Miten jaksan sairasta miestäni??

Miten jaksan sairasta miestäni??

Käyttäjä Nainen, kaksisuuntaisen puoliso aloittanut aikaan 26.08.2016 klo 09:33 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Nainen, kaksisuuntaisen puoliso kirjoittanut 26.08.2016 klo 09:33

Löysin ihanan miehen monen vuoden yksinelämisen jälkeen, asuin kahdestaan lapseni kanssa. Rakkaus välillämme roihahti,vihdoinkin minä 50kynnyksellä löysin sielunkumppanin! Sitten kihloihin ja nyt asumme yhdessä. Olemme tunteneet toisemme vasta 3vuotta.
Tiesin alusta asti mieheni masennuksesta ja jo alkumetreillä tuli selväksi, että hän on yliherkkäpersoona. Ss kaikki tuntui minusta vain niin syvälliseltä ja aidolta. Hän puhuu tunteistaan hyvin avoimesti ja keskustelemme paljon vaikeistakin asioita. Hänellä on rankka väkivaltainen lapsuus ja yli 20vuoden päähän jäänyt alkoholiongelma.
Vasta vuoden sisällä minulle kävi selväksi, että hän sairastaa myös kaksisuuntaista, hän jotain siitä kertoilikin mutta kevyesti. En pitänyt sitä ongelmana sillä mielestäni meillä kaikilla on maanisia ja depressivisiä kausia elämässämme.
Nyt on tilanne se, että asumme uusioperheenä (1 minun ja 2 hänen lastaan) yhtisessä kodissamme. Hän on hyvin herkkä ja loukkaantuu kuin lapsi kun teinit kiukkuttelevat tai osoittavat mieltään. Se ongelma tuli melko heti esille.
Eilen otin puheeksi jo monia kuukausia pinnan alla olevan ongelman, että hän ei tiedä pystyykö rakastamaan..Hän osoittaa humiota minulle mutta ei ole vuoteen enää sanonut rakastavansa minua tai kerotunut, että olen rakas ja se oli asia johon eilen tahdoin vastauksen.
Hän aloitti keväällä masenuslääkityksen ja se on viennyt seksihalut liki kokonaan. Ennen meillä oli todella kiihkeää ja usein. Nyt kerta viikossa on maksimi.
Nyt kun kirjoittelen niin huomaan, että ongelmat ovat tosi monikerroksisia. Rumasti sanottuna: hänhän on moniongelmainen.
Mietin miten jaksan olla rinnalla, tahdon olla rakastettu!
Kertokaa joku joka tunnistaa itsensä tästä, miten olet selvinnyt tämän tyyppisessä suhteessa. Kiitos🙂