Miten pysyä vahvana?

Miten pysyä vahvana?

Käyttäjä Nasutin84 aloittanut aikaan 09.03.2014 klo 14:52 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Nasutin84 kirjoittanut 09.03.2014 klo 14:52

Menin naiimisiin aviomieheni kanssa marraskuussa-2009. Miehelläni on lievä skitsofrenia tai niin hän ainakin väittää. Alussa alkoholin kanssa hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia varsinkin pitkissä putkissa. Hän kun on alkoholisti. Väkivalta oli tavaroitten rikkomista ja uhkailua. Lopulta hän jopa kuristi minua. Siedin ja annoin anteeksi kaiken aina lopulta.
Nyt pari kuukautta sitten tilanne kärjistyi, kun ihastuin työkaveriini joka oli samankaltainen kuin mieheni, mutta ei ollut minua kohtaan koskaan väkkivaltainen ja olemme vain ystäviä vaikka ei kaikki täysin viatonta olekkaan.
Silloin mieheni ensimmäisen kerran löi minua päähän,kuristi ja heitteli seinille. Ja väitti hänellä olleen oikeus siihen vaikka pyysikin anteeksi. Viikon päästä hain avioeroa.
Nyt mieheni yrittää välillä uhkailemalla välillä lepertelemällä saada minut takaisin.
Miten saisin voimaa,etten palaisi takaisin tähän suhteeseen, joka on kärjistynyt lyömiseen?
Tämä on ensimmäinen kerta kun tästä kirjoitan jonnekin joten vähän sekava,mutta alku kuitenkin.

Käyttäjä korppi83 kirjoittanut 09.03.2014 klo 15:33

Tsemppiä elämään. Onneksi tiedostat, että miehen luokse ei ole viisasta mennä. Kirjoita vaikka tänne heti, kun tulee ajatus, että haluaisit mennä miehen luokse takaisin. Mitään muuta en osaa sanoa, pysy vahvana, hanki kaikenlaista oheistoimintaa, että pidät itsesi kiireisenä.

🌻🙂🌻

Käyttäjä yhdestoistaposki kirjoittanut 09.03.2014 klo 15:59

Hei
Vahvana pysyy periaatteisuudella.Jos ylität kadun vain vihreän palaessa tyhjässä risteyksessä,valitset omien arvojesi mukaan.Mikäli kävelet päin punaista...Kun pähkäilet vaihtoehtoja,valitse järkevin,tunteista huolimatta.Onnea!🙂