Mies ilmoittikin olevansa valmis eroon, paniikki!

Mies ilmoittikin olevansa valmis eroon, paniikki!

Käyttäjä Glitter aloittanut aikaan 17.08.2011 klo 21:19 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Glitter kirjoittanut 17.08.2011 klo 21:19

Hei kaikki!

Olen pitkän parisuhteen/avioliiton aikana elänyt melkoista vuoristorataa. Tässä on saanut kokea uusioperheen haasteet, pettämiset ja viimeiset seitsämän vuotta olen ollut puolisolleni ilmaa. Hän on pettänyt minua varmaa lähes koko meidän yhdessä olon ajan. Olemme olleet naimisissa yli kymmenen vuotta ja meillä on yksi yhteinen lapsi.
Viimeiset seitsämän vuotta on ollut melkoista helvettiä, en ole itkenyt, voinut huonosti kenenkään vuoksi niin kuin tämän miehen. Kun sain tietää pettämisistä, aloitin henkisen kiristämisen avioerolla, kun hän ei suostunut keskustelemaan tilanteesta ja käymään asioita läpi.
Viime viikonlopulla hän sitten ilmoitti, että nyt sitten erotaan…
Ensimäinen yö oli yhtä helvettiä ko. ilmoituksen myötä, en nukkunut silmällistäkään ja aamulla lähes anelin, että yritetään vielä kerran. Se kaikki nöyryytys, tuska ja itku unohtui täysin ja lupasin jopa muuttaa itseäni, en enää jankuttaisi asioista!
Ei hyvänen aika sentään, mitä hittoa minun päässäni oikein pyörii?? Olenko läheisriippuvainen? Minuun iski käsittämätön paniikki, että jään yksin, miten selviän kaikesta?
Siis olin itse kiristänyt miestä erolla, ajanut hänet nurkkaan useita kertoja, jotta hän olisi avannut suunsa ja nyt kun tilanne tuli sitten oikeasti eteen, tuntuu kuin elämäni loppuisi tähän paikkaan!

Mies olikin valmistautunut kaikkeen henkisesti jo useita kuukausia ja oli saanut kylmetettyä tunteensa, nyt tilanne on hänelle selkeä. Minä alan vasta rämpimään totuudessa ☹️

Olen todella pettynyt omaan ajatuksen kulkuun, sillä on totta, että eroa olen harkinnut jo vuosia, mutta miksi se nyt sitten tuntuu maailman pahimmalta asialta??
En uskalla edes pysähtyä aloilleni, valtava ahdistus iskee oitis, yöllä en uskalla laittaa silmiä kiinni, kylläpä yöt ovatkin pitkiä…

-glitter-

Käyttäjä Glitter kirjoittanut 09.11.2011 klo 13:03

Kyllä ihmisen voimavarat ovat rajalliset, sitä pystyy tiettyyn pisteeseen saakka itseään huijaamaan. Olen asunut omassa asunnossa nyt reilun kuukauden, remontin keskellä, mikä on todella ahdistavaa. Remontin vuoksi en voi tuoda ex-miehen luota vielä kaikkia tavaroitani tai lapsen tavaroita.
Olen jaksanut pitää itseni kiireisenä, ei ole ollut aikaa istua ja antaa tunteiden tulla. Muutamat päivät ovat taas osoittaneet, miten heikko sitä vielä on eron jälkeen.

Todella voimakkaana ahdistaa tieto siitä, että ex-miehellä uusi onni kukoistaa ja hän voi hyvin ja nauttii elämästään, näin hän on kertonut. Entä minä? Miten tänä voi olla näin kimuranttia?
Itku tulee ilman, että pystyn sitä kontrolloimaan oli tilanne mikä tahansa ja yritän analysoida mistä paha olo sillä hetkellä johtuu, pääsemättä kuitenkaan mihinkään...

Hirveä tilanne oli tälle aamua, kun lapseni kuuli, että varasin ajan lääkärille. Tarvitsen nukahtamislääkkeet koska en saa öitä nukuttua ja koulussakin pitäisi jaksaa olla. Minullta itku siinä taas karkasi, johon 8v kysyi, että miksi menet lääkäriin ja kerroin, että haen lääkkeitä flunssaan, johon hän sanoi, että ei tabletti auta onnellisuuteen!

Tajusin, että miten lapset voivat nähdä asiat meidän läpi vaikka kuinka peittelisimme totuutta. En voi kertoa, että olen niin surullinen ja rikki, että uni ei tule, lapsen ei tarvitse kantaa taakkaani.

Vihaan tätä vuoristorataa, joka saa sisimmän näin sekaisin☹️ Olen lukenut oppaita, keskustellut ihmisten kanssa, mutta jokaiselle on näköjään varattu oma polkunsa, joka on rämmittävä. Tietyllä tapaa olen vahva ihminen ja tiedän, että en kuole tähän, mutta nöyräksi tämä tekee.
On tämä päivä tässä, jota minun tulee elää, yrittää löytää edes yksi mukava asia ja nauttia siitä.
Pelko ikuisesta yksnäisyydestä kalvaa kuin vihainen rotta sisintä...

-glitter-

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 11.11.2011 klo 09:09

Muistutus kaikille eronneille tai eroa harkitseville!

Ensi maanantaina 14.11. klo 18-20 Tukinetissä on Vetskari-liveryhmä, jonka teemana on: Miten voin tukea murrosikäistä lastani eron jälkeen.

Liveryhmään mahtuu mukaan 12 nopeinta. Ryhmän ohjaajana toimivat Kasvatus- ja perheneuvontaliiton Vetskari-projektin asiantuntijat.

Ryhmässä voit jakaa ajatuksia toisten aikuisten kanssa, jotka ovat eronneet tai eroamassa.

Tervetuloa!

Kata

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 11.11.2011 klo 11:36

Muista, että sinulla on ihana lapsi joka tarkoittaa sitä, että et ole oikeastaan yksin. 🙂 Tiedän toki että puhut kumppanista, mutta sinulla on sentään lapsi.
Onnea jatkoon, joku päivä huomaat että kaikki on juuri niin kuin pitääkin: hyvin!

Käyttäjä Revontuli kirjoittanut 13.11.2011 klo 15:44

Hei Glitter!

Tiedän, yöt ovat pitkiä ja jos nukut, on ensimmäisenä asiana aamulla herätessä tuska miten selvitä eteenpäin. Mielesi spekuloi vielä pitkään 'entäs jos' kysymyksiä. Entäs jos olisin tehnyt jotain toisin - mutta kaikki vika ei ollut sinussa.

Samalla tavalla avopuolisoni 'kylmetti' itsensä kaiken ulkopuolelle jo vuosia sitten. Asioita tehtiin siksi, kun minä olin niin halunnut. Ostettiin talo ja tehtiin lapsi. Talo, jossa käytännössä olin yksin aina ja ihana tyttö, jonka hoito jäi pääosin minun vastuulle. Kaiken rinnalla sitten vielä muut naiset...Lopulta hän rakensi toisen talon salassa minulta, koska tiesi etten ole käynyt kotipaikallaan vuosiin enkä ikinä sinne menisi anopin takia. Minulle valehdeltiin, että ollaan metsätöissä tms. ja tultiin väsyneenä v....maan kaupunkiin ja vaatimaan palveluksia.

No, nyt olen jo asunut omassa asunnossa heinäkuusta lähtien ja ollaan yritetty myydä yhteistä taloa. Kertaakaan ei olla keskustelu, miksi tämä ero tuli. Miksi sain tarpeekseni? Nyt tilanne on se, että hän haluaa lunastaa talon puolikkaan minulta, yhtäkkiä - eli kesästä asti olen sitä pyytänyt, mutta nyt se kävisi kun hinnat ovat laskussa..Voi sitä kylmäkiskoisuutta ja viileyttä, millä hän ilmoitti asiasta. Eli on monta kuukautta tehnyt 'kiusaa' ja järjestellyt elämäänsä ja nyt sitten kaikki onkin vesiselvää. Eli ostaa halvalla puolikkaani, remontoi sen ja myy noususuhdanteessa voitolla pois. Uusi talo maalla odottamassa asukkaita. Ei huolen häivää. Täysin suunnitelmallisesti junailtu juttu. Vain minä en tiennyt, kaikki muut tiesivät.

Mutta sinä selviät ja huomaat ajan kanssa, miten helppo onkaan hengittää. Ahdistus, pettymys alkaa jäämään taka-alalle ja alat pitämään myös yksinäisyydestä. Nautit oman, tulevan kodin sisustamisesta ja alat harrastamaan asioita, joita et parisuhteessasi voinut. Löydät itsesi uudelleen ja olet entistä vahvempi - takaan sen sinulle!