Mikä mun äitiä vaivaa?

Mikä mun äitiä vaivaa?

Käyttäjä tunari aloittanut aikaan 25.10.2005 klo 16:09 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä tunari kirjoittanut 25.10.2005 klo 16:09

Kirjoitan tännekin puolelle, olen asiani selittänyt nuorten foorumissa eka känni, elämä pilalla otsikossa.
Mun isä oli juoppo, mutta muuten oli hyvä isä, se kuoli muutama viikko sitten. Mun äiti jätti mut ja isän pari vuotta sitten. Isä löi aina välillä äitiä, kun oli päissään mutta kyllä äiti yleensä sen riidan aloitti ja se ekana löi isää. Mutta poliisit vei isän putkaan aina.

Mutta äiti sitten lähti vaan pois, olin silloin 16v. Nyt, kun iskä kuoli, olen yrittänyt äidille lähettää tekstareita, että sanoisi mulle jotain. En muuta siltä haluaisi kuin pari sanaa. Ei vaan vastaa.
Osaako täällä kukaan neuvoa, että mitä teen äidin kanssa. Pitääkö se vaan unohtaa vai miten sen saisin jotain vastaamaan.

Käyttäjä tunari kirjoittanut 18.12.2005 klo 13:57

Sorry meni kauan ennen kun pääsin vastaan. Olen ollut turistien kanssa eräretkillä.

Ultimate. Ei minulla ole jouluna konetta, jos olen tönössäni. Voin yrittää työnantajan koneelta tulla vapaa-aikana. Mulla onkin käynyt tuuri, pääsin aatoksi töihin, samoin kaikki pyhät. Olen saanut hirveästi kutsuja ihmisiltä tulla jouluna kylään. Hyvää joulua sulle ja koeta pärjätä. Joulun jälkeen lähden armeijaan musta ei taida sitten mitään kuulua vähään aikaa.

Sitten Rapu sulle. Olen ottanut tukiasunnon vastaan armeijan ajaksi. Se on keskellä kaupunkia eikä ole oikein kavereita lähellä. Asunnossa on hirveät säännöt eikä sinne saa viedä edes kaljapulloa mutta on siellä tukihenkilö.
Ei minulle ole viina nautintoaine, himoitsen kaljaa jatkuvasti varsinkin kun tulee isää ikävä. Kun käyn armeijan ehkä sitten olen sen verran viisaampi että voi yhden tai kaksi pulloa juoda mutta nyt pysyn vuoden siitä täysin erossa. Nyt onkin aika helppo kun pitää olla joka aamu ajokunnossa.
Hyvää joulua sullekin Rapu ja kaikille tukinettiläisille.

Käyttäjä Monic kirjoittanut 21.12.2005 klo 16:37

Näin nopeasti ajateltuna uskon että äitilläsi on liian vaikeaa henkisesti ottaa/pitää yhteyttä. Äidit rakastavat lapsiaan aina mutta jokaisen ihmisen mielenterveys kestää vain tietyn verran painolastia. Äidillesi isäsi juominen oli jollain tavalla niin rankkaa että hän päätti irtautua asiasta täysin (lähti) oman henkisen hyvinvointinsa takia. Ajan kanssa hän varmaan pääsee pahimman yli ja ottaa sinuun yhteyttä, kun on henkisesti vahvempi, hän on äitisi ja rakastaa silti sinua.

Käyttäjä siirisii kirjoittanut 21.04.2006 klo 11:49

Alkoholi sekoittaa pään, ainakin lopulta lopullisesti. sinä selvänä hetkenä minkä kokee, tuntee itsensä niin huonoksi, ettei halua olla kenenkään ristinä, ainakaan oman lapsensa. humalassa kuvittelee itsestään niin paljon enemmän ja unohtaa miltä näyttää kun katsoo peiliin. on ylimielinen ja ehkä ilkeä.
ei vanhemmat ole täydellisiä eikä tarvikaan. ne voivat olla jopa säälittäviä tai mitä vaan inhottavaa. yritä nousta asian yläpuolelle ja hyväksyä tosiasiat. turha toivo uuvuttaa vaan liikaa ja taas saa pettyä. karua mutta kokemuksella puhun. todellakin jaksamista, kyllä ne sossussakin on ihmisiä ja inhimillisiä. kyllä niihin saa luottaa, eikä se ole lainkaan säälittävää.🙂
Yritä jaksaa, kyllä elämä lopulta voittaa kun jaksaa yrittää!

Käyttäjä tunari kirjoittanut 30.04.2006 klo 11:28

Hei pitkästä aikaa, olen lomilla armeijasta ja edelleen raittiina.En oikein ymmärrä mun äitiä vieläkään. Se tuli mun valan antamiseen ja räkäkännissä ja mua hävetti vallan saakelisti. Mutta olin kyllä iloinen kun tuli, kun mulle tuli tunne että se kuitenkin välittää musta. En oikein osaa elää kun en tiedä miten äitiin suhtautuisin.
Kun ymmärrän että alkoholismi on sairaus ja eikä sitä saisi hävetä. Ja mun äiti on aika tyylikäs ja hemaiseva vaikka on kännissä ei sitä oikeastaan pitäisi hävetä. Äidillä on taas uusi poikakaveri joka ei olekaan mikään puliukko ja ehkä se on tehnyt äidille hyvää, kun äiti nyt huolehtii ulkonäöstään.

Olen nyt oman tönöni antanut äidille kesän ajaksi kun en siellä itsekään asu.Mulla on se tukiasunto. Äiti maksaa mulle vuokran ja hyvä se on, kun joku tönöstä pitää huolen.Kun tulen lomille, äiti pyytää mua tönöön syömään ja olen käynyt. Mutta teen sen velvollisuutena, kun en oikeastaan haluaisi, koska se on aina kännissä. Tämä on sellaista että en tiedä mitä tekisin äidin kanssa?
Kiitos vastauksistanne ja, jos vielä vastaatte, niin mun vastavastaus aina kestää, kun käyn lomilla vain silloin tällöin. Viihdyn todella hyvin armeijassa.