Millaisia kokemuksia avioero-oikeudenkäynnistä/lasten huoltajuuskiistoista?

Millaisia kokemuksia avioero-oikeudenkäynnistä/lasten huoltajuuskiistoista?

Käyttäjä turbulenssi aloittanut aikaan 21.04.2016 klo 06:26 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä turbulenssi kirjoittanut 21.04.2016 klo 06:26

Olen yrittänyt hoitaa asiat ex-mieheni kanssa sopulinjalla, mutta kärsivällisyyteni alkaa olla lopussa, kun 11-vuotias tyttäremme jatkaa oireiluaan, itkeskelee paljon, ja mm. ikävöi äitiä isäviikoilla, mistä isä suuttuu ”miksi minä en kelpaa, miksi nyt äitiä tarvitaan”. Ulkopuolista apua ei saisi miehen mielestä hakea, koska tytär saattaa joutua ”hoitokierteeseen, lääkitykseen” yms. hänen mielestään.

Olen yrittänyt olla reilu ja joustdaa monissa asioissa, mutta tämä alkaa olla viimeinen pisara. Pohdin oikeustoimia ja viranomaisselvityksiä siitä, mikä on tässä tilanteessa lapsen paras oikeasti. Pelottaa kuitenkin ryhtyä tällaisiin raskaan kaliberin toimiin. Millaisia kokemuksia teillä?

Käyttäjä koppis72 kirjoittanut 26.04.2016 klo 12:50

Miten koulukuraattori? Oman samanikäisen tyttöni laitoin meidän vanhempien eron jälkeen koulukuraattorin juttusille. Ja en siihen kyllä isältä lupaa kysellyt. Sai siellä purkaa mieltään niin, että voi vapaasti puhua. Kävi muutaman kerran jutustelemassa ja ei siitä mitään seurannut. Muuta kuin että lapsen mieli tuli paremmaksi ja sai puhua siellä niin, että ei tarvinut miettiä äidin tai isän kannalta asioita.