑❓

Käyttäjä Yksin taas kirjoittanut 05.03.2009 klo 09:21

Kirjottelen taas vaikka omaksi ilokseni, Nyt on useampi kuukausi takana erosta ja asun yksin toisella paikkakunnalla töiden lähellä.
Sanotaan aina että aika auttaa ja niinhän se varmaan on mutta tällähetkellä valtaa taas lohduttomuuden ja yksinäisyyden tunne☹️

Päivät tahtoo mennä väkisin töissä ollessa ja illat kotona peiton alla maaten. Oon yrittänyt harrastaa kaikennäköistä urheilua ja käydä viikonloppuisin ulkona baareissa mutta mikään ei tunnu piristävän pätkääkään..

Miten ihmeessä sitä enään saa elämäniloa ja ylipäätänsä jotain sisältöä mihinkään kun tuntuu että on seinä vastassa? ☹️
Onko jollain jotain hyvää neuvoa?